نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی

نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی

شما بعد از اینکه سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کردید برای افزایش فروش خود، علاوه بر دانستن ترفند های افزایش فروش سایت، باید نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی را نیز بدانید تا بتوانید فروش خود را بیشتر کنید.

در ادامه مطلب میخواهیم در مورد نکته ای مهم و تکمیلی در بارگذاری سایت فروشگاهی صحبت کنیم که در فروش شما بسیار تاثیر میگذارد. پس پارسینه وب را در ادامه مطلب همراهی کنید.

وقتی درمورد فروشگاه های اینترنتی و آنلاین شاپ ها صحبت میکنیم فروش همیشه اولین فاکتور فروش میباشد. با این حال ها فروش بیشتر ممکن است اندکی مشکل ساز باشد. یکی از بهترین راه و نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی برای افزایش فروش در وبسایت های وردپرسی نمایش محصولات مرتبط است. شما با نمایش محصولات مرتبت کاربر را را ترغیب به خرید دیگر وسایل مرتبط میکنید.

برای مثال اگر مشتری در حال خرید گوشی از سایت فروشگاهی شما است، میتوانید محصولاتی مانند قاب، گلس، هندزفری و… را به او پیشنهاد کنید.

شما با این پیشنهاد و یادآوردی کاربر را ترغیب به خرید میکنید.

آنچه در ادامه این مطلب میخوانیم:

محصولات مرتبط چیست؟

محصولات مرتبط که به related products معروف است به این معناست که شما میخواهید محصولی را به فروش برسانید که مشتری محصولی مرتبط با آن را خریده است. شاید با خود بگویید که اگر مشتری بخواهد آن را در سایت جستجو میکند و آن محصول را میخرد. باور کنید اینگونه نیست! ممکن است کاربر آن محصول را نتواند در سایت پیدا کند یا آن لحظه فراموش کرده باشد.

بنابراین قرار دادن محصولات مرتبط بسیار حائز اهمیت است و از نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی است که خیلی ها به آن توجه نمیکنند.

نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی

یکی از قابلیت های خوبی که سایت های فروشگاهی دارند نشان دادن محصولات مرتبط است که به سه روش نشان داده میشوند. استفاده از هرکدام باعث میشود که مشتری تجربه کاربری متفاوت و کاربردی تری در سایت شما داشته باشد. این سه روش با تلن های بیش فروش ها یا Upsell، فروش مکمل یا Cross Sell و دسته بندی و برچسب مشترک میباشد که نحوه پیاده سازی هرکدام را به صورت جدا بررسی میکنیم.

بیش فروش ها Upsell در فروشگاه آنلاین از نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی

با این روش میتوانید مشخص کنید در صفحه محصولی که کاربر در حال مشاهده است نمایش داده شود و توجه کاربر را جلب کند. این روش کاربر را ترغیب به خرید محصول دیگری میکند. این گونه در قالب های مختلف با عنوان های مختلف مانند محصولات مرتبط یا ممکن است دوست داشته باشید نمایش داده شود.

نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی

 

فروش مکمل Cross Sell در فروشگاه آنلاین

این گونه مانند بیش فروش ها محصولات مرتبط را نشان میدهد. ولی این بار کاربر در سبد خرید و به هنگام تسویه صورت حساب با آن روبه رو میشود و میتواند آن را به سبد خود اضافه کند.

در این قسمت میتوانید همان محصولات قسمت بیش فروش ها را اضافه کنید. ولی با توجه به اینکه قرار است تجربه کاربری متفاوت و کمک به فروش بیشتر را پیاده سازی کنیم، محصولاتی را پیشنهاد میدهید که میدانید کاربر ممکن است آن را به عنوان مکمل محصول قبلی بخواهد.

مثلا اگر کاربر تی شرتی را به عنوان محصول خریداری کرد، شلوار و کفش متناسب با آن کیف به کاربر پیشنهاد میدهیم.

نحوه اضافه کردن بیش فروش و فروش مکمل به محصول

با فعال کردن گونه های زیر قطعا کمک زیادی به فروش خود میکنید. این دو گونه از مهمترین نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی برای فروش هستند.

برای تنظیمات محصولات مرتبط در سایت آنلاین لازم است قابلیت محصول مرتبط را به روش زیر اضافه کنید.

وارد پنل مدیریتی سایت وردپرسی خود شوید و در سربرگ محصولات > همه محصولات > محصول مورد نظر را انتخاب و ویرایش کنید.

در پایین صفحه ویرایش در بخش اطلاعات محصول > محصولات مرتبط کلیک کنید

در آنجا دو گزینه به نام های بیش فروش و فروش مکمل وجود دارد. محصولات دلخواه که دوست دارید طبق توضیحات به محصول مورد نظر به عنوان پیش فروش یا فروش مکمل اضافه کنید را در باکس جستجو، جستجو کنید و در آخر صفحه بروزرسانی کنید.

نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی

 

دسته بندی و برچسب های مشترک

دسته بندی و برچسب های مشترک از دیگر نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی میباشد که به آن هم باید توجه کرد. خوب است بدانید که استفاده از برچسب ها و دسته بندی سایت شما را سازماندهی میکند و سبب انسجام نوشته ها و مطالب سایت شما میشود.

شما با استفاده از دسته بندی در وردپرس میتوانید نظم بهتری به نوشته خود بدهید. با اینکار کاربران وقت زیادی را صرف پیداکردن مقاله مورد نظرشان نکرده اند و وقت خود را صرف خواندن مقاله میکنند. استفاده از برچسب ها کاربران را به سمت مقاله شما میفرستد.

از طرفی اگر مدت زمان زیادی از شروع کار شما با وردپرس گذشته باشد و شما مطالب سایت را دسته بندی نکرده باشید با حجم انبوهی از مطالب رو به رو میشوید و نمیدانید آنها مربوط به چه چیزی میباشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم یکی از مشهورترین و کاربردی ترین نکات تکمیلی در سایت فروشگاهی را بررسی و نحوه پیاده سازی آن را در سایت های وردپرسی آموزش دهیم و امید واریم این مطلب مفید واقع شده باشد.

در آخر بهتر است بدانید علاوه بر نکات بالا قطعا موارد و عوامل دیگری هستند که باعث افزایش فروش در سایت شما میشوند. از لینک به شبکه های اجتماعی گرفته تا نوشتن توضیحات محصول که کاربر را ترغیب به خرید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *