شبکه اجتماعی تردز – پروژه جدید شرکت متا

درباره تردز

طبیعتا همه ما با شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا هستیم. این شبکه اجتماعی ، متعلق به شرکت متا است. شرکت متا اخیرا ، شبکه اجتماعی جدیدی مشابه توییتر منتشر کرد. شبکه اجتماعی تردز ، در 48 ساعت ابتدایی به تعداد 80 میلیون کاربر رسید. در این مقاله قصد داریم با تردز آشنا شده و نحوه‌ ساخت اکانت و استفاده از آن را بررسی کنیم. همچنین رقابت بین این اپلیکیشن جدید را با توییتر مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ادامه مطلب همراه تیم پارسینه وب باشید.

آنچه که در این مطلب می خوانید : 

تردز ؛ پروژه 92 شرکت متا !

این برنامه در مجاورت اینستاگرام فعال است. به طریقی که کاربران برای ثبت‌نام باید یک حساب کاربری اینستاگرام داشته‌ باشند و فقط با همان حساب می‌توانند فعالیت کنند. پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، کاربران متا در ابتدا دربارهٔ یک ویژگی مبتنی بر متن در اینستاگرام بحث می کردند و همیشه تمرکز بر متن ، حلقه گمشده اینستاگرام بوده و هست. کاربران متا ، هم چنین روی ایجاد یک برنامه مستقل و متمرکز بر متن بحث می کردند. برای همین ، طی این درخواست ها ، پروژه تردز آغاز شد.

توسعه روی تردز از ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شد که در آن زمان به‌عنوان «پروژه ۹۲» شناخته می‌شد. اطلاعات برنامه تردز در ماه مارس منتشر شد. جزئیات برنامه تردز در ماه ژوئیه منتشر شد، و در تاریخ ۳ ژوئیه توسط متا پلتفرمز در اپ استور منتشر شد. که همانطور که گفتیم در 48 ساعت 80 میلیون کاربر در آن ثبت نام کردند. رکورد ثبت‌نام سریع کاربران که چت‌جی‌پی‌تی قبلاً شکسته‌بود ، را شکست.

نکته منفی شبکه اجتماعی جدید متا 

در واقع شرکت متا به گونه ای در این خصوص به شما زور می گوید. شاید بپرسید چگونه؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم ، شبکه اجتماعی تردز به اکانت اینستاگرام شما متصل است. و اگر از ساخت اکانت در تردز ناراضی باشید و بخواهید ، اکانت خود را از تردز پاک کنید ، اکانت اینستاگرام شما نیز پاک می شود. که بنظر عموم افراد ، این حرکت شرکت متا ، نوعی زورگویی مدرن است. 

افراد مشهور فعال در این پلتفرم

افراد مشهور زیادی از جمله بازیگران ، روزنامه نگاران و … در شبکه اجتماعی تردز ، ثبت نام کرده اند. تصویر زیر گزارش ثبت شده در ویکی پدیا در خصوص 10 اکانت اول تردز از لحاظ تعداد دنبال کننده است. 

شبکه اجتماعی تردز

تمرکز تردز بر روی چیست ؟ 

همانطور که خودتان می دانید ، تردز فضایی شبیه توییتر دارد. و محیطی برای اشتراک گذاری متن است. بر همین اساس تمرکز تردز بیشتر بر روی متن است. بر خلاف اینستاگرام که اخیرا بسیار روی ویدیو و در گذشته روی عکس تمرکز داشت. شرکت متا در واقع با راه اندازی تردز توانست ، ضعف اینستاگرام در ارائه متن بپوشاند. و حالا کاربرانی که به دنبال محتوای متنی هستند به تردز مراجعه می کنند و برعکس ؛ کسانی که به دنبال عکس و ویدیو هستند به اینستاگرام.

این را نیز بخوانید : اهمیت و مزایای داشتن وبسایت 

Threads قاتل توییتر ؟! 

خیلی از کاربران اعتقاد دارند ، تردز می تواند جایگزین توییتر شود. از طرفی به علت سیاست گذاری های جدید ایلان ماسک ، خیلی از کاربران از توییتر ناراضی هستند. در نتیجه بعضی از افراد ، از جمله افراد مشهور به احتمال زیاد با تردز و سیاست هایش راحت تر کنار بیایند.

شرکت متا امیدوار است با این برنامه جدید، حداقل تعدادی بیش از 2 میلیارد کاربر فعال جهانی اینستاگرام را جذب تردز کند که این رقم در مقایسه با پایگاه کاربری فعال توییتر که حدود 250 میلیون نفر است، یک برد به حساب می‌آید.

تردز در برابر توییتر

مارک زاکربرگ در یک پست تردز گفت: “این کار مقداری طول می‌کشه ، اما من فکر می‌کنم در یک برنامه اجتماعی باید بیش از 1 میلیارد نفر حضور داشته باشد. توییتر این فرصت را داشت اما موفق نشد. امیدواریم ما این کار را انجام دهیم.”

مقیاس و زیرساخت موجود متا می‌تواند به نفع تردز باشد. در حالی که بسیاری از دیگر رقبای توییتر که در ماه‌های اخیر راه‌اندازی شده‌اند، کاربران را ملزم کرده‌اند که به فهرست‌های انتظار بپیوندند یا دعوت‌نامه‌هایی برای ثبت‌نام دریافت کنند، و سعی کنند تا شبکه خود را توسعه دهند، شبکه اجتماعی تردز خیلی ساده شروع به کار کرده و استفاده از برنامه را برای کاربران هم آسان کرده است.

نکته جالب این است که قبل از راه اندازی تردز ، شرکت متا 20 هزار کارمند خود را به دلیل سیاست هایش اخراج کرد! 

جمع بندی 

بطور کلی شبکه اجتماعی تردز ، فضای نوپایی است که بر روی اشتراک گذاری متن ، تمرکز دارد. اگر تمایل به خواندن متن دارید و از محتوای تصویری خسته شدید ، سری به تردز بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *