آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare)

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان

هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی با مفاهیم CDN و آموزش اتصال سایت به کلود فلر (cloudflare) است.در این مقاله شما یاد خواهید گرفت که چگونه تنظیمات کلودفلر یک CDN رایگان و غیر رایگان را انجام دهید.در ابتدا بهتر است با مفهموم CDN آشنا شوید .همچنین قبل از اتصال سایت به کلودفلر باید هنگام طراحی باید سایت خود را روی یک هاست حرفه ای و قدرتمند قرار دهید. به همین دلیل بهتر است مقاله ی مشخصات یک هاست خوب را مطالعه کنید.

CDN چیست و مخفف چه کلماتی میباشد؟

CDN مخفف کلمات Content Delivery Network می باشد .CDN سیستمی است که برای کنترل مصرف سایت ها از منابع سرور هاست استفاده میکنند .همچنین از این سیستم برای امنیت و جلوگیری از حملات مختلف به سایت هم استفاده میشود.در واقع سایت شما روی dns های CDN قرار میگیرد تا به سرعت برای کاربران بارگزاری شود.

در واقع سیستم CDN یک شبکه توزیع محتوا است که سرورهایی در قسمت های مختلف دنیا دارد . هنگام بارگزاری سایت برای کاربران نزدیک ترین سرور به موقعیت کاربر پاسخ درست را میدهد.این سیستم اطلاعات را از سرروری که به کاربر نزدیک است بارگزاری مکیند که سرعت بالاتری هم دارد.

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان

CDN کلودفلر چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدای آموزش اتصال سایت به کلودفلر با مفهوم CDN آشنا شدید در این قسمت با CDN محبوب کلودفلر آشنا میشوید.CDN  کلودفلر در اصل جهت امنیت سایت مورد استفاده قرار میگرد و خطرات حمله را رفع میکند.علاوه بر این خزنده هایی که با انواع اسپم ها وارد سایت شما میشوند را مسدود میکند.CDN کلودفلر مصرف منابع سایت و پهنای باند هاست شما را هم کم میکند به همین دلیل سرعت بالا آمدن سایت شما هم بالاتر می آید.البته باید بدانید که تمام اینها به نوع سرور و تنظیمات آن ها بستگی دارد.

البته دقت کنید اگر سایت شما وردپرسی است دلایل دیگری هم باعث کند شدن سایت شما خواهد شد.جهت رفع این مشکلات از مقاله ی دلایل کند بودن وردپرس استفاده کنید.

روش کار این سیستم در اصل اینگونه است که کاربری هاست خود را در کشور کانادا خریداری کرده است ، اما خودش در یک کشور دور مانند ایران سایت را بارگزاری میکند به همین دلیل مسافت بسیار زیادی برای بالا آمدن سایت وجود دارد.در این شرایط شما نیاز دارید که از کلودفلر استفاده کنید.در اصل کلودفلر نسخه ی کش شده ی سایت شما را در دیتاسنتر های خود که در مناطق مختلف دنیا دارد ذخیره میکند و نزدیک ترین را برای کاربر بارگزاری میکند.در این روش سایت شما دیگر از سرور اصلی بارگزاری نمیشود.البته توجه کنید زمان هایی که اطلاعات خاص و داینامیک از سایت نیاز داشته باشید از سرور اصلی بارگزاری میشود.

 

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان

عملکرد کلودفلر برای امنیت :

این سیستم مانند یک سپر محافظتی برای امنیت سایت شما عمل میکند و بین سرور اصلی و سایت شما قرار میگرد.با همین روش DNS و ip سرور اصلی شما گم نام و نامشخص میشود.از این روش برای گمراه کردن هکر ها و جلوگیری از حملات مختلف مثل DDOS استفاده میشود.

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان
دسترسی به هکر بدون کلودفلر به سرور
آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان
دسترسی هکرها با کلودفلر به سرور

دیگر ویژگی های استفاده از کلودفلر:

این سیستم به صورت 24 ساعته سایت شما از طریق کش های سرور ، بهینه سازی سایت ، فشرده سازی کد های Java Script، CSS و HTML در جهت افزایش سرعت و سیستم آنالیز ترافیک برای مدیریت بازدید ها از دیگر ویژگی هایی است که با این سیستم به دست می آورید.

آموزش اتصال سایت به کلودفلر:

اولین قدم در آموزش اتصال سایت به کلودفلر وارد شدن به سایت رسمی آن است . جهت وارد شدن روی لینک کلیک کنید cloudflare

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان

در این قسمت باید یک حساب کاربری از طریق گزینه ی Sign up برای خود ایجاد کنید.

بعد از ساخت حساب کاربری ، وارد اکانت خود شوید و در قسمت Add a WebSit سایت خود را با وارد کردن  دامنه ی آن و کلیک روی دکمه ی Scan DNS Records ثبت کنید.

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان

بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید لازم است 60 ثانیه صبر کنید تا کلیه رکورد های DNS سایت شمارا بررسی کنند.سپس دکمه ی Continue را انتخاب کنید.

سپس لیست تمام رکورد های شما را نمایش میدهد.

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان

اگر رکوردی را پیدا نکرد میتوانید از طریق ip آن را به صورت دستی وارد کنید.باید انتخاب کنید سیستم کلودفلر روی کدام ساب دامین ها قعال و غیر فعال باشد.

نکته بر روی بعضی از رکورد ها مثل MX هیچوقت کلودفلر ایجاد نمیشود و همیشه بدون ابر هستند.

 بر روی Continue کلیک نمایید.سپس در ادامه باید نوع پلنی که میخواهید را انتخاب کنید .میتوانید پلن رایگان را هم انتخاب کنید که خودش امکانات زیادی دارد.اما اگر پلن های حرفه ای تر و قوی تری میخواهید میتوانید آن را خریداری کنید.

 

7

بعد از آن DNS دامنه ی سایت قبلی خود را بر روی DNS های جدید که برایتان ساخته اند وارد کنید.

سپس 24 تا 72 ساعت باید صبر کنید تا کلودفلر برای شما فعال شود.بعد از آن به صفحه ی اصلی سایت Overview منتقل میشوید.

8

بعد از تنظیک دی ان اس ها گزینه Done, check nameservers  انتخاب کنید . در این صفحه باید بر روی بعضی از قابلیت های کلودفلر کلیک کرده و آن ها را فعال کنید.

آموزش اتصال سایت به کلودفلر (cloudflare) رایگان

بعد از تمام این مراحل سایت شما به  CDN متصل میشود و از تمام مزایای کلودفلر که در قبل تر به شما گفتیم بهره خواهد برد.همچنین با استفاده از ویژگی های کلودفار عملکرد سایت خود را به سطح های بالاتری میرسانید و سئوی بهتری خواهید داشت.البته اگر میخواهید روش سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرید بهتر است مقاله ی آموزش بهینه سازی سایت را مطالعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *