تاثیر سرعت سایت در سئو

تاثیر سرعت سایت در سئو و روش های افزایش سرعت سایت

تاثیر سرعت سایت در سئو بدون شک یکی از فاکتور های مهم در بهینه سازی و رتبه سایت است.وقتی که سرعت سایت شما کم میشود ف ممکن است در همان لحظه بازدیدکنندگان سایت شما برای لود شدن سایت چند دقیقه منتظر بمانند. به همین دلیل باعث خسته شدن و سر رفتن حوصله آن ها میشود و از صفحه سایت خارج میشوند . زمانی که چندین بار این اتفاق در سایت شما رخ دهد ، موتورهای جستجو به سایت شما شک کرده و رتبه ی آن را کاهش میدهند . البته موارد مهم دیگری مانند هم در رتبه ی سایت موثر هستند .از مهم ترین آن ها تاثیر هاست ایران در سئو سایت میباشد ، که متیوانید مقاله ی آن را برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

تاثیر سرعت سایت در سئو و بازدید کاربران سایت

امروزه هر کسی که با مشکل در زندگی خود مواجه میشود ، اولین کاری که میکند این است که در موتور های جستجو مانند گوگل شروع به سرچ کردن میکند.در این زمان سایت هایی که رتبه ی بالایی دارند در صفحه اول نمایش داده میشود . پس یکی از آنها را بر اساس عناوین لینک ها انتخاب میکنند .به همین دلیل است که باید در هنگام انتخاب اسم سایت و عنوان ها هم دقت کنید. اگر برای بارگذاری سایت زمان زیادی انتظار بکشند ، پشیمان میشوند و از صفحه خارج میشوند .

تاثیر سرعت سایت در سئو و روش های افزایش سرعت سایتبه علاوه با توجه به اینکه صبر کاربران در لود شدن سایت بسیار کم شده و تاخیر چند ثانیه ای هم میتواند آن ها را کلافه کند ، پس بدون شک یکی از مهم ترین موارد در سئو میتواند سرعت سایت باشد.

حداکثر طول مدت لود شدن صفحات یک سایت باید کمتر از 4 ثانیه باشد . پس زمان زیادی وجود ندارد . به همین دلیل است که باید راهکار های مختلفی را برای افزایش سرعت سایت خود انجام دهید. در نتیجه سرعت سایت بالا تر برود یعنی کاربران بیشتری جذب خواهید کرد.

تاثیر سرعت سایت در رنکینگ گوگل

تاثیر سرعت سایت در سئو و روش های افزایش سرعت سایتزمانی که کاربران به دلیل سرعت لود پایین از سایت خارج میشوند ، گوگل متوجه نارضایتی و خروج سریع آنها میشود . از همین رو رنکینگ سایت شما را کاهش میدهد.
همچنین سرعت سایت تاثیر زیادی در ایندکس شدن صفحه های سایت توسط روبات میگذارد . منظور از این جمله این است که گوگل برای ایندکس کردن هر سایت و صفحه ای یک زمان مشخص میگذارد . هرچقدر سرعت لود سایت بالاتر باشد یعنی ربات گوگل زمان بیشتری برای بررسی صفحات شما خواهد داشت . اگر سرعت لود سایت پایین باشد ربات های گوگل زمان کافی را برای بررسی همه ی صفحات نخواهند داشت . هرچقدر زمان بیشتری برای جستجو در سایت صرف کند ، نتیجه میگیرد که نیاز کاربران را رفع نمیکند . به همین دلیل از سایت شما خارج شده و به سایت دیگری میرود.
اگر میخواهید در زمان سرچ چندین صفحه از سایت شما در صفحه اول نمایش داده شود باید سرعت سایت خود را افزایش دهید. با این روش به ارتقای رتبه سایت و در نتیجه بهینه سازی آن کمک می‎کند. همچنین تاثیر سرعت سایت در سئو خود را افزایش میدهید.
 

روش هایی برای بالا بردن سرعت سایت

تاثیر سرعت سایت در سئو و روش های افزایش سرعت سایت
تاثیر سرعت سایت در سئو

 

برای افزایش رتبه ی سایت راه های مختلفی وجود دارد . در اصل این روش هارا متخصصین سئو ارائه میدهند و سرعت سایت را افزایش میدهند . اگر تیم متخصص سایت شما را طراحی کند از همان اول سایت پر سرعتی طراحی میکنند. به این معنای که در زمان طراحی سایت برخی ماژول ها بهینه شده و در نتیجه زمان راه اندازی کامل سایت، شاهد سرعت بالای بارگذاری صفحات خواهیم بود.

برای اینکار باید مواردی را رعایت کنید که شامل گزینه های زیر میباشد:

  • استفاده از ها‏ست مجازی یا اختصاصی (هاست تاثیر زیادی در سرعت سایت شما دارد .پس بهتر است قبل از خرید مشخصات یک هاست خوب را بشناسید.جهت مطالعه مقاله روی آن کلیک کنید.)
  • فشرده سازی خروجی سرور

  • فشرده سازی فایل ها‏

  • استفاده از کش (Cache)

  • قالب وب سایت

اگر این موارد از ابتدای طراحی رعایت شوند تاثیر سرعت سایت در سئو سایت شما بسیار مثبت خواهد بود.همچنان اگر سایت شما وردپرسی است دلایل مختلف دیگری میتواند باعث کاهش سرعت آن شود . پس جهت رفع آن ها حتما مقاله ی دلایل کند بودن وردپرس را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *