معرفی ضروری ترین فرم ها برای وب سایت

معرفی ضروری ترین فرم ها برای وب سایت

یکی از عناصر مهم در صفحه اصلی سایت فروشگاهی، شرکتی، خبری، خدماتی و… وجود فرم ها می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی ضروری ترین فرم ها برای وب سایت ها بپردازیم و کارایی هر یک را بررسی کنیم.اهداف استفاده از این فرم ها مختلف می باشد، به عبارتی هر فرمی کارایی مخصوص به خود را دارد که هر سایت بنا بر محتوایی که دارد از این دسته فرم ها استفاده می کنند.لازم به ذکر است که برخی از این فرم ها بصورت عمومی می باشند و در همه نوع سایت ها قرار می گیرند.

معرفی فرم های ضروری و کاربردی برای وب سایت ها

فرم ثبت نام از ضروری ترین فرم ها برای وب سایت ها

این فرم، ثبت نام را برای کاربران امکان پذیر می کند.با استفاده از این فرم کاربران می توانند در وب سایت شما ثبت نام کنند.این فرم یک فرم عمومی است و می توان در هر نوع سایتی از آن استفاده کرد. به عنوان مثال در هر سایت فروشگاهی، برای خرید محصول کاربران باید وارد حساب کاربری شخصی خود شوند. پس لازمه سفارش دادن، خرید کردن، عضویت در سایتی و… داشتن یک فرم ثبت نام می باشد.

فرم تماس با ما 

فرم تماس با ما نیز یک فرم عمومی می باشد؛ به این معنی که هر سایتی می تواند از این فرم استفاده کند. و از طرفی باید گفت این فرم از ضروری ترین فرم ها برای وب سایت ها می باشد؛ چرا که اکثر افراد برای بر طرف کردن سوالات و مشکلات خود در هر وبسایتی به دنبال راه های ارتباطی آن سایت مانند فرم تماس با ما ، پیام رسان های آنلاین و… می گردند. این فرم معمولا فیلد های کمی دارید، و با بخش های نام و نام خانودگی، شماره تماس، ایمیل، توضیحات خلاصه می شوند. در تصویر زیر یک نمونه فرم تماس با ما را مشاهده می کنید.

کاربرد این فرم در موارد زیر می باشد:

  • ارسال نظرات
  • ارسال پیشنهادات
  • ارسال انتقادات
  • ارسال سوالات
  • و …

 

فرم تماس با ما از ضروری ترین فرم ها برای وب سایت

فرم درخواست مشاوره

استفاده از این فرم در سایت هایی که مشاوره تخصصی و حرفه ای صورت میگرد، کاربرد دارد. به عنوان مثال سایت های وکالت با داشتن این فرم می توانند به راحتی با مراجعه کنندگان خود ارتباط بگیرند، و از طرفی چون بسیاری از کابران از تماس های تلفنی و چت های آنلاین فاصله میگیرند، این فرم پل ارتباطی بسیار خوبی به شمار می آید. فیلد های مورد نیاز در فرم درخواست مشاوره می تواند شامل: نام و نام خانوادگی، شهر، شماره تماس، ایمیل، شرح درخواست و… باشد. به عنوان مثال در تصویر زیر یک نمونه فرم درخواست مشاوره برای طراحی سایت را ملاحظه می کنید.

فرم درخواست مشاوره

 

فرم نوبت دهی از ضروری ترین فرم ها برای وب سایت های پزشکی

برای سایت هایی که به مراجعه کنندگان خود نوبت آنلاین می دهند، این فرم بسیار کاربردی است.به عنوان مثال در یک سایت پزشکی، مراجعه کنندگان می توانند برای پذیرش، یک فرم نوبت دهی پر کنند تا به راحتی نوبت آنلاین دریافت نمایند. این فرم شامل : نام و نام خانوادگی، شماره تماس، تاریخ مراجعه، علت مراجعه و … می باشد.

فرم درخواست خدمات

از فرم خدمات همان طور که از نامش مشخص است برای وب سایت های خدماتی استفاده می گردد. به عنوان مثال سایت شرکتی که خدمات ارائه می دهد، می تواند از این فرم استفاده کند. این فرم می تواند شامل : نام و نام خانوادگی، نوع خدمات، و … می باشد. همچنین اگر نیازمند مستندات و تصاویر خاصی هستید، می توانید برای فرم درخواست خدمات خود گزینه آپلود تصاویر قرار دهید. در تصویر زیر یک نمونه فرم درخواست خدمات (در یک سایت فروشگاهی پاکت) را ملاحظه می کنید.

فرم درخواست خدمات

 

فرم استخدام ضروری ترین فرم ها برای وب سایت های شرکتی و خدماتی

اکثر مجموعه ها برای گسترش حرفه و کسب و کار خود به دنبال جب نیرو می باشند. به همین دلیل استفاده از یک فرم برای ارسال اطلاعات متقاضیان استخدام می تواند برای آنها مفید واقع شود. از این فرم در هر وب سایتی که ممکن است به استخدام نیاز داشته باشد استفاده کرد. در مواقع لزوم می توان از بین فرم های ارسالی کاربران بهترین شخص را برای استخدام در مجموعه انتخاب کرد. فرم های استخدام به طور معمول فیلدهای زیادی دارند.

فرم در خواست جلسه

فرم درخواست جلسه از ضروری ترین فرم ها برای وب سایت های وکالتی، مشاوره ای، املاکی، خدماتی و شرکتی است. بطوری که اگر مراجعه کنندگان نیاز به جلسه حضوری داشته باشند می توانند با پر کردن این فرم ها جلسه خود را در تاریخ دلخواه تنظیم کنند و مدیران سایت با توجه به تاریخ انتخابی آنها جلسه ای را تشکیل دهند. در تصویر زیر یک نمونه فرم درخواست جلسه (سایت مشاوره ای) را مشاهده می کنید.

فرم درخواست جلسه

فرم کارآموزی

فرم کارآموزی از ضروری ترین فرم ها برای وب سایت های شرکتی، خدماتی و… می باشد. اگر سایت های شرکتی درخواست نیروی کارآموز داشته باشند، به راحتی با قرار دارن فرم کارآموزی درون سایت خود، می توانند نیروی لازم خود را پیدا کنند. در این فرم میتوان مواردی مانند: نام و نام خانوادگی، شماره تماس، تحصیلات، معدل، شهر، سابقه کار و …  را قرار داد.

فرم برگزاری آزمون

این فرم مخصوص سایت های روانشناسی طراحی شده است و بسیار کابرد دارد. به عنوان مثال در روند تشخیص خودشناسی، یافتن حرفه و شغل مورد علاقه و… که نیازمند بررسی یک سری سوالات است، با این فرم ها امکان پذیر است.

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله ضروری ترین فرم ها برای وب سایت های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. و همچنین به کاربرد هر یک برای وب سایت های مختلف پرداختیم. حال با ذکر نکات گفته شده برای هر فرم می توانید فرم مناسب سایت خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *