پیام رسان های آنلاین جایگزین واتس اپ برای کسب و کارها

پیام رسان های آنلاین

بار ها پیش آمده که هنگام مراجعه به یک سایت، آیکونی در گوشه صفحه سایت مشاهده کرده ایم؛ که با کلیک بر روی آن با تیم پشتیبانی آن مجموعه می توان ارتباط برقرار کرد.در این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد و مزایا پیام رسان های آنلاین برای کسب و کار ها صحبت کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم:

پیام رسان های آنلاین چیست؟

پیام رسان آنلاین در واقع سرویسی است که از آن می‌توانید روی هر سایتی با تیم پشتیبانی، فروش یا هر کارشناس دیگری از که از طرف کسب‌ و کار مشخص شده باشد ارتباط برقرار کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود امکان گفتگو با کارشناس مورد نظر وجود دارد و می‌توانید سوالات پیش از خرید یا مشکلات بعد از خرید خود را در آنجا مطرح کنید.

پیام رسان های آنلاین

 

اهمیت پیام رسان های آنلاین برای کسب و کار ها

اکثر سایت ها با پیام رسان واتس اپ با کاربرانی که علاقه‌ای به تیکت زدن یا تماس تلفنی و پشت خط ماندن ندارند، ارتباط میگرفتند؛ اما با توجه به مشکلات و محدودیت های موجود در بعضی از اپ ها، جایگزین های دیگری وجود دارند که ارتباط کاربران با کارشناسان یک سایت را آسان کرده اند. پیام رسان های آنلاین به کاربر این امکان را می دهد که همان لحظه‌ای که در سایت هستند سوالات و مشکلات خود را بپرسند و با تیم کارشناسان آن سایت در ارتباط باشند، بنابراین داشتن پیام رسان آنلاین در کنار سرویس‌ های دیگر نظیر ایمیل، تماس تلفنی یا پر کردن فرم تماس اهمیت زیادی دارد.
و همچنین این پیام رسان موجب می شود کاربران تجربه خوبی از سایت شما داشته باشند و نیازی نیست از صفحات مورد نظرشان خارج شوند. ضمن اینکه همه کاربران می توانند با خیال راحت و فارغ از دغدغه نسبت به زمان و دیگر موارد، سوالات و مشکلات خودشان را حل کنند.

مزایای پیام رسان های آنلاین

این سرویس از جمله ابزارهایی است که به دلیل مزایای زیاد، استفاده از آن خیلی فراگیر شده و فرهنگ استفاده آن به خوبی بین سایت ها و مشتریان جا افتاده است. در ادامه این مقاله مزایای پیام رسان آنلاین را بررسی می‌کنیم:

1. افزایش فروش و تبدیل 

توانایی پاسخگویی سریع و حرفه ای به سوالات مشتری، باعث ایجاد اعتماد می شود. در بسیاری از موارد، پیام رسان آنلاین می تواند به فروش محصول یا خدمات شما کمک کند.

پیام رسان های آنلاین اساساً به شما کمک می کنند مشتری خود را در اطراف فروشگاه آنلاین خود مانند یک فروشگاه فیزیکی نگه دارید.همچنین مشتریانی که از ویژگی چت استفاده می کنند سه برابر بیشتر احتمال دارد که خریدی را انجام دهند.

2.کاهش هزینه های پشتیبانی

با استفاده از پیام رسان های آنلاین می توان هزینه های پشتیبانی را هم برای کارشناسان و هم برای مشتریان به حداقل رساند. چرا که هزینه اجرای یک مرکز تماس بیشتر از اجرای راه حل پیام رسان های آنلاین است.و همچنین یک سایت معمولاً به تعداد بیشتری از افراد برای استفاده از مرکز تماس در مقابل استفاده از پیام رسان های آنلاین نیاز دارد. 

3.افزایش رضایت و وفاداری مشتری 

برای جلب رضایت و ایجاد محبوبیت نزد کاربران وب سایت، حتما از پیام رسان های آنلاین استفاده کنید. چرا که اکثر مشتریان، پیام رسان های آنلاین را به پشتیبانی تلفنی، ایمیل و تیکت ترجیح می دهند.

 

باید بدانید که هر چه سریع تر مشکلات مشتریان از طریق گفتگو برطرف شود، رضایت و وفاداری آن ها نسبت به کسب و کار شما افزایش می باید. به همن ترتیب پشتیبانی از پیام رسان آنلاین مزیت های قابل توجهی برای جلب وفاداری مشتری فراهم می کند.

4.افزایش مزیت های رقابتی

با افزودن پیام رسان آنلاین به سایت خود، مزیت های شما نسبت به رقابا بیشتر می شود. که بسیاری از افراد از این مزیت در سایت خود استفاده نمی کنند؛ که همین امر موجب افزایش ورودی در سایت هایی می شود که از پیام رسان های آنلاین استفاده می نمایند.

مطالعه های انجام شده نشان می دهد که تنها 9٪ وب سایت ها از مزایای چت آنلاین برای پشتیبانی از مشتریان خود استفاده می کنند. پس با استفاده از این توصیفات، ممکن است بخواهید از پشتیبانی گفتگوی آنلاین استفاده کنید تا خود را از رقبا متمایز کنید.

معرفی پیام رسان های جایگزین واتس اپ

شرکت‌های مختلفی در ایران جهان در زمینه ارائه سرویس‌ چت آنلاین فعالیت می‌کنند که هر کدام با توجه به تشابهی که دارند، ویژگی‌های منحصر به‌ فرد خودشان را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند. حال که با مزایا و روش کار پیام رسان های آنلاین آشنا شدیم، اگر قصد دارید از این سرویس ها روی سایت خود استفاده کنید، بهتر است با بهترین سرویس‌های ایرانی و خارجی چت آنلاین آشنا شوید.

ریتین (Retain)

از ابزارهای ایرانی چت آنلاین، ریتین را می توان معرفی نمود که توانسته در این عرصه به خوبی عمل کند. ریتین به شما این امکان را می دهد که ببینید کاربران و بازدیدکنندگان شما چه کسانی هستند، چه رفتاری در وبسایت شما دارند و شما می توانید با آنها گفتگو کنید.

 

پیام رسان انلاین ریتین

کریسپ (Crisp)

کریسپ یکی از محبوب‌ ترین پیام رسان ها در خصوص چت آنلاین در دنیا و ایران است که کاربران بسیاری زیادی دارد. این سرویس شامل دو نسخه رایگان و غیر رایگان است که به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. از جمله مهمترین امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. قابلیت ارجاع مکالمه به پاسخگوی دیگر
  2. امکان نگهداری آرشیو مکالمه‌‏ها
  3. ویژگی پاسخگویی در تاریخ‏‌های معین
  4. ارسال خودکار چت به ایمیل
  5. و …

 

نرم افزار چت آنلاین

رایچت (Raychat)

این سرویس قوی‌ترین و پرکاربردترین ابزار ایرانی است که خیلی زود توانست سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. این سرویس ایرانی به خوبی نیاز مشتریان داخلی را شناخته و آنها را پوشش می‌دهد. بسیاری از کسب‌ و کارهای بزرگ داخلی از این سرویس استفاده می‌کنند. از مکانات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده روی سایت‌های مختلف
  • بایگانی گفتگوها
  • نمایش متن پیش از ارسال
  • امکان اتصال به وردپرس و تلگرام
  • تعریف چند کاربر پاسخگو، تعریف زمان پاسخگویی
  • ذخیره سوالات پرتکرار
  • رابط کاربری جذاب

 

ریچت از پیام رسان های آنلاین

گفتینو

این سرویس ایرانی نیز یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای چت آنلاین است. سرویس گفتینو به راحتی قابل استفاده است و دارای مزیت های بیشماری می باشد. این سرویس سرعت خوبی داشته و کاربر پسند می باشد. از جمله مزیت های آن موارد زیر است:

  1. اطلاعات از رفتار کاربران
  2. پشتیبانی گروهی
  3. تنظیمات اختصاصی
  4. ابزارک گفتگو
  5. و…

 

گفتینو از پیام رسان های آنلاین

جمع بندی

سرویس های پیام رسان آنلاین یکی از بهترین ابزارهای موجود برای سایت‌های مختلف است که دارای مزایای بسیار زیادی است. در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین آنها برای کسب و کار ها بپردازیم که با استفاده از آنها بتوانید نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهید، اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کنید و مشکلات و نیازهای موجود را به خوبی شناسایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *