تاثیر هاست ایران در سئو سایت

تاثیر هاست ایران در سئو سایت

تاثیر هاست ایران در سئو سایت چه مقدار است ؟

هدف اصلی از طراحی و راه اندازی یک سایت دریافت رتبه ی بهتر در موتور های جستجو گوگل و دریافت بازدید کننده ی بیشتر است . در ابتدای راه اندازی سایت انتخاب نام دامنه ی یکی از مرحله های مهم است که باید به آن توجه کنید.(جهت راهنمایی روی لینک کلیک کنید.) علاوه بر آن انتخاب نام دامنه مهم ترین مرحله قبل از شروع طراحی انتخاب هاست میباشد . به دلیل تاثیراتی که هاست در آینده بر روی سایت شما خواهد داشت باید به این موضوع اهمیت زیادی بدهید. پس قبل از انتخاب هاست بهتر است مشخصات یک هاست خوب را بدانید . در این مقاله هم به شما از تاثیر هاست ایران در سئو سایت خواهیم گفت.

تفاوت هاست ایران و خارجی

در ابتدا قبل از اینکه از تاثیرات هاست ایرانی در سئو سایت بگوییم بهتر است با تفاوت هاست ایرانی و خارجی آشنا شوید.

همانطور که است اسمشان مشخص است تفاوت هاست ایرانی و خارجی در موقعیت آن دو است.زمانی که شما میخواهید یک سایت را بالا بیاورید ، درخواستی از سمت شما به سرور سایت موردنظر فرستاده میشود.سپس سرور درخواست شما را بررسی و سپس پاسخ خواهد داد.با توجه به این فرایند هرچقدر مسیر سرور هاست با کاربران کمتر باشد ، بارگزاری سایت سرعت بیشتری خواهد داشت.

پس اگر بیشتر کاربران شما در ایران زندگی میکنند با انتخاب هاست ایران سرعت وب سایت خود را بالا تر میبرید.

اگر نگران کاربران خارج از کشور خود میباشد میتوانید از سیستم کلودفلر (cloudflare) استفاده کنید . جهت دریافت اطلاعات کامل وآموزش اتصال سایت به کلودفلر مقاله ی آموزش اتصال سایت به کلودفلر را مطالعه کنید.

تاثیر هاست ایران در سئو سایتهاست ایران یا خارج کدام را انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحاتی کهتا به اینجا داده شد قطعا هاستی بهتر است که از نظر موقیعت جغرافیایی به کاربرانش نزدیک باشد.اما چرا بعضی از سایت های ایرانی بر روی سرور های خارجی قرار گرفته اند؟

از اصلی ترین دلیل هایی که بعضی از سایت ها هاست خارجی را انتخاب میکنند ، این است که گوگل رفتار مناسبی با سایت های ایرانی ندارد.زیرا هم خزنده های این جستجوگر فاصله زیادی با هاست ایرانی دارند و  مسئله ی بعدی استقاده دیتاسنتر های ایرانی از سیستم Iran Access است جهت جلوگیری از حمله ی هکرها استفاده میشود .باعث میشود که فقط کاربران داخل ایران بتوانند دسترسی لازم را به سایت داشته باشند.اما استفاده از سرور های ایرانی فواید زیادی هم دارد .

تاثیر هاست ایران در سئو سایتچرا سرور ایران را انتخاب کنیم؟

علاوه بر اینکه سرور ایران به کاربران نزدیک است ویژگی های زیاد دیگری هم دارد که باعث میشود انتخاب درستی برای قرار دادن سایت روی آن باشد.

برخی از ویژگی های هاست ایران:

  • عدم نگرانی از تحریم ها و مشکلاتی که برای سایت به وجود می آید.
  • سرعت دسترسی بالاتر برای کاربران داخلی.
  • میزبانی پایدار و پرسرعت
  • پهنای باند بیشتر و قیمت مناسب تر
  • پشتیبانی
  • خرید و شارژ هر دوره راحت تر میباشد.
  • و…..

تاثیر هاست ایرانی در سئو سایت چیست؟

علاوه بر تاثیر مستقیم هاست ایران  در سرعت سایت  در چندمورد دیگر نیز تاثیری زیادی در سئو سایت میگذارد :

البته با خواندن مقاله ی دلایل کند بودن سایت وردپرسی میتوانید از روش های دیگر برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید.

تاثیر هاست مناسب روی داده های سایت

همه ی اطلاعات و کد های سایت شما بر روی سرور و هاست آن ذخیره میشود .اگر زمانی قسمتی از آن حذف شود سایت شما به مشکلی جدی برخورد میکند.از داده های مهم سایت میتوان به محتوای آن اشاره کرد که تاثیر مستقیم در سئو سایت شما دارد. به همین دلیل باید از هاست قدرتمند استفاده کنید که بک آپ گیری مداوم داشته باشد.هاست های ایران این ویژگی مهم را در اختیار شما میگذارد.تاثیر هاست ایران در سئو سایت

Up time بودن و ارتباط آن با سئو

هیچ هاستی در دنیا وجود ندارد که به صورت 100 در 100 آپ تایم باشد .اما شما باید هاستی انتخاب کنید که بیشترین مقدار آپ تایم را داشته باشد که هاست های ایران در این مورد هم بسیار خوب عمل کرده اند.

آپ تایم در سئو تاثیر مستقیم ندارد اما میتواند در تجربه ی کاربری سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد.به این صورت که اگر کسی سایت شما را بارگزاری کند و سایت به دلیل Down بودن بارگزاری نشود باعث میشود کاربران خود را از دست بدهید که تاثیر منفی در سئو خواهد گذاشت.

با توجه به نکاتی که در این مقاله باهم بررسی کردیم به این نتیجه میرسیم که انتخاب هاست ایرانی میتواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد و تاثیر زیادی در سئو سایت شما بگذارد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *