اهمیت استفاده‌ی درست از تیترها در وردپرس

اهمیت استفاده‌ی درست از تیترها در وردپرس

اهمیت تیتر بندی در محتوا

 تیتربندی یا Heading نقش بسیار مهمی در محتوای سایت دارد و حتما باید از آن‌ها استفاده کنید. در واقع استفاده از تیتربندی، درک مطالب را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. اگر شما در مقاله‌های سایت خود از تیتربندی (Heading) استفاده نکنید، دقیقا مثل این می‌ماند که یک کتاب بدون فهرست و عنوان‌بندی خریداری کرده باشید و بخواهید آن را مطالعه کنید. برای همین اهمیت استفاده درست از تیترها بسیار زیاد است. 

در این آمورش قصد داریم به اهمیت استفاده‌ درست از تیترها در وردپرس بپردازیم که با استفاده از این مقاله میتوانید با تاثیر هر یک از این تیترها در سئو سایت آشنا شده و به مرور زمان با استفاده درست از تیترهای موجود در محتوای وردپرس، سایت خود را بهینه کنید.

 

اهمیت استفاده‌ی درست از تگ های هدینگ

سرفصل های مقاله

 

 

عنوان H1 در وردپرس

تگH1 در وردپرس

تیتر H1 برای گوگل اهمیت بالایی دارد. در واقع با H1 به گوگل می گوییم موضوع محتوای ما چیست. می بایست مقدار H1 (تیتر شاخص محتوا) را به نحوی انتخاب نماییم که خصوصیات زیر را با خود داشته باشد:

  • موضوع محتوا را بخوبی به مخاطب برساند.

  • نه خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند.

  • از کلمات کلیدی در آن بصورت هوشمندانه ای استفاده شود.

  • مخاطب را به مطالعه محتوا ترغیب نماید.

     

    نکته:برای هر صفحه تنها باید از یک تیتر H1 استفاده نمود که با آن تیتر اصلی محتوا تعیین می شود.

استفاده از تیتر های H2 تا H6

این شماره های1تا6 عناوین در واقع ارزش و درجه اهمیت عنوان ها رو می رسانند.

بیشتر شامل H1 , H2 , H3 , H4, H5 , H6 می باشند که به ترتیب از بالا به پایین (یعنی از H1 به H6) ارزش آنها کمتر می شود و گویای این مطلب هستند که عنوان H1 بسیار مهم و عنوان H6 از اهمیت کمتری برخوردار است.

اهمیت هدینگ و تیتربندی در سئو

بعد از تیتر اصلی به سراغ عنوان H2 می‌رویم و از آن برای زیر تیترهای مطلب خود استفاده می‌نماییم. شما به کمک این عنوان می‌توانید بخش‌های مهم مطلب خود را مشخص نمایید و به این ترتیب مطلب خود را برای مخاطبان و البته گوگل خواناتر کنید.

در نهایت هم عنوان های H3 هستند که زیر تیترهای عناوین H2 به حساب می‌آیند. البته گاهی بد نیست که به جای عنوان H2 هم از عنوان H3 استفاده نمایید. یعنی وقتی که فکر می‌کنید یک قسمت از مطلب چندان اطلاعات مهمی را به مخاطب ارائه نمی‌دهد و لازم نیست بر روی آن تاکید زیادی بشود، میتوانید از عنوان H3  استفاده کنید.

ترتیب استفاده از تیتر های H

نکته ی مهم دیگر در زمینه استفاده از عنوان این است که نمی توان بعد از استفاده از عنوان h1 برای عنوان پاراگراف بعدی از عنوان h3 به بعد استفاده کرد. یعنی استفاده از تیترها باید به صورت نزولی صورت گیرد.

  • اگر در صفحات خود ازتیترها استفاده کردید ترتیب را رعایت کنید.
  • بعد از عنوان h1 حتماً باید h2 استفاده شود.
  • بعد از عنوان h2 حتماً باید از  h3 استفاده شود.

اشتباه وارد کردن ترتیب عنوان ها تأثیر منفی ای در سئو خواهند گذاشت .به عنوان مثال مطلبی نوشته اید که 4 نکته اصلی را مطرح می کند،پس 4 عنوان اصلی دارد که با عنوان h2 آن ها را مشخص کرده اید، نکته دوم خود شامل 3 گزینه زیر مجموعه می باشد، شما می توانید آنها را باعنوان های h3 مشخص کنید.

حال اگر گزینه های زیر مجموعه نکته 3 نیز خود دارای زیر مجموعه باشند به آنها بایدعنوان  h4 را اختصاص بدهید.
و در آخر باز هم سفارش می کنیم استفاده از این عنوان ها را فراموش نکنید و بدانید با استفاده از تیتربندی درست ، هم به سئو سایت و هم به راحت تر خوانده شدن متن توسط کاربران کمک خواهید کرد.

راهنمایی افزونه یاست برای تیتربندی

همواره افزونه سئو Yoast SEO به وب سایت ها پیشنهاد می کند برای هر 300 کلمه از محتوا، یک تیتربندی قرار دهند. این کار باعث می شود مخاطب راحت تر مقاله را بررسی کرده و از خواندن آن خسته نشوند.

حل مشکل تیتربندی و رفع خطای افزونه سئو Yoast SEO

اگر در بخشی از متن صفحه سایت تان این موضوع رعایت نشده باشد، افزونه یاد شده با نمایش یک چراغ قرمز و پیامی با مضمون “بخشی از متن شما حاوی 300 کلمه است اما هیچ سر فصلی برای آن مشخص نشده” به شما اخطار می دهد.

افزایش خوانایی محتوا به کمک تیتربندی 

بازدیدکنندگان معمولا دوست دارند در یک نگاه متوجه مضمون کلی یک متن شوند. کاربران در بدو ورود به یک صفحه ابتدا نگاهی گذرا به مقدمه متن، سپس به سر برگ ها می اندازند سپس تصمیم به خواندن کل محتوا یا ترک وب سایت می گیرند.
از این رو اگر استفاده از عنوان ها و زیرعنوان ها برای پاراگراف های خیلی طولانی می تواند مفهوم محتوا را در یک نگاه به مخاطب منتقل کند و اصطلاحا خوانایی متن تان را بهبود بخشد.

به کارگیری کلیدواژه هدف در تیتربندی

یکی از عناصری که گوگل برای درک بهتر مفهوم صفحات و رتبه بندی آن ها بررسی می کند، عنوان های تیتربندی هستند. از این رو استفاده از کلمات کلیدی در تیتربندی ها می تواند توجه بیشتری را به محتوا شما معطوف کند.

برای نوشتن یک تیتر جذاب ، باید نحوه نوشتن تیتر جذاب را بیاموزید . 

نتیجه گیری

نوشتن یک متن بالا بلند صرفا برای گوگل و کسب رتبه تضمینی برای موفقیت کسب و کار شما نیست بلکه این کاربران هستند که می توانند موفقیت شما را رقم بزنند. از این رو به فکر جلب رضایت کاربر باشید. استفاده درست و به جا از عنوان ها و زیر عنوان ها و رعایت نکات مهم  درباره‌ی تیتربندی درست در محتوا یکی از ترفندهاییست که به شما کمک می کند رضایت تمامی کاربران حتی آن هایی که دارای مشکلات جسمی مثل کم بینایی یا نابینایی هستند هم جلب کنید. اهمیت استفاده درست از تیترها بسیار زیاد است که در مقاله بالا به بخشی از آنها اشاره کردیم. 

در حالت کلی لازمه ی داشتن سایتی پرمخاطب،پرفروش وپر بازدید مهم ترین کار سئوی درست آن میباشد که رعایت اصول محتوا نویسی  فقط یکی ازنکات مهم می باشد.اگر بدنبال این هستید که سئوی سایت خود را تقویت کنید میتوانید از خدمات سئوی سایت پارسینه وب استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *