تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی

تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

امروزه شاهد این موضوع هستیم که طراحی سایت برای کسب و کارها ، به یک پیش نیاز تبدیل شده است و حضور در دنیای اینترنت و فروش آنلاین به بخش جدی ای از درآمد آن کسب و کار کمک می کند.در این بین هنوز هم برخی از افراد بین دو راهی طراحی کردن یا نکردن یک وب سایت اینترنتی مانده اند و تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی را نمی دانند.

دغدغه این افراد معمولا این است که تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی به چه صورت است . یعنی پس از گذاشتن وقت و صرف هزینه و منابع نگران این هستند که تاثیر مطلوبی که مد نظرشان هست را دریافت نکنند. ما هم در این مقاله دقیقا همین موضوع را بررسی می کنیم تا برای طراحی وب سایت بتوانید راحت تر و مطمئن تر تصمیم بگیرید.

تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی

تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی
تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی

عوامل مختلفی در طراحی یک سایت موفق دخیل هستند . اگر برای فروش اینترنتی و داشتن یک فروشگاه آنلاین تصصمیم شما جدی است باید بدانید که داشتن یک طراح خوب و حرفه ای فقط بخشی از این مسیر را تشکیل می دهد و قسمتی ازین کار بر عهده خود شما نیز هست.به این معنی که باید مدیریت سایت را به عهده بگیرید ، سیاست های فروش خاص خود را اعمال کنید ، برای سئو وب سایت خود برنامه ریزی داشته باشید و کارهایی از این قبیل را به صورت مداوم پیگیری کنید.

در ادامه برخی از مواردی که باید در طراحی رعایت شود را شرح می دهیم :

طراحی UI به صورت حرفه ای

تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی
تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی

این یک واقعیت است که باید به سراغ یک طراح حرفه ای بروید.

چراکه به راهنمایی های یک مجموعه متخصص برای شروع کار نیاز خواهید داشت. خستین چیزی که کاربر با مشاهده سایت شما به آن دست پیدا می کند صفحه اصلی یا index نام دارد.طراحی این صفحه از نظر ساختار و رنگبندی باید کاملا متناسب با فعالیت شما باشد.اگر کسب و کار شما بسیار رسمی باشد ، منطقی نیست که از رنگ های فانتزی و جیغ در وب سایت شما استفاده شود .

نخستین نگاه کاربر به وب سایت تان و پیامی که از آن دریافت می کند در واقع ارتباطاتی را شکل می دهد؛ به این صورت که اگر کاربر جذب وب سایت شما نشود ، برای همیشه سایت شما را ترک خواهد کرد حتی اگر امکانات و محصولات شما خیلی عالی باشد. با رعایت این اصل می توانید تاثیر طراحی سایت بر بازاریابی را لمس کنید.

جذب مخاطبان وفادار

اینکه یک مخاطب را وارد سایت خود کنید نکته خوبیست ولی چیزی که از آن مهم تر است این است که آن کاربر دوباره به سایت شما وارد شود یا سایت شما را به اطرافیان خود معرفی کند.این کار به دو فاکتور نیازمند است :

  1. طراحی سایت به نحوی که از المان های گرافیکی جذاب و لوگوی مناسب استفاده کند .

  2. خدماتی که شما ارائه می دهید ، آفر ها و …

تشویق کاربران به اشتراک گذاری

پس از اینکه کسب و کار اینترنتی شما پا گرفت و به میزان قابل قبولی از مخاطب دست یافتید ، وقت آن است که مخاطبان خود را به سفیر های سایت خود تبدیل کنید.شک نکنید که اگر کاربران شما ، سایت شما را به یکدیگر معرفی کنند ، در بازه کوتاهی شاهد رشد فروش خود خواهید بود.


سخن پایانی

موفقیت یک وبسایت در دو بخش خلاصه میشود :

بخش اول مربوط به مسائل تکنیکال و فنی میباشد که باید پیاده سازی توسط یک تیم طراحی حرفه ای صورت پذیرد. در ادامه بخش دیگری از این ماجرا بر عهده مدیر سایت و سیاست های فروش او می باشد.
با توجه به نکته بالا ممکن است یک سایت طراحی شده توسط یک تیم حرفه ای نیز به موفقیت چندانی دست نیابد چراکه سیاست های درستی برای مدیریت آن اتخاذ نشده است.

چنانچه قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید به شما پیشنهاد میکنیم که برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *