نکات مهم در سئو محصول

نکات مهم در سئو محصولات

6 نکته مهم در سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی، یکی از مطمئن ترین روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد که در صورت بکارگیری استراتژی صحیح در آن، به صورت بلند مدت ورودی های هدفمندی را به سایت شما می آورد و می تواند درآمد فروشگاه آنلاین شما را دگرگون کند. برای همین باید نکات مهم در سئو محصول را بدانید.

تعرفه سئو سایت به نسبت به سایر روش های دیجیتال مارکتینگ، به صرفه تر می باشد و نتایج واقعی تری را در مدت زمان بیشتری به شما می دهد. با ما همراه باشید تا در ادامه نکات مهم در سئو محصول در یک سایت فروشگاهی را به شما آموزش دهیم.

1.بهینه سازی ساختار سایت

 اهمیت ساختار سایت در سئو

  • اگر کاربران بتوانند به راحتی محصول یا اطلاعات مورد نظرشان را در وبسایت بیابند، شانس تبدیل شدن آنها به مشتری افزایش می یابد. به عبارتی شما می بایست به آنها کمک کنید تا به راحتی در صفحات جا به جا شوند. یک ساختار سایت خوب این کار را برای شما انجام می دهد.پست ها و محصولات سایت به گونه ای باید دسته بندی شوند که به راحتی قابل یافتن باشند. بازدیدکنندگان جدید سایت باید بتوانند به سرعت محصولات مورد نظرشان را بیابند.ساختار سایت شما به گوگل نشانه هایی می دهد که مهمترین صفحات سایت را در کجا بیابند. یک ساختار سایت صحیح منجر به رتبه بالاتر در گوگل می گردد.همچنین باکمک  یک برنامه نویس با ریسپانسیو کردن وبسایت خود انرا توسعه داده تا اندازه صفحات را متناسب با سایز دستگاه نمایش دهید و تغییرات پویایی در ظاهر وب سایت خود ایجاد کنید.

«ساختار یک وبسایت یا فروشگاه آنلاین اهمیت زیادی را در گرفتن کسب رتبه خوب در نتایج جستجو دارد»

به همین دلیل بهتر است که طراحی سایت خود را به تیمی حرفه ای و کاربلد نظیر پارسینه وب بسپارید.

2.عبارت‌های کلیدی

کلمات کلیدی هستند که شامل ترکیب چندین کلمه می‌شوند. ما تمایل داریم در همه موارد از واژه‌ “کلمات کلیدی” استفاده کنیم، اما منظور تنها کلمات تک واژه‌ای نیست بلکه عبارات کلیدی را هم در بر می‌گیرند. برای مثال “سئوی وردپرس” و یا ” پلاگین آنالیز گوگل”هر کدام یک کلمه کلیدی است. کلمات کلیدی معمولا شامل چندین کلمه ای  است که برای سایت ما حائز اهمیت است. بنابراین زمانی که از کلمات کلیدی صحبت می‌کنیم، به معنای عبارت کلیدی است. کلمات کلیدی طولانی تر خاص‌تر هستند و کمتر متداولند، زیرا تمرکز آنها بر روی قسمتی از بازار است. رتبه گرفتن از این عبارت‌های طولانی بسیار آسان است. کلمات کلیدی متمرکز، کلمات یا عبارتی هستندکه می‌خواهید صفحات سایتتان از آن طریق پیدا شوند.

ابزارهایی زیادی به شما در شناسایی کلمات کلیدی محبوب کمک می کنند که از میان آن ها موارد زیر اشاره کرد:

 

3.توضیحات ALT را به تصاویر اضافه کنید!

تمامی تصاویری که برای محصولات خود استفاده می کنید باید شامل توضیحات بهینه باشند که کمک می کند تا کاربران ابزارهای مطالعه-الکترونیکی (معمولا نابینایان) درک بهتری از محتوای درون تصویر داشته باشند.معمولا در توضیحات ALT تصاویر اطلاعات کوتاهی راجع به تصویر مورد نظر نوشته میشود تا در صورت لود نشدن تصویر بیننده از روی مشخصات عکس پی به محتوای آن ببرد. گوگل وب سایت هایی را که در تصاویر خود از ALT استفاده نکنند جریمه خواهد کرد. متن ALT باید با معنا باشد، به نکات مهم اشاره کند و هم چنین توصیف کننده باشد. گاهی اوقات، می تواند شامل کلیدواژه ها نیز باشد.

نحوه نوشتن متن جایگزین
نحوه نوشتن متن جایگزین

4.از لینک دهی داخلی و خارجی استفاده کنید!

از کلیدواژه اصلی در عنوان صفحه و توضیحات متا استفاده کنید. علاوه بر آن، این المان ها را تا حد امکان جذاب درج کنید تا مشتری برای کلیک روی آن ها ترغیب شود.از لینک دهی داخلی استفاده کنید تا مشتری بیشتر در سایت شما گشت و گذار کند. اگر بتوانید آن ها را در سایت خود نگه دارید، احتمال خرید آن ها از شما بیشتر خواهد شد. همچنین این لینک ها، به بات های موتورهای جستجو کمک می کند تا راحت تر در سایت شما جست و خیز کنند، که این به این معناست که رتبه شما بسیار بالاتر برود.پیشنهاد میکنم حتما حداقل از یک لینک خارجی مرتبط با موضوع هم استفاده کنید.

چند نکته مهم در لینک دهی :

  •  حتما از لینک دهی داخلی در مطالب سایت خود استفاده کنید.

  • در یک مقاله ترجیحا یک لینک داخلی به فروشگاه سایت، و حدودا یک یا دو لینک داخلی به قسمت بلاگ سایت دهید تا مخاطب از طریق لینکها از قسمت های مختلف سایت بازدید کند و امتیاز سایت شما بالاتر برود.

  • در لینک دهی خارجی باید به کلمات یا عباراتی که تقریبا از موضوع ما دور میباشد وما باید تعریف انها را به یک لینک خارجی معتبر مانند ویکی پدیا لینک دهیم.

 

 5.توضیحات محصول را بطور کامل بنویسید!

همیشه سعی داشته باشید تمام ویژگی های محصولات را در بخش توضیحات و به صورت کامل توضیح دهید. با درج توضیحات علاوه بر پاسخ به سوالات برخی کابران رنک صفحه خود را نیز بالا میبرید درحقیقت درج اطلاعات کامل محصول تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت شما دارد و باعث میشود محصول در موتورهای جستجو بهتر جستجو شود. سعی کنید اطلاعات محصول خود را متفاوت با سایتهای دیگر درج کنید.و از نوشتن کلمات تکراری پرهیز کنید.

6.تیتربندی را رعایت کنید

میخواهیم یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو محتوا، یعنی تیترها و زیرتیترها را در کنار هم بررسی کنیم. برای داشتن یک متن کاربر پسند و سئو شده، باید در نوشتن آن نکات و اصول مهمی رعایت شود.اصلا چرا باید از هدینگ ها استفاده کنیم؟

هدینگ ها مشخص کننده سر فصل ها و تیتر های یک متن هستند و به 6 تگ با نام H6…H1 تقسیم میشوند. استفاده از این تگ ها باید به صورت سلسله مراتبی باشد. یعنی وقتی برای عنوان اصلی صفحه از تگ H1 استفاده میکنید، برای زیر عنوان های آن باید از تگ H2 استفاده کنید. برای زیر عنوان های H2 از H3 وH4و…استفاده کنید.

“نکته: هر یک از صفحات وب باید تنها دارای یک تگ H1 باشند.”

تشخیص تیتر بندی درست به کمک افزونه یاست

همواره افزونه سئو Yoast SEO به وب سایت ها پیشنهاد می‌کند برای هر 300 کلمه از محتوا، یک تیتربندی قرار دهند. این کار باعث می شود مخاطب راحت تر مقاله را بررسی کرده و از خواندن آن خسته نشوند. حل مشکل تیتربندی و رفع خطای افزونه سئو Yoast SEO اگر در بخشی از متن صفحه سایت تان این موضوع رعایت نشده باشد، افزونه یاد شده با نمایش یک چراغ قرمز و پیامی با مضمون “بخشی از متن شما حاوی 300 کلمه است اما هیچ تیتری برای آن مشخص نشده” به شما اخطار می دهد.

جمع بندی

اگر میخواهید قدم‌ به ‌قدم یک مطلب را داخل سایت بهینه سازی و سئو کنید باید تمام اصول سئو محتوا را کامل یاد بگیرید.یک وب سایت خوب و قوی زمانی به موفقیت می رسد که بهینه سازی درست و کاملی بر روی آن صورت گرفته باشد و این در صورتی می باشد که هدف خود را در ابتدای فعالیت مشخص کرده باشید و سپس اقدام به طراحی سایت خود کنید. با بکارگیری اصول اولیه و به جای سئو به راحتی می توانید یک وب سایت سئو شده موفق داشته باشید و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را برای خود آسان کنید. همچنین میتوانید ازمتخصصان سئو در این زمینه کمک بگیرید.همچنین برای استارت سئوی سایت خود میتوانید از خدمات سئوی (پلنstarter) پارسینه وب نیز استفاده کنید.

در آخر هم بدانید که رعایت کردن نکات مهم در سئو محصول میتواند در موفقیت سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *