۵ اصل قیمت‌‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر

۵ اصل قیمت‌‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر

چگونه باید محصول خود را قیمت‌گذاری کنیم تا فروش آنلاین خود را افزایش دهیم؟

یکی از قسمت‌های مهم برای افزایش فروش، تعیین اصولی قیمت محصول یا خدمات شماست. اکثر مردم به خرید محصولی تمایل دارند که قیمت آن مناسب و میانه باشد؛ نه خیلی گران باشد و نه خیلی ارزان. اگر محصول شما ارزان باشد تصور مشتریان این است که محصول شما کیفیت پایینی دارد. همچنین اگر محصولتان بیش‌ از‌ حد گران باشد، حتی اگر کیفیت محصول خوب باشد از خرید آن اجتناب می‌کنند؛ بنابراین باید در قیمت‌گذاری میانه را درنظر بگیرید. اما اصول قیمت‌گذاری به اینجا ختم نمی‌شود؛ بلکه ۵ اصل و مدل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

برای مطالعه بیشتر درباره اصول قیمت‌گذاری با پارسینه وب همراه باشید.

اصول و مدل قیمت‌گذاری چیست؟

5 اصل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. این اصول، بسیار مهم هستند و اگر قیمت‌گذاری محصول شما بر پایه‌ی آن تعیین نشود منجر به کاهش فروش شما می‌شود.

۵ اصل و مدل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر عبارتند از: 

  1. شرایط بازار
  2. توجه به اصول قیمت‌گذاری رقبا
  3. هزینه تولید
  4. ارزش محصول 
  5. توانایی پرداخت مشتری
  6. چکیده

در ادامه آنها را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

شرایط بازار مهم‌ترین اصل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر است

مهم‌ترین قسمت از ۵ اصل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر، شرایط بازار است. قیمت‌گذاری محصول شما باید باتوجه به نیاز بازار و تقاضای مردم صورت گیرد. ممکن است در زمان‌هایی خاص قیمت بعضی از محصولات افزایش یابد و پس از گذشت آن زمان قیمت همان محصول کاهش یابد. این نوسان قیمت عمدتا به دلیل تقاضای بازار است؛ زمانی که تقاضای بازار برای محصولی افزایش می‌یابد قیمت آن هم متعاقبا افزایش پیدا می‌کند و اگر تقاضای بازار کاهش یابد برای فروش محصول باید قیمت آن را کاهش دهیم. برای مثال همه‌ی ما شاهد این بودیم که در زمان کرونا به دلیل افزایش تقاضا برای ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده قیمت آن افزایش یافت.

اگر به دنبال افزایش فروش خود هستید، در مناسبت‌های خاص مانند عید نوروز می‌توانید فروش خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید. برای افزایش فروش در عید نوروز راهنمایی راه اندازی کمپین نوروزی ما می‌تواند به شما کمک کند.

اصول قیمت‌گذاری با توجه به شرایط بازار

توجه به اصول قیمت‌گذاری رقبا

شما باید توجه داشته‌باشید که رقبای شما برای محصولات مشابه شما چه قیمتی را تعیین کرده‌اند. علاوه بر میزان قیمت‌گذاری آنها، باید به اصولی که در قیمت‌گذاری خود در نظر گرفته‌اند نیز توجه کنید.

امروزه با پیشرفت دنیای‌دیجیتال مشتریان شما به راحتی از قیمت رقبای شما آگاه می‌شوند. افراد تمایل دارند در خرید محصولات مشابه، محصولی را خریداری کنند که قیمت مناسبی دارد و اگر شما از میزان و اصول قیمت‌گذاری رقبای خود اطلاع نداشته‌باشید نمی‌توانید قیمت‌گذاری مناسبی را انجام‌ دهید. این اصل برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با قیمت مناسب در بازار ظاهر شوند که در این صورت تقاضای بازار برای فروشنده اهمیت چندانی ندارد.

برای فروش آنلاین بیشتر و استفاده از این اصل قیمت‌گذاری بهتر است که شما یک لیست از قیمت محصولات مشابه خود توسط رقبا را بنویسید و پس از آن شروع به قیمت‌گذاری محصولات خود کنید. برای مثال اگر شما قصد فروش کفش از برند خاصی را دارید بهتر است قبل از شروع به فروش خود یک لیست از قیمت‌های فروشندگان دیگر که همین محصول را میفروشند تهیه کنید و با توجه به این لیست قیمت‌گذاری خود را انجام دهید.

ترفندهای زیادی برای افزایش فروش وجود دارد که شما باید آنها را بدانید. برای اطلاعات بیشتر تکنیک‌ها و ترفندهای افزایش فروش سایت را مطالعه کنید.

هزینه تولید ساده‌ترین اصل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر است

قدیمی‌ترین و ساده‌ترین قسمت از ۵ اصل و مدل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر این اصل است. این اصل در بین کسب‌و‌کارها بسیار پرکاربرد است و بیشتر برند ها از این روش استفاده می‌کنند. در اصل هزینه تولید، شما باید مقدار هزینه‌ای که برای تولید محصول خود کرده‌اید را حساب کنید و سود خود را به آن اضافه کنید و قیمت نهایی را به‌دست‌بیاورید. بیشتر کسب‌و‌کارهایی که نرخ بازگشت‌ سرمایه برای آنها مهم است از این اصل استفاده می‌کنند. برای مثال یک تولیدی می‌خواهد نرخ بازگشت سرمایه و سود 30 درصدی داشته‌باشد، در این صورت هزینه‌هایی که برای تولید محصول شده‌است را حساب می‌کند و سپس سود خود را به آن اضافه می‌کند تا به بازگشت سرمایه‌ای که می‌خواهد برسد.

ارزش محصول

شما در قیمت‌گذاری محصول خود باید به این نکته توجه داشته‌باشید که مشتریان شما چقدر حاضرند برای خرید محصول شما هزینه کنند و ارزش محصول شما در بین مردم به چه اندازه است. این اصل قیمت‌گذاری بر باور مشتری توجه ویژه‌ای دارد.

این اصل قیمت‌گذاری به تمایل به پرداخت مشتریان اهمیت زیادی می‌دهد و اصول دیگر برای کسب‌وکارها کمرنگ‌تر می‌شود. برای مثال اگر محصول شما ناشناخته باشد، کسی تمایل به خرید آن ندارد و مردم به نیاز داشتن به محصول شما باور ندارند؛ در این صورت شما نمی‌توانید قیمت محصول خود را زیاد قرار دهید، زیرا احتمال فروش آن کاهش می‌یابد. در این صورت باید تا زمانی که مردم محصول شما را باور کنند با قیمت پایینی آن را عرضه کنید.

اگر به دنبال افزایش فروش آنلاین خود هستید بهتر است انواع روش‌های بازاریابی اینترنتی چیست را مطالعه کنید.

اصول قیمت‌گذاری با توجه به شرایط محصول

توانایی پرداخت مشتری

برای فروش آنلاین بیشتر باید به این اصل و مدل قیمت‌گذاری توجه کنید. اگر بازار هدف شما گروهی از افراد جامعه باشد که از وضعیت اقتصادی و رفاه خوبی برخوردار نباشند؛ نباید محصولات گرانی را عرضه کنید. در صورتی که بازار هدف شما این دسته از افراد جامعه باشند تمایل خرید آنها کاهش می‌یابد.

برای جذب این بازار هدف شما می‌توانید محصولات خود را با هزینه‌های کمتری تولید کنید و با قیمت‌های پایین‌تر به این دسته از افراد بفروشید. اگر شما با توجه به قیمت محصول کیفیت خوبی را ارائه دهید می‌توانید این دسته از افراد را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید.

چکیده

در این مقاله ۵ اصل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر را بررسی کردیم. شما می‌توانید با رعایت این اصول قیمت‌گذاری، قیمت محصولات خود را به درستی تعیین کنید و مشتریان خود را افزایش دهید. مطمئن باشید اگر این اصول را در روند قیمت‌گذاری محصولات خود دنبال کنید فروش محصولات خود را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *