مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی

مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی

امروز که راه اندازی فروشگاه های اینترنتی بیش از هر زمان دیگر رایج شده است ، نیاز است تا مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی را بشناسیم و آن ها را اخذ کنیم تا علاوه بر افزایش اعتماد مشتریان به فروشگاه خود ، فروش خود را نیز افزایش دهیم.

انواع مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی

در این بخش به اختصار هریک از این مجوز ها را بررسی خواهیم کرد . البته گرفتن برخی از این مجوز ها الزامی نیست . با این حال اگر آن ها را داشته باشید ، قطعا در اعتماد سازی بی تاثیر نخواهد بود.

نماد اعتماد الکترونیک ( اینماد )

مجوز اینماد

 

از اینماد به عنوان رایج ترین و اصلی ترین نماد یک فروشگاه اینترنتی یاد می شود.

این مجوز به قدری رایج شده است که کاربران به محض ورود به یک فروشگاه آنلاین ، به دنبال آن می گردند و در صورتی که آن را نیابند ، احتمال ترک کردن آن فروشگاه بسیار زیاد خواهد بود.

برای گرفتن اینماد ، نیاز است تا پس از طراحی سایت فروشگاهی ، به سایت اینماد مراجعه کنید.

مجوز نظام صنفی رایانه ای

هر شرکتی که زمینه فعالیتش در زمینه کارهای آنلاین و اینترنتی باشد ، در صورت دارا بودن مدیر عامل با حداقل مقطع لیسانس ، می تواند اقدام به گرفتن این مجوز کند.برای اینکار لازم است تا افراد به نظام صنفی استان خود مراجعه کنند.

مجوز ساماندهی

مجوز ساماندهی

یکی دیگر از نماد های لازم برای فروشگاه اینترنتی ، ساماندهی نام دارد.

این مجوز تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد صادر می شود.در اصل داشتن این مجوز نشان می دهد که محتای سایت شما مورد تایید کشور ایران است و محتوای نا مناسبی را در آن به انتشار نگذاشته اید.

گرفتن این مجوز اجباری نیست ولی در صورت داشتن این مجوز ، اگر قرار باشد سایت شما فیلتر شود ،ستاد ساماندهی قبل از فیلترینگ شما را با ارسال اس ام اس آگاه می کند.

مجوز های اختصاصی

این دسته از مجوز ها مستقیما به نوع کسب و کار شما مربوط هستند.

چنانچه شما محصولاتی در دسته سلامت می  فروشید ، باید به وزارت بهداشت نیاز دارید ، یا اگر در زمینه هنری و … فعالیت کنید ، به مجوز وزارت ارشاد نیاز خواهید داشت.

درگاه های پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت آنلاین

 

آخرین مرحله یک خرید آنلاین ، پرداخت وجه توسط مشتری توسط یک درگاه آنلاین مورد اطمینان است. پس یکی از اصلی ترین مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی ، گرفتن یک درگاه پرداخت است.امروزه دو دسته درگاه پرداخت داریم :

درگاه مستقیم

برای گرفتن درگاه مستقیم ، نیاز دارید تا حتما اینماد داشته باشید ، سپس می توانید با مراجعه به بانک ادامه مراحل گرفتن درگاه را طی کنید.

درگاه واسط

درگاه های واسط خود را بین شما و بانک قرار می دهند و برای هر تراکنش ، کارمزدی را از شما دریافت می کند.پول مشتری به حساب درگاه واسط واریز شده و سپس به حساب شما واریز خواهد شد.این نوع درگاه برای کسب و کارهای کوچک با تراکنش پایین مناسب و معقول است.


برای خواندن سایر مقالات به بخش بلاگ مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *