سایت ساز بهتر است یا وردپرس؟

سایت ساز بهتر است یا وردپرس؟

سایت ساز و وردپرس چیست؟

سایت ساز بهتر است یا وردپرس؟ وردپرس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شروع شد، اما پیشرفت زیادی کرده‌است. اکنون یک ابزار کامل ساخت وب سایت است. این محبوب‌ترین پلتفرم برای ساخت یک وب سایت است که بیش از 40٪ از تمام سایت‌های موجود در اینترنت را تامین می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر روی وردپرس چست؟  کلیک کنید. سایت ساز برنامه یا ابزاری است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به ویرایش هیچ کدی وب سایت را طراحی و ایجاد کنید. معمولاً شامل یک تابع کشیدن و رها کردن است. این امر ساخت یک وب سایت را بدون داشتن دانش قبلی یا نیاز به کمک آسان می‌کند. با رابط کشیدن و رها کردن آسان آن، می‌توانید به جای یادگیری در مورد سیستم، زمان خود را صرف تمرکز بر روی طراحی کنید. شما می‌توانید از بین بیش از 140 قالب انتخاب کنید که همگی با دیدگاه برند شما قابل تنظیم هستند.

پارسینه وب در این مقاله مزایای هر کدام را توضیح می‌دهد، تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدامیک برای نیازهای شما مناسب‌تر است.

قبل از شروع پیشنهاد می‌کنیم مطلب بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت را بخوانید.

تفاوت بین وردپرس و سایت ساز چیست؟

تفاوت اصلی بین سایت سایز و وردپرس در این است که سایت ساز نیازی به دانش کد نویسی ندارد، در حالی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که نیاز به میزبانی، نصب و سفارشی سازی جداگانه دارد. سایت ساز برای مبتدیانی که می‌خواهند یک راه سریع و آسان برای ایجاد یک وب سایت ساده داشته‌باشند، ایده‌آل است، در حالی که وردپرس برای کاربران پیشرفته‌ای که می‌خواهند یک وب سایت پیچیده با ویژگی‌ها و افزونه‌های سفارشی بسازند، انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و کنترل بیشتری را ارائه می‌دهد. چندین تفاوت بین هر دو ابزار وجود دارد. سه تفاوت اول که در زیر آمده است، مهم و اساسی است.

تفاوت وردپرس و سایت ساز

راحتی در استفاده

استفاده از سایت ساز ساده‌تر از وردپرس درنظر گرفته می‌شود. این تنها به این دلیل است که وردپرس ممکن است کاربران مبتدی را تحت تأثیر قرار دهد. این لزوماً به این معنی نیست که استفاده از وردپرس دشوار است. علاوه بر این، وردپرس دارای زبان فنی بیشتری است. ناگفته نماند که منحنی یادگیری تندتری نسبت به سایت ساز دارد که آن را کمی پیشرفته‌تر می‌کند. با این حال، هنگامی که خواستید وبسایت ایجاد کنید، استفاده از وردپرس آسان است. بنابراین، اگر مشتاق یادگیری نحوه تولید یک وب سایت زیبا هستید؛ به دنبال وردپرس بروید!

اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف یادگیری ساخت وب سایت خود کنید، توصیه می‌کنیم از یک سایت ساز استفاده کنید. ساخت یک وب سایت آسان‌تر از این نمی‌شود. استفاده از یک رابط ساده کشیدن و رها کردن، ایجاد یک وب سایت را بسیار آسان می کند. شما حتی در زمان بیشتری صرفه‌جویی خواهید کرد زیرا نیازی به گرفتن عکس‌های خود ندارید!

امکانات

هم با وردپرس و هم با سایت ساز، می‌توانید هر وب سایتی را از یک وبلاگ شخصی تا یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد کنید. با این حال، با وردپرس، انعطاف پذیری و امکانات بسیار بیشتری خواهید داشت. وردپرس تنوع گسترده‌ای از افزونه‌ها را ارائه می‌دهد. اینها افزونه‌هایی هستند که می‌توانند نوعی عملکرد را به وب سایت شما اضافه کنند. ناگفته نماند که نصب بسیاری از افزونه‌ها کاملا رایگان است. با این حال، از آنجایی که افزونه‌ها افزودنی‌های خارجی به وب‌سایت شما هستند، نصب اشتباه آن، ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. بنابراین، همیشه باید قبل از نصب، بررسی‌ها، تعداد نصب‌ها و آخرین تاریخ بروزرسانی را بررسی کنید.

اگرچه شما می‌توانید از بین بیش از 140 قالب در وب سایت ساز انتخاب کنید، وردپرس هزاران تم رایگان را ارائه می‌دهد. وردپرس همچنین تضمین می‌کند که تجربه‌ای سازگار با موبایل را به کاربران وب سایت شما ارائه می‌دهد، در حالی که برخی از سازندگان وب سایت ممکن است در این زمینه کمبود داشته‌باشند. وردپرس به طور خودکار محتوای شما را بسته به دستگاهی که برای بازدید از وب سایت شما استفاده می‌شود مقیاس می‌کند. بنابراین، اگرچه گزینه‌های بسیار بیشتر و امکانات بسیار بیشتری با وردپرس خواهید داشت، اما اگر می‌خواهید تغییرات سفارشی ایجاد کنید، دشوارتر و زمان‌برتر است.

برای طراحی یک وبسایت موردی که با آن مواجه می‌شوید، نمادهای سایت است. ما مطلبی در این مورد به شما پیشنهاد می‌دهیم: نماد های ضروری برای سایت

مدیریت پذیری

اگر می‌خواهید وب سایت شما به ظاهر زیبایی داشته‌باشد، باید کمی وقت بگذارید. انتشار محتوا و صفحات خود با وردپرس و سایت ساز به یک اندازه آسان است. با این حال، اگر می‌خواهید محتوای زیادی منتشر کنید و وب سایت خود را در طول زمان توسعه دهید، وردپرس گزینه بهتری است. از طرف دیگر، اگر به سادگی می‌خواهید وب سایت خود را روی اینترنت قرار دهید و ساختاری ساده داشته‌باشید، سایت ساز ابزاری مناسب برای شماست.

به طور خلاصه، یک سایت ساز، وب سایت شما را ارزان و سریع راه‌اندازی می‌کند. وردپرس به گزینه‌های متنوع‌تر، وب‌سایت بزرگ‌تر و انتشار محتوای زیاد اجازه می‌دهد، اما زمان بیشتری طول می‌کشد تا وب‌سایت شما آماده راه‌اندازی شود.

تفاوت‌های دیگری وجود دارد که آنها را از هم متمایز می‌سازد:

تم ها و سفارشی سازی

سایت ساز: این نوع ابزار از قالب‌های قابل تنظیم برای ساده‌سازی فرآیند ساخت وب سایت استفاده می‌کنند. اینها طراحی‌های وب سایت از پیش ساخته‌شده‌ای هستند که شامل تصاویر، طرح‌بندی‌ها و متن‌ها می‌شوند. در حالی که هر وب سایت ساز گزینه‌های قالب متفاوتی را ارائه می‌دهد، معمولاً انواع مختلفی از وب‌سایت‌ها را پوشش می‌دهند، مانند نمونه کارها، کاتالوگ‌ها و صفحات فرود آنلاین. یک ایراد عمده استفاده از سایت ساز این است که قالب‌های محدودی دریافت می‌کنید. درحالی که می‌تواند 800 گزینه قالب در یک وب سایت ساز وجود داشته‌باشد، این تعداد بسیار کمتر از انتخاب تم‌های وردپرس است. همچنین، نمی‌توانید به راحتی بین قالب‌ها جابجا شوید.

وردپرس: از طرف دیگر وردپرس از تم‌ها برای تغییر ظاهر وب استفاده می‌کند. قالب وردپرس بسته‌ای از قالب‌های از پیش ساخته‌شده، عناصر وب سایت و ابزارهای سفارشی‌سازی است. به لطف بیش از 8000 تم رایگان موجود در دایرکتوری تم وردپرس و هزاران تم ممتاز در بازارهایی مانند ThemeForest، گزینه‌های طراحی وب سایت زیادی را دریافت می‌کنید. وقتی صحبت از سفارشی‌سازی می‌شود، وردپرس کمی پیچیده‌تر است. ویرایشگر تم وردپرس نسبت به ویرایشگرهای کشیدن و رها کردن مشکل‌تر است.

وردپرس و سایت بار کدام بهتر است

پلاگین ها و ویژگی ها

سایت ساز: این ابزار چندین طرح را با بسته‌های ویژگی‌های مختلف ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، طرح اولیه یا مقرون به‌صرفه‌ترین ممکن است شامل تجزیه و تحلیل وب نباشد، درحالی که برنامه‌های تجارت الکترونیک سطح بالاتر معمولا دارای ویژگی‌های یکپارچه سازی پرداخت و بازاریابی ایمیلی هستند. گفته می‌شود، برخی از سایت ساز مانند Wix افزونه‌های پولی ایجاد‌شده در داخل یا توسط توسعه دهندگان شخص ثالث را ارائه می‌دهند تا بتوانید در صورت نیاز ویژگی‌های پیشرفته بیشتری دریافت کنید.

وردپرس: هزاران افزونه رایگان و پولی برای گسترش ویژگی‌های سایت وردپرس شما وجود دارد. در اصل، یک افزونه وردپرس برای تمام نیازهای سایت، مانند تجزیه و تحلیل وب، ارسال فرم و یکپارچه سازی رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. این به این معنی است که شما می‌توانید به راحتی ویژگی‌ها یا قابلیت‌هایی را که با نیازهای شما مطابقت دارد پیاده سازی کنید. با این حال، مرور، انتخاب و نصب افزونه‌ها در سایت وردپرس شما زمان بیشتری می‌برد.

این مطلب برای شماست: معرفی ضروری ترین فرم ها برای وب سایت

امنیت

سایت ساز: سایت شما توسط این ابزار میزبانی می‌شود که بیشتر جنبه‌های امنیتی را بر عهده خواهد داشت. سایت ساز نیز از نرم‌افزار اختصاصی استفاده می‌کنند و کد را برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری‌ها برای عموم باز نمی‌کنند. اگر باگ یا آسیب‌پذیری شناسایی شود، تیم توسعه‌دهنده آن‌ها مسئول رفع آن خواهند بود. در حالی که آنها پلتفرم‌های نسبتا امنی هستند، باید مطمئن شوید که یک SSL روی دامنه خود نصب کرده‌اید و از رمزگذاری TLS برای تراکنش‌ها استفاده کنید. برخی از سازندگان وب سایت قبلاً این را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند، اما در صورت عدم وجود، باید خودتان یکی از آنها را تهیه کنید.

وردپرس: امنیت وردپرس عمدتا به نحوه نگهداری سایت توسط مالک وب سایت بستگی دارد. چندین جنبه در امنیت نقش دارند، مانند نرم افزار قدیمی وردپرس، تم‌ها و افزونه‌ها. تیم توسعه به طور مرتب نرم افزار اصلی وردپرس را به روز می‌کند تا باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌های کد را برطرف کند. با این حال، این به صاحبان وب سایت بستگی دارد که به طور منظم نرم افزار وردپرس را در سایت خود بروز کنند. علاوه بر این، آنها همچنین باید تم‌ها و پلاگین‌ها را به محض در دسترس قرار گرفتن نسخه‌های جدید بروز کنند. علاوه بر ویژگی‌های جدید، این به‌روزرسانی‌ها معمولاً شامل رفع اشکال و وصله‌های امنیتی می‌شوند.

نکته: با این حال، لازم است که فقط تم‌ها و افزونه‌ها را از منابع قابل اعتماد بارگیری کنید.

نگهداری و توسعه

سایت ساز: یکی از مزایای استفاده از سایت ساز این است که ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری را برای شما انجام می‌دهد. اگر آنها به‌روزرسانی جدید یا رفع اشکال داشته‌باشند، به طور خودکار آن را در حساب شما اعمال می‌کنند در حالی که شما نیازی به انجام کار دیگری ندارید. تنها وظیفه تعمیر و نگهداری سایت که باید انجام دهید تمدید طرح اشتراک است، که آن را به انتخابی عالی برای مبتدیان و افراد غیرمسلط به فناوری تبدیل می‌کند.

وردپرس: شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت وردپرس شما تعمیر و نگهداری مداوم را دریافت می‌کند، فرآیندی که نیاز به دانش فنی دارد. در حالی که تعمیر و نگهداری وردپرس بسته به نوع وب سایتی که دارید متفاوت است، در اینجا برخی از وظایف معمولی آورده شده‌است:

پشتیبان گیری: ایجاد یک نسخه پشتیبان از وب سایت یک اقدام ایمنی برای جلوگیری از از دست رفتن داده‌ها در صورت نقض امنیت است. همچنین به شما امکان می‌دهد در صورت بروز خطا، وب سایت را بازیابی کنید.
بروزرسانی: توسعه دهندگان به طور مداوم نرم افزار اصلی وردپرس، تم‌ها و افزونه‌ها را بروز می‌کنند. با این حال، شما باید خودتان این بروزرسانی‌ها را در سایت نصب کنید.
بدافزار وردپرس را اسکن کنید: برای ایمن نگه داشتن سایت و بازدیدکنندگان آن، بررسی منظم وب سایت خود برای وجود نرم افزارهای مخرب ضروری است.

سئو

سایت ساز: اکثر سازندگان وب سایت ابزارهای سئو را در پلتفرم خود تهیه کرده‌اند. آنها شامل متا تگ‌ها، متن جایگزین، اسلاگ‌های سفارشی و در برخی موارد گوگل آنالیتیکس هستند. یکی دیگر از جنبه‌های خوب سازندگان وب سایت این است که قالب‌های آنها عمدتاً برای موبایل بهینه شده‌است. بنابراین، برای اینکه وب سایت کاملاً ریسپانسیو شود، نیازی به انجام کار دیگری ندارید. اگر به ابزارهای سئو بیشتری برای بهینه‌سازی وب سایت نیاز دارید، سازندگان وب سایت افزونه‌های سئو را در بازار برنامه خود ارائه می‌دهند.

مطلاب پیشنهادی:

وردپرس: وردپرس به شما امکان می‌دهد URL های سفارشی برای صفحات وب داشته‌باشید و متن‌های جایگزین تصاویر خود را تغییر دهید. با این حال، برای فعال کردن ویژگی‌های سئو داخلی بیشتر به یک افزونه SEO نیاز دارید. Yoast یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های سئو وردپرس است. این به شما امکان می‌دهد عنوان متا، توضیحات متا و اسلاگ پست‌ها و صفحات خود را تغییر دهید. همچنین به شما کمک می‌کند تا با تجزیه و تحلیل پیش نویس پست خود بر اساس کلمات کلیدی تمرکز و ارائه پیشنهادات پیوند داخلی، محتوا را بهینه کنید. بنابراین، شما به راحتی می‌توانید یک وبلاگ برای ایجاد محتوای سئو پسند برای جذب بازدیدکنندگان به سایت خود راه‌اندازی کنید.

این مطلب برای شما است: بهینه سازی محتوا برای وبسایت چیست؟

پشتیبانی مشتری

سایت ساز: اکثر سازندگان وب سایت کانال‌های مختلفی را برای پشتیبانی مشتری ارائه می‌دهند، مانند ایمیل، چت زنده و تلفن. اغلب، آنها همچنین یک پایگاه دانش یا مرکز پشتیبانی دارند که در آن مقالات و منابع دیگری را برای کمک به شما در عیب‌یابی مشکلات و استفاده حداکثری از پلتفرم پیدا خواهید کرد.

وردپرس: وردپرس تیم پشتیبانی اختصاصی ندارد. در عوض، اسنادی را برای آموزش نحوه استفاده از پلتفرم یا رفع مشکلات به کاربران ارائه می‌کند. علاوه بر آن، همیشه می‌توانید از طریق انجمن‌های کاربران و وب‌سایت‌ها با جامعه بزرگ آن ارتباط برقرار کنید. با این حال، اگر محتوای موجود مرتبط با وردپرس برای کمک به شما کافی نیست، استخدام یک توسعه‌دهنده وردپرس یا استفاده از خدمات تعمیر و نگهداری را در نظر بگیرید. این یک راه حل پرهزینه است، اما به شما اجازه می‌دهد تا روی رشد کسب و کار و سایر عناصر تمرکز کنید.

سئو پایه‌های طراحی سایت است. اگر به دنبال پشتیبانی سئو بودید، پارسینه وب پلن‌های خدمات سئو را به شما ارائه می‌دهد.

استفاده از وردپرس برای وبسایت

مقایسه سایت ساز و وردپرس

سایت ساز بهتر است یا وردپرس؟ وب سایت یک عنصر ضروری برای موفقیت یک تجارت است زیرا مشتریان را جذب می‌کند و باعث فروش می‌شود. برای ایجاد کارآمد وب سایت‌ها بدون کدنویسی از ابتدا، ابزارهای مختلفی در دسترس هستند. اگر به دنبال راه اندازی یک وب سایت هستید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین آنها این است که از چه ابزاری می‌خواهید برای ساخت سایت خود استفاده کنید. ساخت یک وب سایت می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. بیشتر اوقات، وردپرس و سایت ساز مورد توجه قرار می‌گیرند. هر دو ابزار عالی برای ساختن یک وب سایت هستند و هر کدام مزایای خود را دارند.

بین وردپرس و سایت ساز کدام را انتخاب کنم؟

هر کدام از این ابزار برای نیازهای شما ساخته شده‌است. اگر سایت شما سنگین نیست و صرفا یک طراحی سایت شخصی است سایت ساز مناسب است. اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی را دارید، پیشنهاد می‌شود از وردپرس استفاده کنید. بنابراین، سایت ساز بهتر است یا وردپرس؟ قبل از تصمیم‌گیری در مورد استفاده از ابزار، سوالات زیر را از خود بپرسید.

1. چقدر زمان برای ساخت وب سایت خود دارید؟

اگر با وردپرس تازه آشنا شدید، هنگام تلاش برای درک نحوه استفاده از آن و نحوه راه اندازی وب سایت خود، زمان زیادی صرف می‌کنید. اگر به سرعت به یک وب سایت نیاز دارید، سایت ساز بهترین گزینه شما است. می‌توانید از صفر شروع کنید و در کمترین زمان منتشر کنید. اما اگر زمان مناسبی برای راه‌اندازی وبسایت خود دارید، پیشنهاد ما وردپرس است. زیرا امکانات زیادی دارد که سایت شما را ارتقا می‌دهد.

2. سطح دانش فنی شما چقدر است؟

برای کسی که ممکن است دانش فنی نداشته‌باشد، وردپرس ممکن است سخت باشد، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرید. با سایت ساز، حتی افرادی که از نظر فنی کمتر آگاه هستند، می‌توانند در کمترین زمان یک وب سایت بسازند. اگر اطلاعاتی درمورد وردپرس دارید و فکر می‌کنید در انجام آن موفق می‌شوید، حتما از وردپرس استفاده کنید. شما می‌توانید از کسی کمک بگیرید.

3. در یک ابزار به دنبال چه چیزی هستید؟

اگر به دنبال امکانات بیشتری هستید و برای یادگیری این ابزار مشکلی ندارید، وردپرس بهترین انتخاب شماست. گاهی اوقات، یک وبسایت ساده و با امکانات کم مدنظر شما است با این وجود گزینه مناسب برای شما سایت ساز است. اما اگر دنبال سایتی با امکانات زیاد و شخصی سازی شده هستید و می‌خواهید با رقبای خود رقابت کنید و از آن‌ها بهتر باشید، وردپرس عالی است. وردپرس امکانات بسیار زیادی دارد که سایت شمارا زیبا می‌کند.

4. قصد دارید مقیاس وب سایت خود را چقدر بزرگ کنید؟

اگر بخواهید وب سایت بزرگتری داشته‌باشید، وردپرس گزینه بهتری است، اگرچه در یادگیری کمی وقفه ایجاد می‌کند، پس از درک سیستم، مشکلی برای ایجاد و انتشار محتوا نخواهید داشت. اگر شما یک وب سایت کوچک‌تر و ساده‌تر با تعداد محدود محتوا و صفحات را انتخاب می‌کنید، سایت ساز یک جایگزین عالی است. به طور خلاصه، اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن یک وب‌سایت بسازید و نگران به‌روزرسانی یا نگهداری وب‌سایت خود نباشید، سایت ساز را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید گزینه‌ها و ویژگی‌های بیشتری داشته‌باشید، وردپرس را انتخاب کنید.

هنگامی که ابزار خود را برای ساخت وبسایت خود انتخاب کردید، مورد بعدی رشد کسب و کار برند شما است. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مطلب نکات مهم انتخاب اسم برند را مطالعه کنید.

چه زمانی باید از وردپرس استفاده کنید؟

استفاده از وردپرس نسبت به سایت ساز پیچید‌تر است. با این حال، امکانات بیشتری را برای سفارشی سازی وب سایت فراهم می‌کند. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید وردپرس را به جای سازنده وب سایت انتخاب کنید:

  • وب سایت‌های سفارشی
  • وب سایت‌های پویا یا عضویت
  • برای کنترل کامل و مالکیت وب سایت
  • وب سایت‌های تجارت الکترونیک در مقیاس بزرگ

چه زمانی باید از سایت ساز استفاده کنید؟

سایت ساز راه حل ساده‌تری برای ایجاد یک وب سایت است. راه اندازی آن آسان و برای مبتدیان آسان است، اما در مقایسه با وردپرس محدودیت‌های بیشتری نیز دارد. با این حال، استفاده از سایت ساز در موارد زیر گزینه خوبی است:

  • بدون مهارت کدنویسی یا تجربه توسعه وب
  • ایجاد بروشور یا وب سایت‌های یک صفحه‌ای
  • عملی بودن بیش از قابلیت سفارشی سازی

جهت اطلاع درمورد وبسایت‌های تک صفحه‌ای، مطلب طراحی سایت تک صفحه ای چیست؟ را مطالعه کنید.

انتخاب وردپرس یا سایت ساز

شاید این مطلب برایتان مفید باشد: Inbound Marketing یا بازاریابی درونگرا چیست؟

سخن پایانی

سایت ساز و وردپرس دو پلتفرم بسیار متفاوت هستند که متناسب با دسته‌های مختلف کاربران هستند. سایت ساز برای مبتدیانی که دانش برنامه نویسی یا مهارت‌های توسعه وب ندارند مناسب هستند. بنابراین، سایت ساز یک راه حل عالی برای کاربرانی هستند که نیاز به ساخت وب سایت در زمان کوتاه‌تری دارند. با این حال، وردپرس برای مبتدیان نیز مناسب است. آنها باید زمان بیشتری را صرف یادگیری نحوه ایجاد یک وب سایت کنند، اما آزادی و کنترل بیشتری بر روی این فرآیند خواهند داشت. وردپرس همچنین برای توسعه دهندگان با تجربه که می‌توانند از پتانسیل کامل پلتفرم استفاده کنند، انتخاب بهتری است.

اگر به این فکر می‌کنید که کسب و کار خود را حرفه‌ای شروع کنید، پیشنهاد ما به شما وردپرس است.

اگر تازه می‌خواهید وب سایت خود را راه‌اندازی کنید و سرمایه کمی دارید، این مطلب برای شماست: 5 ایده برای راه اندازی وب سایت بدون سرمایه

 

مطلب پیشنهادی:اینفوگرافیک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *