چگونگی قرار دادن بک لینک رایگان و موثر

PW post2

امروز در این مقاله از پارسینه وب ، درباره ی چگونگی قرار دادن بک لینک رایگان و موثر صحبت می کنیم. و در ادامه چند وبسایت مناسب برای قرار دادن بک لینک را  به شما معرفی می کنیم. 

بک لینک چیست؟

در تعریف بک لینک باید گفت لینکی است که در سایت‌های پر بازدید قرار می‌گیرد و به سایت شما ارجاع داده می‌شود . به عبارتی بک لینک، فرآیند لینک سازی است به گونه ای که سایت های دیگر از لینک سایت شما در متن های خود استفاده می کنند تا مخاطبان با کلیک بر روی عکس، متن و … که به آنها لینک داده شده است بتوانند وارد سایت شما شوند. این کار به بهبود سئو سایت بسیار کمک می‌کند.

البته بعضی از افراد ، بک لینک را با ریپورتاژ آگهی اشتباه می گیرند. پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت ریپورتاژ آگهی و بک لینک را نیز مطالعه کنید.

قرار دادن بک لینک چیست و چگونه است؟ 

احتمالا برایتان سوال شده در کجا باید بک لینک بگذارید یا اصلا در چه سایت هایی می شود بک لینک گذاشت. در واقع شما ، در سایت های مختلفی که مناسب این کار است ، متن هایی مینویسید که در آن متن ها ، لینک سایت خودتان را قرار می دهید ولی این کار قاعده و قوانین خاصی دارد. در ابتدا نحوه قرار دادن بک لینک در یک نوشنته را توضیح میدهیم و سپس سایت هایی که برای قرار دادن بک لینک مناسب اند را به شما معرفی می کنیم.

نحوه نگارش متن بک لینک دار

قدم اول برای قرار دادن بک لینک در سایت های مربوطه ، نگارش یک متن مناسب است. متن مناسبِ بک لینک ، متنی است که در آن چند مولفه زیر رعایت شده باشد.

  • تیتر جذاب 
  • متن گیرا 
  • لینک دهی درست 

نوشتن تیتر جذاب ، اصل مهم قرار دادن بک لینک 

اولین چیزی که باعث می شود ، کاربر روی یک نوشته کلیک کند و آن را بخواند ، تیتر آن است. تیتر جذاب مولفه ی مهمی در نوشتن نوشته بک لینک دار است. چگونگی نوشتن تیتر جذاب دارای جزئیات و مولفه های زیادی است. ولی بعضی مولفه ها مانند کنجکاو کردن مخاطب ، برای تیت نویسی مناسبِ متن بک لینکدار شما دارای اهمیت بیشتری هستند.

متن تان باید گیرا و مفید باشد

متنی که می نویسید باید به حس اولیه کنجکاوی مخاطب پاسخ مثبتی دهد و کاربر را سردرگم نکند. از طرفی لازم است ، متنی که در آن بک لینک قرار دادید ، برای بازدید کننده سایت ، مفید باشد و صرفا یک متن پر از لینک و بی فایده نباشد. 

نکته : پایان بندی تان در متن ، می بایست به گونه ای باشد که مخاطب ترغیب شود برای مطالعه بیشتر به سایت خودتان بیاید.

لینک دهی درست خیلی مهم است !

منظورمان از لینک دهی درست چیست؟ لینک دهی باید به گونه ای باشد که نیاز مخاطب را در آن متن برطرف کند. و صرفا لینک نامربوط قرار دادن در متن کمکی به شما و مخاطب نمی کند. از طرفی تعداد لینک ها باید متناسب با متن شما باشد. قرار دادن تعداد زیادی لینک در یک متن کوتاه ، اصلا کار جالبی نیست. هم کاربر متن شما را نمی پسندد. هم سایت های مورد نظر ممکن است ، متن شما را تبلیغاتی شناسایی کنند و آن را پاک کند.

سایت های مناسب قرار دادن بک لینک رایگان 

1. مداد (medad.io) 

مداد سایتی که شما در آن می توانید براحتی با اکانت گوگل یا لینکدین خود ثبت نام کنید و نوشته های موردنظر خودتان را انتشار دهید.

چگونگی قرار دادن بک لینک رایگان و موثر

2. ویرگول (virgool.io)

ویرگول از قدیمی ترین سایت های محتوا محور است که مناسب قرار دادن بک لینک رایگان و موثر است. و دسته بندی بودن مطالب در آن ، خواندن مطالب را برای کاربران راحت تر کرده است. ثبت نام و ورود به سایت ویرگول نیز مانند دیگر ، سایت های این چنینی با ایمیل و حساب گوگل به آسانی امکان پذیر است.

چگونگی قرار دادن بک لینک رایگان و موثر

3. امیگو (omigo.ir)

امیگو نیز سایت مناسب با رابط کاربری اسان و مناسب بک لینک است. که امروزه طرفداران زیادی دارد.

چگونگی قرار دادن بک لینک رایگان و موثر

توجه: البته ناگفته نماند سایت ها و فضاهای دیگری برای این کار نیز وجود دارد که ما به چند تا از آنها اشاره کردیم.

سخن پایانی 

این را نیز بدانید ، بک لینک گذاری فقط مختص به سایت های محتوا محور نمی شود و راه های دیگری مانند ، لینک دهی در وبلاگ شخصی یا لینک دهی در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد. ولی رایج ترین روش ، روشی بود که در مورد آن صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *