انواع استراتژی سئو چیست؟

انواع استراتژی سئو

امروزه، با پیشرفت تکنولوژی، اکثر کسب و کار ها به سمت بازار های آنلاین در بستر اینترنت آمده اند. بیشتر فروشگاه ها ، مغازه ها و … در موتور جستجو گوگل فعالیت میکنند. به همین دلیل، موفق شدن در این کسب و کار آنلاین، کار آسانی نیست. اکثر شما قطعا کلمه سئو را شنیده اید. این کلمه کوچک میتواند فروش شما را چندین برابر کند. اگر شما خدمتی ارائه میدهید یا یک آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی دارید، نیازمند این هستید که انواع استراتژی سئو را بدانید.

در ادامه مطلب با پارسینه وب همراه باشید تا استراتژی های سئو و نحوه تدوین آنرا بدانید.

آنچه در این مطلب میخوانیم:

سئو چیست و چرا انقدر مهم است؟

سئو (SEO) یا بهینه سازی وبسایت برای موتور جستجو به منظور بهبود عملکرد وبسایت شما با توجه به فاکتور های موتور جستجو است. اینکار باعث میشود محتوای شما به راحتی در اختیار کاربران قرار میگیرد. در نتیجه کاربران بیشتری وارد سایت شما میشوند.

انواع استراتژی سئو

 

طبق تحقیقات ، سئو عامل موفقیت 61 درصد از فروشگاه های آنلاین بوده است. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل موفق، 41 دصد از در آمد خود را صرف آن میکنند. صرف هزینه و زمان کافی و درست میتواند کل بیزنس شما را متحول کند. با توجه به وضع کنونی جهان، استفاده از موتور های جستجو مخصوصا گوگل به اوج اهمیت خود رسیده است.

بعد از شیوع کرونا، نرخ فروش های اینترنتی بیشتر شد و حالا با توجه به محدودیت فیلترینگ اینستاگرام در ایران، بسیاری از فروشگاه ها، فعالیت در گوگل را شروع کرده اند. بنابراین اگر شما سایت فروشگاهی دارید، باید انواع استراتژی سئو را بدانید تا در این بازار موفق شوید.

اهمیت سئو روز به روز درحال بیشتر شدن است. زیرا فاکتور های گوگل روز به روز درحال تغییر هستند و هرکسی که انواع استراتژی سئو را ندارد و آن را روز به روز توسعه نبخشد، نمیتواند پیشرفت کند.

فاکتور های گوگل برای این است که کاربر خیلی راحت موضوع را درک کند و در صورت نیاز، بهترین محصولات را بخرد. برای همین شما باید خود را جای کاربر قرار دهید تا موفق شوید.

منظور از انواع استراژی سئو چیست؟

استراتژی های سئو مجموع تکنیک هایی است که برای بهینه کردن سایت خود در موتور های جستجو انجام میشود. نتایج استفاده از انواع استراتژی های سئو معمولا در طولانی مدت خود را نشان میدهند. این نتایج باعث افزایش ورود کاربران به سایت شما میشوند.

سئو اساساً تمرین استفاده از برخی اصول محتوای کیفی و روش هایی برای افزایش مخاطب و رتبه بندی بهتر شما در صفحات نتایج موتور های جستجو است. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در مکان های درست، نوشتن توضیحات متای خوب و مرتبط با مقاله و خیلی کارهای کوچک که همه ما آنها را میدانیم. اما، اگر شما این موارد را نمیدانید بهتر است دو مقاله آموزش نوشتن توضیحات متا و نحوه انتخاب کلمه کلیدی را بخوانید. همچنین بدی نیست که بدانید تاثیر محتوای کپی بر سایت شما بسیار بد و زیان آور است. همچنین باید بدانید که تیتر بندی درست هم در سئو شما تاثیر داردو برای همین بهتر است نحوه استفاده درست از تیتر ها را هم بلد باشید.

اگر سایت شما در گوگل نوپا است، باید انواع استراتژی سئو که در ادامه خواهیم گفت را بدانید. در غیر این صورت احتمال دیده شدن سایت شما نسبت به سایر رقبای خود بسیار کم است.

انواع استراتژی سئو کدام است؟

سئو، استراتژی های مختلفی دارد. اما مهمترین آنها موارد زیر هستند.

تولید محتوای مناسب

اولین و مهمترین استراتژی سئو تولید محتوای مناسب است. محتوای مناسب و با کیفیت، در هر پایه استراتژی های سئو باقی میماند. سعی کنید محتوایی که درست میکنید جذاب باشد و مخاطب را وادار به خواند آن مطلب تا آخر کند.

در نظر گرفتن علائق کاربران

در گذشته، اگر محتوایی که تولید میکردید تماما مطابق با خواسته های گوگل بود، امکان موفقیت سایت شما بسیار بالا میرفت. اما امروزه موفقیت سایت شما بستگی به محتوای باکیفیتی دارد که شما تهیه میکند. محتوای شما باید مطابق با علائق کاربران باشد. اینکار  باعث میشود حجم انبوهی از کاربران که به دنبال آن مطلب هستند به سمت سایت شما بیایند. در نتیجه باعث پیشرفت سایت شما میشوند.

این نکته از انواع استراتژی سئو است که خیلی ها به آن توجه نمیکنند.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی دم بلند طولانی تر و خاص تر از کلمات کلیدی هدف معمولی هستند. آنها معمولا حجم جستجوی کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاهتر دارند، اما می توانند بسیار مفید باشند. کلمات کلیدی دم دراز به شما نشان می دهند که چرا کاربران جستجوی خاصی انجام می دهند. آنها همچنین اکنون حجم جستجوی بالاتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاهتر دارند.

انواع استراتژی سئو

 

استفاده از کلمه کلیدی در قسمت های مختلف محتوا

این روش یکی از موثر ترین روش های برای موفق شدن محتواهای شما در موتور جستجو میباشد. اینکه شما در مقاله خود به تعداد کافی از کلمه کلیدی استفاده کنید، از کلمه کلیدی در تیتر 1 استفاده کنید، در پاراگراف اول کلمه کلیدی باشد، در نامک محتوا کلمه کلیدی باشد و یا حتی از کلمه کلیدی در توضیحات متا استفاده کنید.

انواع استراتژی سئو

 

لینک دهی داخلی از انواع استراتژی سئو

یکی از عوامل موفقیت سایت شما، حضور کاربران در سایت شما در طولانی مدت است. استفاده از لینک دهی داخلی بهترین کار برای گرداندن کاربران درون سایت خود است. شما با لینک دهی داخلی کاربران را از صفحه ای به صفحه دیگر سایت خود میبرید و به آنها قسمت های مختلف سایت یا مقاله های خود را نشان میدهید. ولی باید این نکته را بدانید که لینک هایی که میدهید به یکدیگر مربوط باشند. اگر شما لینک اشتباهی یا الکی به کلمه ای بدهید، باعث پسرفت سایت خود شده اید.

هرچقدر مدت زمانی که کاربران در سایت شما باشند بیشتر باشد، امکان موفقیت شما بیشتر است.

توجه به زمان لودینگ سایت

دامنه توجه کاربران به حدود 7 ثانیه کاهش یافته است.این به این معنی است که شما وقت بسیار کمی برای نگه داشتن وب گردها در سایت خود دارید و باید سیگنال های خوبی به موتورهای جستجو برای رتبه بندی وبسایت خود بدهید .

توجه به زمان لودینگ سایت یکی از انواع استراتژی های سئو است که خیلی ها به آن توجه نمیکنند. شما باید سرعت لود سایت خود را پایین بیارید تا کاربران به سرعت وارد سایت شما شوند. شما بهتر است مقاله بهینه سازی و افزایش سرعت سایت های وردپرسی را بخوانید.

توجه به تصاویر سایت از انواع استراتژی های سئو

تصاویر قسمت مهمی از سایت شما هستند. شما با استفاده از تصاویر میتوانید با کاربران خود حرف بزنید و منظور خود را راحتتر به انها برسانید. ولی برای استفاده از تصاویر باید سعی کنید که از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. اگر سایت فروشگاهی دارید، سعی کنید عکس ها را خودتان از محصول بگیرید. اینکار باعث افزایش اطمینان کاربران و خریداران به سایت شما میشود.

استفاده از تصاویر با کیفیت یکی از ترفند های افزایش فروش سایت است. اینکه شما بتوانید از تصاویر منحصر به فرد خودتان استفاده کنید بسیار بسیار بر سئو و موفقیت سایت شما تاثیر گذار است. زیرا تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی زیاد است.

نکته دیگری که در تصاویر باید به آن توجه کنید، نوشتن متن جایگزین یا alt تصویر است. شما با استفاده از متن جایگزین، تصاویر سایت خود را توصیف میکنید. اینکار باعث میشود تا موتور های جستجو سایت شما را پیدا کنند.

سخن آخر

در مقاله بالا سعی کردیم انواع استراتژی سئو را به شما معرفی کنیم. سئو مهمترین بخش در موفقیت سایت شما است که میتواند سایت شما را صفحات یک گوگل برساند. برای همین باید به آن بسیار توجه کرد.باید انواع استراتژی سئو را رعایت کرد. سئو کار بسیار سختی نیست. اما باید فاکتور های زیادی را رعایت کنید تا موفق شوید. شاید در ابتدا بهتر باشد باورهای اشتباه سئو را بدانید تا اشتباهاتی که بقیه انجام میدهند را انجام ندهید.

شما با رعایت کردن موارد بالا و داشتن یک تیم سئو قوی میتوانید به آسانی به جایگاه صفر گوگل برسید و در نتیجه ورودی سایت خود را چند برابر کنید.همچنین میتوانید در صورت نیاز از پارسینه وب درخواست پشتیبانی سئو بکنید.


برای اطلاعات بیشتر به بلاگ مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *