بهینه سازی سایت و افزایش سرعت سایت های وردپرسی

بهینه سازی سایت و افزایش سرعت سایت های وردپرسی

در این مقاله سعی داریم انواع روش ها و مزایای بهینه سازی سایت های وردپرسی را به شما توضیح دهیم.امیدواریم با همراهی ما در ادامه مطلب بتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید .

دامنه توجه کاربران به حدود 7 ثانیه کاهش یافته است.این به این معنی است که شما وقت بسیار کمی برای نگه داشتن وب گردها در سایت خود دارید و باید سیگنال های خوبی به موتورهای جستجو برای رتبه بندی وبسایت خود بدهید .

برای همین افزایش سرعت سایت های وردپرسی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که یک کارشناس سئو باید به آن توجه کند. این موضوع در مورد سایت های وردپرسی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که سایت های وردپرسی برخلاف سهولت استفاده، امکانات زیاد و پلاگین های متنوع، نقطه ضعفی به اسم “سرعت سایت” را همیشه همراه خود دارند.یکی از مهم ترین دلایلی که سرعت سایت های وردپرسی معمولا کمی پایین است وجود همین پلاگین هاست، پلاگین هایی که عموما برای کار و پیاده سازی ایده های ما در بستر وب الزامی اند.

روش هایی جهت بهینه سازی سایت های وردپرسی

روش های گوناگون افزایش سرعت سایت های وردپرسی همواره یکی از دغدغه صاحبان این سایت بوده و هست. چراکه سرعت بالای سایت نه تنها باعث جذب مخاطب و ماندن وی در وبسایت خواهد شد ، بلکه در سئو نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.در این مقاله روش هایی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی با شما در میان خواهیم گذاشت.

البته قبل از هرچیزی باید سرعت سایت خود را تست کنید. هر صفحه فاکتورهای مخصوصی برای سرعت بارگذاری دارد مثل :

  1. حجم صفحه
  2. نسخه سایت وردپرسی
  3. نوع قالب صفحه
  4. وضعیت cache

صفحه اصلی سایت، معمولا به عنوان نماینده ای از کل وب سایت، توسط ابزارهای موجود، مورد بررسی قرار میگیرد . برخی از این ابزار ها عبارتند از

  • WebPageTest.org
  • Tools.Pingdom.com
  • PageSpeed Insights

البته مورد آخر سرعت سایت شما را به صورت رسمی بررسی نمی کند. شما باید با استفاده از داده های موجود،سرعت سایت خود را بهینه سازی کنید.

 

حال که از اهمیت سرعت سایت و ابزار های بررسی سرعت را میدانیم ، بدون معطلی درمورد فاکتور های مخصوص سرعت اطلاعات خود را بالا میبریم.

 

بهینه سازی سایت

1)حجم صفحه

یکی از بهترین روش های برای افزایش سرعت سایت های وردپرسی،بهینه سازی المان های تصویری وبسایت است که تاثیر زیادی در افزایش سرعت سایت دارد. برای اینکار شما باید حجم عکس های صفحه خود را کم کنید.

برای اینکار روش های زیادی هست ولی یکی ار روش های مرسوم آن کم کردن حجم عکس با استفاده از photoshop است برای اینکار شما باید در برنامه photoshop بعد از باز کردن عکس وارد سربرگ file شوید و در آن وارد save for web شوید و در آنجا حجم تصویر را روی medium یا پایینتر قرار دهید .

روش دیگر برای کم کردن حجم عکس استفاده از سایت های قدرتمند است.برای اینکار لازم است شما عبارت compress picture را در گوگل سرچ کنید.

استفاده از تعداد عکس ها کم در صفحه اول نیز بسیار کارآمد است. برای مثال وقتی یکنفر میخواهد خرید آنلاین اینترنتی از یک فروشگاه انجام دهد ، اگر تعداد عکس های صفحه اول آن سایت زیاد باشد سرعت لود سایت زیاد میشود و همین آن کاربر را مجاب میکند که از یک سایت دیگر خرید کند. پس بهتر است در صفحه اول سایت خود عکس های زیادی نذاریم.

2)نسخه سایت وردپرسی از مهمترین عوامل در بهینه سازی سایت

امروزه وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم عامل مدیریت محتوا شناخته میشود و با به بروزرسانی های پی در پی سعی در بهبود بخشیدن به مشکلات و عملکرد سایت دارد.هدف از این بروزرسانی ها این است که وردپرس کاربر پسند تر و امن تر شود.

علاوه بر این ها شما باید تمام تم ها و پلاگین ها را نیز به روز نگه دارید زیراکه بروز نگه داشتن تم ها و افزونه ها سبب افزایش سرعت سایت شما میشود.

3)نوع قالب صفحه

قالب هایی هستند که بسیار جذاب و چشمگیر هستند و با استفاده از ویجت ها،اشکال پویا و … شما را راغب میکنند که از آنها استفاده کنید. اما خیلی از این قالب ها برخلاف حجم بالایی که دارند،کدنویسی ضعیفی دارند که باعث بروز مشکلاتی مثل پردازش سنگین سرور و یا حتی استفاده بیش از حد هاست میشن. برای رفع این مشکل بهتر است شما از قالب های پیشفرض مانند  Bootstrapp استفاده کنید.

استفاده از قالب های سبک مشکل خاصی ایجاد نمیکنند . به همین سبب باعث افزایش سرعت سایت میشوند.

4) وضعیت cache

کش یک هارد دم دست میباشد که اطلاعات هاست رو کپی و داخل خودش ذخیره میکنه. اگر وضعیت کش خوب باشد،سرعت سایت شما تا 5 برابر افزایش پیدا میکند.

این کپی برداری برای سریعتر شدن انتقال اطلاعات از پایگاه داده به سرور سایت و پردازش اون برای کاربران است که به صورت عادی پروسه زمان بری است. لازم به ذکر است وظیفه کش نگهداری و کپی اطلاعات هاست و ارسال اون به سرور هست .

چند تا از افزونه های مناسب برای مدیریت وضیعت کش عبارت است از:

الف) wp super cache

ب) Litedspeed cache

پ) hummingbird

 

پاک کردن کش از عوامل موثر در بهینه سازی سایت

مزایای بهینه سازی سایت وردپرسی

مهمترین دلیل بهینه سازی سرعت سایت این است که کاربران میخواهند مطالب مورد نیازشان در مدت زمان کمتری در دسترس آنها قرار بگیرد. برای همین افزایش سرعت سایت میتواند مزایای زیادی داشته باشد . مزایایی از قبیل

بهبود بخشیدن عملکرد بازاریابی

امروزه خیلی از افراد در سرتاسر جهان خرید های اینترنتی خود را نیمه کاره رها میکنند و علت این است که سرعت سایتی که از آن خرید میکنند پایین است .پس اگر شما بتوانید سرعت سایت خود را حتی 1 ثانیه افزایش دهید، نرخ فروش کالاهای خود را افزایش دهید

تقویت جایگاه سایت در گوگل

اگر سایت شما صفحات را به سرعت بارگذاری کند، ربات های گوگل نیز با سرعت بیشتری در سایت شما جستجو می کنند، این به این معناست که صفحات وب سایت شما شانس بیشتری برای این دارند که جزو رتبه های برتر گوگل شوند و در صفحات ابتدایی گوگل قرار گیرند.

به زبان ساده تر،یک سایت وردپرس سریعتر به معنای کاربران شادتر و رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو است.

بهبود تجربه کاری در گوگل با بهینه سازی سایت

گوگل اعلام کرده است که تاخیر های یک دقیقه ای که در سایت رخ میدهد باعث میشود نرخ کاربران شما تا 16 درصد کاهش پیدا کند .با توجه به همین خبر اگر شما در سایت های گوگل درحال فروش محصولاتی هستید و سرعتتان پایین است بیش از 75% افراد برای خرید آن محصول به سایت شما مراجعه نخواهند کرد.

به این منظوربرای فروش محصولاتتان باید افزایش سرعت سایت را مد نظر قرار دهید

سخن آخر

مواردی که در بالا یاد شد تنها بخشی کوچک از فاکتور هایی است که باید به آن ها توجه کنیم تا سرعت سایت وردپرسی افزایش یابد.اما اگر بخواهیم به عوامل تخصصی که باعث افزایش یا کاهش لودینگ سایت های وردپرسی میشوند باید یک مقاله طولانی نوشت. به طور خیلی خلاصه این موارد عبارت اند از : انتخاب یک هاستینگ مناسب، افزایش محدودیت حافظه سایت ورد پرس، بروزرسانی سایت وردپرسی، عدم آپلود مستقیم ویدئو در وردپرس، آپدیت نسخه PHP به آخرین ورژن، بهینه سازی دیتابیس، افزایش سرعت تحویل JS و CSS، به حداقل رساندن اسکریپت های خارجی و…

اگر میخواهید سرعت صفحات گوگل خود را افزایش دهید و یا در صفحات ابتدایی گوگل قرار بگیرید، پارسینه وب میتواند به شما کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *