چگونگی نوشتن توضیحات محصول در سایت

توضیحات محصول در سایت

توضیحات محصول در سایت چیست؟

با یک تعریف کوتاه حال باید بدانیم جزئیات نوشتن توضیحات محصول در سایت فروشگاهی چیست؟ در محصول نویسی فروشنده باید اطلاعات یک محصول را به صورت جذاب و زیبا در معرض دید کاربران خود قرار دهد. در این زمینه استفاده ازاینفوگرافی های زیبا می‌تواند یک راه حل خوب تولید محتوای جذاب در قسمت توضیحات محصول باشد.

این شرح محصول در سایت باید با هدف فروش محصول بتواند صادقانه و قابل فهم جزئیات را نشان داده و اعتماد مخاطب را جلب کند.در ادامه ی مطلب ماسعی داریم توصیه هایی را درباره ی نحوه ی نگارش توضیحات محصول در سایت ورد پرسی و تولید محتوای مفیدتر  داشته باشیم.همچنین میتوانید برای دیده شدن سایت خود از کارشناسان تولید محتوا و سئو کمک بگیرید.

هدف از نوشتن توضیحات محصول در سایت چیست؟

نوشتن توضیحات محصول دو هدف دارد:

  • بیان ویژگی های محصول در سایت برای اگاهی مخاطب وپاسخ به سوالهای احتمالی مشتری راجع به محصول مورد نظر در سایت
  • ترغیب مشتریان بالقوه به خرید

توضیحات محصولات راچگونه بنویسیم؟

در حالی که بیان ویژگی های فنی یک کالا در سایتهای فروشگاهی بسیارمهم است، به همان اندازه مهم است که از توصیفات محصول به عنوان فرصتی برای ترغیب بازدیدکنندگان برای خرید استفاده کنیم.

قبل از اینکه درباره تکنیک های نوشتن توضیحات محصول حرف بزنیم، می خواهم چند سوال از شما بپرسم؛

چندبار پیش آمده که تصمیم قطعی برای خرید نداشتید اما فروشنده با صحبت هایش درباره کیفیت و توضیحات پیرامون محصول مورد نظر، باعث شده که شما خرید کنید؟

یا برعکس، چند دفعه پیش آمده که باوجود اینکه برای خرید مصمم بودید اما بخاطر بی توجهی های فروشنده، سریعا از فروشگاه خارج شدید؟

قطعا چنین ماجراهایی در خاطرات همه ما وجود داردچگونگی توضیحات محصول در فروشگاه های اینترنتی، حکم فروشنده را دارد!

هرچقدر که توضیحات محصول بهتر، دقیق تر و اصولی تر باشد، احتمال خرید مخاطبانتان بالاتر می رود. در این مقاله ما به شما تکنیک هایی برای نوشتن توضیحات محصول را معرفی خواهیم کرد که نرخ فروش محصولاتتان را بالا خواهد برد.

مراحل زیر اولین قدم برای نوشتن توضیحات قانع‌کننده برای محصولات است:

  1. این محصول برای کیست؟مشتریان هدف را شناسایی کنید.
    ازنظر جنسیت (مرد یا زن)، گروه سنی (کودکان، نوجوانان و …) شیوه زندگی (مادران، افراد به‌روز، افراد خوره ماشین و …) گروه‌های دیگر از مردم.
  2. ویژگیهای اساسی محصول چیست؟
    می‌تواند شامل صفات مانند ابعاد، مواد، ویژگی‌های محصولات و … باشد.
  3. در چه محیطی از این محصول استفاده می‌شود؟
    بیرون از فضای خانه، فضای داخلی خانه، اتاق‌ها یا آشپزخانه، داخل ماشین و …
  4. در چه بازه زمانی از محصول استفاده می‌شود؟
    آیا باید در ساعات مشخصی مورداستفاده قرار بگیرد. برای کدام فصل سال مناسب‌تر است. اگر محصول قابلیت استفاده در کل روزهای سال را دارد بهتر است به آن اشاره شود.
  5. چرا این محصول از محصولات مشابه رقبای خود مفیدتر یا بهتر است؟
    جواب این سؤال می‌تواند شرح هر نوع ویژگی کلیدی باشد که مشتری به آن علاقه‌مند شود.
  6. محصول چگونه کار می‌کند؟
    این شرح برای تمام محصولات نیست بلکه برای محصولات الکتریکی است. یا محصولاتی که باید نحوه کار کردن با آن‌ها آموزش داده شود.

 

6نکته برای توضیحات محصول در سایت وردپرسی

 

1.توضیحات محصول را به زبان ساده و دوستانه بنویسید

به هیچ عنوان فکر نکنید که با نوشتن کلمات قلمبه سلمبه و خیلی تخصصی، می توانید خاص و حرفه ای به نظر برسید؛ در این صورت شما صرفا برای مخاطب خسته کننده و گنگ خواهید بود. بهتر است از کلمات ساده و دوستانه -البته با حفظ احترام مخاطب- استفاده کنید.

در واقع منظور ما این است که توضیحات محصول رادر سایت به گونه ای بنویسید تا مخاطب هنگام خواندن توضیحاتتان، احساس راحتی کند و خیلی راحت متوجه منظورتان بشود؛ برای رسیدن به این هدف، نیاز است که از فونت های خوانا استفاده کنید، علائم نگارشی را در توضیحات محصولتان رعایت کنید، پاراگراف بندی درستی داشته باشید و از جملات کوتاه استفاده کنید.

2.موارد تخصصی محصول را درسایت بنویسید

اگر محصول شما دارای امکانات تخصصی و فنی است آن را کامل بیان کنید.

تمام مشخصات و ویژگی‌های فنی محصول را کامل و خط به خط لیست کنید. اما به این نکته توجه کنید که توضیحات محصول درسایت شما واضح باشد.برای تاثیر گذاری بیشتر میتوانید از عکس و متن برای توصیف بهتر محصول مورد نظر استفاده کنید. از فونت و رنگ مناسب استفاده کنید.

توضیحات محصولات راچگونه بنویسیم؟
توضیحات فنی محصول در سایت

 

3.در توضیحات محصول از لیست استفاده کنید

علاوه بر توضیحاتی که پیرامون محصولتان در سایت مینویسید، بهتر است لیستی برای ویژگی ها و موارد مهم هم درنظر بگیرید تا مخاطب درنگاه اول متوجه موارد مهم محصول شود.مواردی مانند:

  • جنس محصول

  • رنگ محصول

  • میزان موجودی محصول در سایت

  • سایز محصول مورد نظر

  • کاربرد محصول

  • تخفیفات محصولات موجود در سایت

  • و…

 

4. سراغ ویژگیهای مهم محصول بروید

معمولا نظر سنجی ها نشان میدهد که کاربران به جای خواندن کل مطالب موجود در سایت آن را به صورت سطحی مرور می‌کنند و در این مرور ابتدای پاراگراف‌ها را می‌خوانند و به سراغ جملات انتهای پاراگراف نمی‌روند. به همین دلیل:

  • به جای به کار بردن از کلمات سطحی و نامربوط روی ویژگیهای مهم محصول مانور دهید

  • در ابتدا، اطلاعات مهم محصولات را ارائه کنید.

 

5.مشتری محصول خود را بشناسید

زمانی که فروشگاه‌های سایتهای اینترنتی خیل عظیم خریداران را در نظر می‌گیرند و شروع به نوشتن توضیحات محصول در سایتشان می‌کنند؛ این توضیحات ساختار درستی نخواهند داشت و در نهایت هم نمی‌توانند هیچ دسته از مشتریان را توجیه کنند.

شما باید در درجه اول باید جامعه ی هدف  و مخاطبان محصولات خود را بشناسید تا بتوانید در جهت ترغیب برای فروش محصولات اقدام کنید و به مخاطب بگویید که این محصول مورد نظردقیقا برای او طراحی و تولید شده است.

شما باید بدانید که این خریدار احتمالی معمولا در چه فضاهایی اقدام به سرچ محصولات می‌کند و چه زمان‌هایی آنلاین می‌شود و به این صورت هم خیلی از عادات دیگر او را بشناسید. این دسته از اطلاعات به شما کمک می‌کند تا متن مناسب تری برای توضیحات محصول در نظر بگیرید آن را در زمان مناسب وفضای مناسب منتشر کنید تا مشتری مورد نظر را ترغیب به خرید کنید.

6.به جزئیات برای نوشتن توضیحات محصول توجه کنید

در این زمینه باید مطمئن شوید که خریداران اطلاعات کامل از یک محصول را دارند. برای مثال در ارتباط با یک لباس، باید نحوه مراقبت از آن، نمودار اندازه، سایز و رنگ را در نوشتن توضیحات محصول مد نظر قرار دهید. محتوای بصری عالی را به همراه مشخصات کامل آن می‌توانید جذاب‌تر کنید.

نتیجه گیری

اصل کلی این است که درتولید محتوا برای بخش توضیحات محصول همه چیز به زمینه کار بستگی دارد.شما باید مخاطب محصول خود را بخوبی بشناسید و از طریق نظرسنجی درسایت از میزان علاقه مندی و نیازمندی مخاطبانتان به محصولات موجود در سایت مطلع شوید.

  • مردم از فروشگاه‌های خرید می‌کنند که به آن‌ها اعتماد دارند.
  • در توصیف محصولات خود اغراق نکنید.
  • ویژگی‌ها و مشخصات محصول را کامل بنویسید.

با تست کردن انواع محتوا و بازخورد مشتریان می‌توانید از بهترین نوع محتوا استفاده کنید.مخاطبان خود را  بشناسید محصول خود را بشناسید و سپس، با توصیفات آنها فروشگاه خود را نشان دهیدو در نهایت در جهت تولید محتوای مفیدتر و فروش بیشتر روی سئوی سایت خود کار کنید.همچنین ما استفاده از خدمات سئوی شرکت پارسینه وب راهم به شما پیشنهاد میکنیم.

مطلب پیشنهادی  برای مطالعه بیشتر:تاثیر سرعت سایت در سئو

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *