نکات جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

5 نکته برای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

اولین قدم برای فروش هر محصولی، این هست که موفق شویم تا مشتری را جذب کنیم. برای اینکه در فروشگاه های اینترنتی و یا وب سایت های خدماتی، موفق به فروش محصولات و خدماتمان شویم، کافیست که به چند نکته خیلی ساده، اما در عین حال مهم که تاثیر زیادی در افزایش مشتری خواهند داشت، توجه کنیم. رعایت همین نکات جذب مشتری فروشگاه اینترنتی که در ادامه آن ها را بیان میکنیم در نرخ جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. پس برای افزایش مشتری و جذب مشتریان بیشتر، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

  1. بیان ارزش محصولات و خدمات
  2. تصاویر مناسب برای محصول
  3. قدردانی از مشتری
  4. تعامل با مشتری و ایجاد کوپن تخفیف
  5. قیمت مناسب محصولات

نشان دادن ارزش محصولات یا خدمات به مشتری

نشان دادن ارزش محصول به مشتری، به آن ها دلیلی برای خرید محصول شما می‌دهد.

برای اینکه موفق به فروش محصولات و جذب بیشترِ مشتری شوید، لازم هست که حتما به مشتری و مخاطب خود نشان دهید که محصول یا خدمات شما تاثیر مثبت و مهمی در زندگی آن‌ها خواهد گذاشت و با دریافت خدمات و محصولات شما زندگی بهتری تجربه می کنند. به این صورت مشتری را به خرید محصول و یا دریافت خدماتتان هدایت کرده اید و با خرید محصول و خدمات شما، زندگی شما هم بهتر خواهد شد!

استفاده از تصاویر عالی برای محصولات وب سایت

تصاویر با کیفیت و عالی و البته با پس زمینه ساده به طوری که چشم کاربر را اذیت نکند، تاثیر شایانی در افزایش مشتری خواهد داشت. یک تصویر خوب قدرت این را دارد که احساسات قدرتمندی در مخاطب ایجاد کند. پس از تصویر خوب محصولات وب سایت، برای بیدار کردن میل به خرید در مشتریان و کاربران خود استفاده کنید تا آن ها را از یک کاربر عادی به مشتری راضی تبدیل کنید!

5 نکته برای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

یکی از 5 نکته برای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی ، استفاده از تصاویر مناسب برای محصولات است

احساس تعلق خاطر ایجاد کنید

همه ی آدم ها دوست دارند عضوی از یک گروه یا جامعه یا خانواده باشند.

این اتفاق به آن ها احساس امنیت و حمایت می‌دهد. پس برای افزایش و جذب مشتری به آن ها نشان دهید مشتریان تازه شما هم بخشی از جامعه ی فوق العاده‌ای هستند که از خدمت و یا محصول شما استفاده میکنند و در شرایط بهتر حتی از آن راضی هم هستند. برای این کار می‌توانید از مشتریان قدیمی خود بخواهید تا برای شما در محصولات کامنت بگذارند و تجربه شان را در خرید از محصول یا خدمات شما بیان کنند و یا چند خطی درباره نظر آن ها نسبت به محصول یا خدمات خود، در وب سایت بنویسید تا از این راه احساس اعتماد و امنیت در مشتریان و کاربران جدید ایجاد شود. 

کاربران تازه با دیدن نظر مثبت مشتریان قدیمی شما، احساس بهتری به محصول شما خواهند داشت.

از مشتریان خود قدردانی کنید

حرکاتی ساده تاثیری باور نکردنی در مشتری می‌گذارند.

از جمله این حرکات ساده اما تاثیرگذار، ایجاد کوپن های تخفیف، تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی مثل توییتر ، لینکدین ، اینستاگرام و … و یا ارسال پیامک های حامل کد تخفیف برای تشویق مشتری به خرید می‌باشد که مشتریان را برای خرید دوباره یا خرید بیشتر مشتاق می‌کند. برای کد تخفیف های خود میزان حداقل خرید تعیین کنید تا مشتریان را به خرید بیشتر وسوسه کنید.

5 نکته برای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

نکته چهارم در بین 5 نکته برای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی، ایجاد کوپن های تخفیف و تشویق مشتری به خرید است

قیمت مناسب محصولات از مهمترین نکات جذب مشتری فروشگاه اینترنتی 

بازار اینترنتی بر خلاف بازارهای سنتی، گستره ی انتخاب زیادی برای مشتری فراهم می‌کند و در نتیجه بازار رقابت بسیار داغ هست. بنابراین یکی از روش هایی که باعث می‌شود تا مشتریان خرید از وب سایت شما را انتخاب کنند، داشتن محصولات خوب و با کیفیت  و در عین حال دارای قیمت مناسب است. پس با قرار دادن قیمت مناسب برای محصولات، شاهد رشد فروش خود باشید.

برای افزایش فروش و قیمت‌گذاری اصولی توصیه می‌کنم ۵ اصل قیمت‌گذاری برای فروش آنلاین بیشتر را مطالعه کنید.

با رعایت همین 5 نکته ساده خواهید دید که مشتریان بیشتری خواهید داشت و به راحتی کاربران را تبدیل به مشتریان ثابت خود خواهید کرد. 

مطالب خواندنی مرتبط در زمینه فروشگاه های اینترنتی علاوه بر 5 نکته برای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *