دلایل کند بودن وردپرس چیست؟

دلایل کند بودن وردپرس

دلایل کند بودن وردپرس

ممکن است شما یک سایت وردپرسی در یکی  از زمینه های فروشگاهی ، شرکتی ، شخصی ، خدماتی یا … داشته باشید و پس از مدتی به این نتیجه برسید که وب سایت شما دیگرمثل روز اول سریع نیست و دچار افت سرعت شده است . در این مقاله قصد داریم تا دلایل کند بودن وردپرس را خدمت شما عزیزان شرح دهیم.

با ما همراه باشید.

 عمده ترین دلایل کند بودن وردپرس

کندی وردپرس
دلایل کند بودن وردپرس

برخی از ایرادات اصلی که منجر به کندی وردپرس می شوند :

  • عدم استفاده از هاست با منابع مناسب
  • به کارگیری تعداد زیادی افزونه
  • به کارگیری افزونه یا قالب نال شده
  • استفاده نکردن از افزونه پاک کننده کش
  • کاهش حجم عکس های آپلود شده روی وب سایت
  • و …

عدم استفاده از هاست با منابع مناسب

کند شدن وردپرس
دلایل کند بودن وردپرس

جدا ازینکه شما سایت خود را به چه سیستمی ساخته اید ، هاست مورد استفاده شما باید مناسب باشد!

چرا که در غیر این صورت حتما با مشکل کندی وردپرس مواجه خواهید بود.در واقع مشکلات سرعت لود سایت زمانی بوجود خواهد آمد که سرور اصلی نمی تواند پردازش ها رو با سرعت بالاتری انجام بدهد. در این شرایط پردازش ها در صف اجرا قرار می گیرند و این موضوع یکی از دلایل کند بودن وردپرس به حساب می آید.

به کارگیری تعداد زیادی افزونه

یکی از اصلی ترین عوامل زمینه ساز کندی وردپرس ، قطعا همین مورد است.
بسیاری از افراد بدون دلیل خاصی شروع به نصب افزونه های متعدد و بی شمار روی سایت وردپرسی خود می کنند و اگر از آن ها بپرسید دلیل این کار چیست در پاسخ خواهند گفت : شاید یک روزی نیاز شود !!!
این کار می تواند آسیب جدی ای به سرعت سایت شما بزند . پس همین حالا تمام افزونه های اضافی ، چه فعال و چه غیر فعال را از روی سایت خود حذف کنید.

به کارگیری افزونه یا قالب نال شده

گاها دیده شده برخی از افراد سودجو یا کسانی که آگاهی کافی ندارند ، برای طراحی سایت وردپرسی از قالب ها یا افزونه های نال شده که اغلب رایگان هستند یا قیمت های پایینی دارند ، استفاده می کنند. این کار می تواند مستقیما سرعت لود سایت را تحت تاثیر قرار دهد چرا که معمولا در داخل این قالب ها و افزونه ها ، کد های مخرب قرار داده می شود.

استفاده نکردن از افزونه پاک کننده کش

به زبان خیلی ساده کش وردپرس در اصل شامل فایل‌هایی می باشد که به صورت موقت در حافظه سیستم رایانه یا گوشی شما ذخیره خواهد شد و دفعه بعد که شما به آن سایت سر میزنید ، اطلاعات قبلی که ذخیره شده برای شما لود می شود.

برای حذف کش سایت که می توان از دلایل کند بودن وردپرس به آن اشاره کرد ، افزونه های متعددی وجود دارد که با توجه به نیاز خود ، می توانید با کمی تحقیق اقدام به نصب و فعال سازی آن ها روی وب سایت وردپرسی خود بکنید.

کاهش حجم عکس های آپلود شده روی وب سایت

اگر شما عکس های با کیفیت و سایز بالا روی وب سایت آپلود کنید ، احتمالا شاهد کندی وردپرس خواهید بود.

هرچقدر حجم عکس های شما کمتر شود ، سرعت لود آن ها بیشتر است پس منطقی ترین کار این است که به دنبال کم کردن حجم تصاویر آپلودی روی وبسایت خود در عین حفظ کیفیت آن ها باشید.نرم افزار های زیادی برای این کار موجود هستند که به سادگی می توانید از آن ها استفاده نمایید.

بهینه سازی کد های قالب

دلایل کند بودن وردپرس
دلایل کند بودن وردپرس

این یکی از موارد تخصصی بوده و نیاز به دانش فنی دارد.
ولی بی شک یکی از تاثیر گذارترین امور مربوط به رفع کندی وردپرس خواهد بود.پس اگر تخصص لازم را دارید تا حدی که میتوانید قابل خود را بهینه نمایید ولی چنانچه با دانش برنامه نویسی آشنایی ندارد اصلا جای نگرانی وجود ندارد.شما می توانید این کار را به پارسینه وب بسپارید تا به بهترین نحو اجرا شود.

برای این کار می توانید فرمی که در انتهای مقاله برایتان قرار دادیم را پر کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *