نیاز کدام مشاغل به وبسایت بیشتر است ؟

PW post2

برای خیلی از افراد سوال میشود اصلا چرا برای کسب و کار خود باید وبسایت داشته باشند ؟ اهمیت ، مزایا و ضرورت های داشتن وبسایت چیست؟ آیا داشتن وبسایت برای کسب و کار شما واجب است؟ امروز در این مقاله درباره نیاز انواع مشاغل به وبسایت صحبت میکنیم. در ادامه این نوشته همره ما باشید.

به چه دلیل صاحب مشاغل به وبسایت نیاز دارند ؟

داشتن وبسایت برای هر شغلی در دنیای امروز امری ضروری محسوب میشود ولی در بعضی از مشاغل این نیاز چشمگیر تر است. در ابتدا دلیل نیاز داشتن مشاغل به وبسایت را بررسی میکنیم.

1. راحت تر شناخته شوید!

منظور از راحت تر شناخته شدن این است که کاربر میتواند بسیار آسان تر به اطلاعات مورد نیازش دسترسی پیدا کند. اطلاعاتی همانند : شماره تلفن ، آدرس ، نوع خدمات ، سابقه کار و نمونه کار ها و… . که هر کدام از این مولفه ها میتواند در جذب مشتری برای شما ، بسیار موثر باشد. حتی بیش از آنکه فکرش را بکنید. در نتیجه داشتن یک وبسایت ، برای افزایش تعداد مشتریان و بهبود بازاریابی شما ، تاثیر زیادی دارد.

2.  حرفه ای تر از رقبا بنظر بیایید ؛ مزیت جذاب داشتن وبسایت .

شاید این سوال را از خود بپرسید داشتن وبسایت چه تاثیری در حرفه ای شدنتان دارد ؟ اما بیایید قبول کنیم که داشتن یک وبسایت حرفه ای در دید مشتری یک امتیاز مثبت به حساب می آید. و در واقع ، شکل و شمایل کسب و کار شما بسیار مشتری پسندتر خواهد بود. اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای ، برای کسب و کار خود هستید ؛ تیم طراحی سایت پارسینه وب مشتاقانه شما را در این راه کمک میکند.

3. با داشتن وبسایت هزینه های خود را کاهش دهید.

برای شما در نگاه اول ، طراحی و داشتن یک وبسایت هزینه جانبی برایتان به حساب می آید. ولی بیایید با دید باز تری به داشتن وبسایت نگاه کنیم. با داشتن یک وبسایت شما ، میتوانید به راحتی مشتریان زیادی جذب کنید. این مقوله یکی از مزایا داشتن وبسایت است . تعداد زیادی مشتری بدون هزینه های هنگفت تبلیغات قدیمی. مثل چاپ و پخش برگه های تبلیغاتی ، هزینه برای بنر های شهری و … . که همه ی این موارد در بلندمدت بسیار پرهزینه تر و کم بازده تر از داشتن یک وبسایت است.

 

نیاز مشاغل به وب سایت

نیاز کدام مشاغل به وبسایت بیشتر است ؟

حالا به سوال اصلی مان یعنی “نیاز کدام مشاغل به وبسایت بیشتر است ” میپردازیم. بطور کلی امروزه هر در هر حوزه شغلی ای، داشتن وبسایت یک امتیاز مثبت به حساب می آید ولی حتی در بعضی از مشاغل داشتن وبسایت امری ضروری است.  در ادامه با دید متفاوت تری نیاز های چندین شغل را به وبسایت بررسی میکنیم.

وبسایت؛ نیاز اصلی فروشندگان

امروزه اکثر فروشندگان ، حتی با وجود فروش حضوری به فروش آنلاین نیز روی آورده اند. فروشندگی ، از جمله مشاغلی است که وبسایت نیاز دارد. که این کار از طریق شبکه های اجتماعی یا وبسایت انجام میشود. اما عموما خرید با سایت برای کاربران بسیار راحت تر و قابل اعتماد تر است. و اولین جایی که به دنبال کالای مورد نیاز خود میگردند ، در فضای اینترنت است. پس اگر حتی فروش حضوری خوبی دارید ، از فروش غیرحضوری بوسیله وبسایت غافل نشوید.

پزشکان و نیاز آنها به وبسایت

از قدیم الایام ، نوبت گرفتن از پزشکان دغدغه مردم بوده است. ولی اگر هر پزشکی یک وبسایت داشته باشد ، آن وقت چی ؟ بله درست حدس زدید ، نوبت دهی بسیار آسان تر و دقیق تر میشود. . در ضمن 24 ساعته سیستم نوبت دهی فعال است. و صرفا به مدت زمان کاری منشی محدود نمیشود. کلیه پزشکان بخصوص پزشکان جوان میتوانند از طریق سایت خود ویزیت آنلاین داشته باشند. از این طریق ، هزینه های کرایه مطب کاهش می یابد. و پزشکان با داشتن وبسایت و ویزیت آنلاین ، نیاز به محدود کردن ساعت کاری خود ندارند.

نیاز مهندسین به وبسایت

تا حالا شده است ، برای یک اموری مثل ساختمان سازی و … نیاز به مشاوره یا کمک گرفتن از یک مهندس را داشته باشید ؟ حدس میزنیم که دسترسی به یک مهندس چندان برایتان آسان نبوده است. مهندسی از آن دسته مشاغل است که در نگاه اول نیازی به وبسایت ندارد. ولی مهندسین با داشتن وبسایت ، میتوانند بصورت مستقیم با کارفرماها در ارتباط باشند. و نیاز کمتری برای همکاری با شرکت های مربوط به حوزه کاری خود دارند. در این صورت میتوانند مستقل فعالیت کنند. مورد بعدی ؛ با قرار دادن نمونه کارها و رزومه در وبسایت خود ، میتوانند در جذب کارفرماها بسیار موفق تر باشند.

وبسایت برای اساتید و معلمان

همیشه پیدا کردن جزوه برای دانش آموزان و دانشجویان دغدغه بزرگی بوده است. فکرش را بکنید به عنوان یک دانشجو ، بتوانید به راحتی جزوه استادتان را دانلود و مطالعه کنید. یا فرای آن ، فیلم آموزشی جلساتی که غیبت کرده اید را روی سایت تماشا کنید. غیر از آن به عنوان یک معلم در فضای سایتتان کلاس ها خصوصی برگزار کنید و با تولید فیلم های آموزشی کسب درآمد کنید.

وبسایت مختص به هنرمندان

اگر به عنوان یک هنرمند در زمینه های مختلف مانند موسیقی ، خطاطی ، نقاشی ، طراحی و عکاسی و … فعالیت میکنید ، میتوانید با داشتن وبسایت شخصی برای خودتان از مزایای زیادی بهره مند شوید. برای نمونه میتوانید آثار خود را بصورت فیزیکی یا دیجیتال به فروش برسانید. یا بواسطه وبسایتتان بیش از پیش شناخته شوید.

وبسایت برای رستوران ها و کافه ها

طبیعتا این مسئله برایتان روشن است که بعضی از افراد غذا و نوشیدنی خود را اینترنتی سفارش میدهند و درب محل تحویل میگیرند. اما این کار توسط سرویس های واسطه انجام میگیرد. شما به عنوان مدیر یک رستوران یا کافه میتوانید بدون واسطه این امکان را برای مشتریتان فراهم کنید. جدا از آن با کمک بازخورد هایی که در سایت شما بعد از سفارش دادن ثبت میشود ، روز به روز کیفیت خدمات خود را بهبود دهید. نیاز چنین مشاغلی به وبسایت میتواند گسترده تر نیز باشد. برای نمونه : داشتن منو در وبسایت و بروز کردن قیمت های آن بصورت رایگان ، شما را از هزینه های چشمگیر چاپ مجدد آسوده میکند.

مشاغل خدماتی و وبسایت آنها

در نگاه اول چندان نیازی به وبسایت برای شغل خود نمیبینید . اما در نظر بگیرید برای مثال : به عنوان یک آرایشگر ، ناخن کار ، تعمیرکار و … هزینه ی منشی یا دستیار برایتان بصرفه نیست. میتوانید به وبسایت خود به عنوان یک دستیار نگاه کنید. این دستیار حتی برای شما کار بازاریابی نیز انجام میدهد. با داشتن وبسایت میتوانید سیستم نوبت دهی برای خود راه اندازی کنید . و این را در نظر بگیرید در حوزه شغل هایی مانند شغل های بالا ، داشتن وبسایت هنوز خیلی رایج نیست. ولی شما با پیشگام بودنتان ، قطعا از رقبا پیشی خواهید گرفت.

 

نیاز مشاغل به وبسایت

سخن آخر

نیاز مشاغل مختلف به وبسایت میزان متفاوتی دارد. و ممکن است حتی گاهی اوقات ، این نیاز آن قدر کم مورد توجه باشد که بنظرمان نیاید. اما بطور کلی داشتن وبسایت ، درهای جدیدی به روی هر کسب و کاری باز میکند و شما را از رقیب هایتان بسیار متمایز میکند. اگر تمایل به طراحی انواع وبسایت متناسب با شغل خود دارید ، تیم پارسینه وب با کمال میل شما را در این راه همراهی میکند.

 


برای خواندن مطالب مشابه و جذاب به بلاگ ما سر بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *