تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

رتبه بندی گوگل و بهینه بودن سئو سایت از مهمترین راهکار ها برای بالا بردن بازدید سایت های مختلف است. عوامل مختلفی وجود دارند که به یک سایت رتبه و امتیاز می بخشند و باعث افزایش اعتماد گوگل به یک سایت می شوند، یکی از این عوامل دریافت لینک های معتبر از سایر سایت ها است. رپورتاژ آگهی و بک لینک از مهمترین و رایج ترین شیوه های دریافت لینک از سایر سایت ها است که باعث بهینه سازی سئو سایت می شود. اما رپورتاژ و بک لینک چیست؟ تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک در چیست؟ ویژگی های رپورتاژ آگهی و بک لینک چگونه می باشند؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

رپورتاژ آگهی چیست؟

یکی از مهمترین بخش‌های روابط عمومی در دنیای مدرن امروز، رپورتاژ آگهی است که به معرفی محصولات یا کسب و کار شما می‌پردازد. رپورتاژ‌ ها عمدتا به صورت خبر یا گزارش در سایت‌های پر بازدید منتشر می‌شوند و کسب و کار شما را به افراد زیادی معرفی می‌کنند شما می‌توانید با استفاده از قرار دادن لینک سایت خود در این متن های مشتریان و افراد علاقمند به کسب و کارتان را به سایت خود دعوت کنید.

از ویژگی های متن رپورتاژ می‌توان به استفاده از کلمات پر تکرار در گوگل، انتخاب عنوان جذاب و طولانی، متن بدون غلط‌های املایی، متن فاقد از دروغ و اغراق، اشاره کرد. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های رپورتاژ آگهی می توانید مقاله “آموزش نحوه رپورتاژ نویسی” را مطالعه نمایید.

نکات مهم در خصوص تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

بک لینک چیست؟

در تعریف بک لینک باید گفت لینکی است که در سایت‌های پر بازدید قرار می‌گیرد و به سایت شما ارجاع داده می‌شود . به عبارتی بک لینک، فرآیند لینک سازی است به گونه ای که سایت های دیگر از لینک سایت شما در متن های خود استفاده می کنند تا مخاطبان با کلیک بر روی عکس، متن و … که به آنها لینک داده شده است بتوانند وارد سایت شما شوند. این کار به بهبودی سئو سایت بسیار کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که اگر می خواهید، از طرف سایت های پربازدید دریافت لینک داشته باشید باید به دو نکته توجه داشته باشید.

  1. سایت باید از لحاظ محتوا و سئو داخلی تا حد نسبتا خوبی بهینه شده باشد.
  2. لینک گذاری به شیوه درست اعمال شود تا بتوانید از مزایای بک لینک استفاده کنید.

موتور جستجو گوگل با گشتن در سایت شما و یافتن این لینک ها به سایت شما رتبه می‌دهد بنابراین این کار نقش بسیار مهمی در رتبه بندی و سئو سایت شما دارد. اگر سایت های معتبر بیشتری به سایت شما لینک دهند شانس شما در افزایش رتبه گوگل و بازدید مخاطبان بیشتر می‌شود.

تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک در چیست؟

حال که با نحوه عملکرد رپورتاژ آگهی و بک لینک آشنا شدیم در این قسمت از مقاله به تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک می پردازیم.

تفاوت در متن تبلیغاتی

از تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک میتوان به نحوه نوشتن متن آنها اشاره کرد. در متن رپورتاژ باید توجه داشته باشید که از ابتدا تا انتها متن در مورد نحوه بیزینس و محصولات خود صحبت کنید و به کلمات کلیدی خود لینک دهید. اما در متن بک لینک ها که در سایت های رایگان قرار می دهید می توانید در مورد یک محصول خاص و یا یک محتوا مربوط به سایت خود صحبت کنید و به محصول و صفحات اصلی سایت خود لینک دهید.

برای اینکه کلمات کلیدی محتوا خود را بشناسید بهتر است مقاله “نحوه انتخاب کلمات کلیدی” را مطالعه نمایید.

محل قرار گیری متن تبلیغاتی

یکی از تفاوت های رپورتاژ آگهی و بک لینک در محل قرار گیری متن تبلیغاتی شما که برای معرفی سایت خود آماده کرده اید، می باشد.در هنگام انتشار رپورتاژ آگهی شما یک صفحه کامل از سایت رسانه را در اختیار دارید و می‌توانید مخاطبان زیادی را به سایت خود دعوت کنید. مزیت این اتفاق، معرفی کاملی است که می‌توانید از کسب‌ و کار خود داشته باشید. همچنین فرصت استفاده از تصاویر را هم دارید و می‌توانید با استفاده از اینگونه تولید محتوا نیز برای جذب مخاطبان تلاش کنید.
اما بک لینک تنها در ساید بار یا فوتر یا در حاشیه‌های سایت قرار می‌گیرد. همچنین مانند رپورتاژ آگهی فرصت بسزایی برای معرفی کسب‌ و کار خود ندارید و تنها با یک لینک و یک کلمه می‌توانید به مخاطبان آن سایت خود را نشان دهید. 

مدت زمان ماندگاری

از مهم ترین تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک مدت زمان ماندگاری آنها می باشد. رپورتاژ آگهی به صورت دائمی در سایت رسانه وجود خواهد داشت و لینک‌ های آن نیز همیشگی هستند. اما سایتی که بک لینک را در اختیار شما قرار می دهد، مدت زمان مشخصی برای شما لحاظ می کند و پس از گذشت مدتی دیگر نمی توانید از آن بک لینک هایی که استفاده کرده اید، ورودی بگیرید. به زبان ساده تر اینگونه سایت ها به شما بک لینک را اجاره می دهند. 

 

زمان ماندگای از تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

هزینه از تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

همانطور که می دانید رپورتاژ آگهی و بک لینک در هزینه ها نیز با همدیگر متفاوت هستند. بک لینک های رایگان مسلما ورودی های کمتری برای سایت شما دارند، و اگر بخواهید بک لینک خریداری کنید نسبت به رپورتاژ هزینه بر تر خواهد بود، زیرا همانطور که در قبل اشاره کردیم مدت زمان بک لینک کوتاه است و به منظور جلوگیری از کاهش رتبه باید دوباره برای بک لینک هزینه کنید. اما از سوی دیگر رپورتاژ‌ها هزینه تمام شده کمتری در طولانی مدت برای شما دارند. بنابراین روش رپورتاژ بسیار مقرون به صرفه تر از روش خرید بک لینک است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک را بررسی کنیم و به معرفی هر یک بپردازیم. در واقع استفاده از بک لینک و رپورتاژ آگهی به بهبود روند سئو سایت شما بسیار کمک می کنند و باعث افزایش ورودی می شوند. اگر از رپورتاژ آگهی استفاده می کنید، هرگز از استفاده بک لینک های رایگان مانند ویرگول، امیگو و … غافل نشوید؛ اگر به درستی از آنها استفاده کنید قطعا ورودی های خوبی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *