بررسی عملکرد موتور جستجوی گوگل

عملکرد موتور جستجوی گوگل

 

امروزه موتور های جستجوی بسیار زیادی وجود دارند. معروفترین و پرکاربرد ترین این موتور ها، گوگل است. مهمترین وظیفه این موتور جستجو دنبال کردن لینک ها است. دانستن عملکرد موتور جستجوی گوگل به هنگام تولید محتوا به کسب رتبه بهتر در رتبه بندی گوگل کمک زیاد و شایانی میکند.

امروزه گوگل به اولین موتور جستجوی کاربران در صفحات مجازی تبدیل شده است. همه گوگل را به خوبی میشناسند و از آن بارها استفاده کرده اند. سایت هایی که توانسته اند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند قطعا کاربران زیادی وارد سایتشان میشود. به همین دلیل آشنایی با عملکرد این موتور جستجوی محبوب و دانستن فاکتور های موفقیت در آن به شما کمک زیادی میکند تا وبسایت شما در آن موفق شود.

در ادامه این مقاله به عملکرد موتور جستجوی گوگل پرداخته ایم تا سایت شما بتواند رتبه بهتری کسب کند. پس پارسینه وب را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

بررسی عملکرد موتور جستجوی گوگل

 

آنچه در ادامه این مطلب میخوانیم:

موتور جستجوی گوگل

گوگل یکی از چندین موتور جستجو در فضای مجازی و اینترنت است که هواداران زیادی در سراسر جهان دارد.

به صورت کلی گوگل عملکردی مشابه با دیگر موتور های جستجو دارد. اما نسبت به دیگر موتور های جستجو برتری بسیاری دارد. دلیل این برتری به علت جذابیت نمایش صفحات گوگل و الگوریتم های آن است. سختیگری های گوگل نسبت به صاحبان وبسایت ها نیز باعث این موفقیت گوگل شده است. این سخت گیری ها باعث رضایت کاربران شده است. سایت ها برای جذب مخاطب بیشتر به رقابت میپردازند. از فاکتور های مهم موفقیت سایت ها در این رقابت طراحی سایت مناسب و سئو سایت میباشد.

عملکرد موتور جستجوی گوگل

شما بعد از ثبت کردت لینک سایت خود در گوگل کار این موتور جستجو را در سایت خود آغاز میکنید. ربات های گوگل به صفحات مختلف سایت شما میروند و آن ها را مورد بررسی قرار میدهند. گوگل هر صفحه جدیدی که شما باز کرده اید را مورد بررسی قرار میدهد.

اطلاعات مورد استفاده گوگل با آنچه ما فکر میکنیم متفاوت است. ارتباط صفحات باهم و نوع عبارت کلیدی و روند تکرار آن برای گوگل حائز اهمیت است. شما با کوچکترین تغییر این اطلاعات، آنها را در گوگل بروزرسانی میکنید. ارزش محتوا ها با توجه به الگوریتم های گوگل مورد بررسی قرار میگیرند. گوگل هرگز از عملکرد الگوریتم های خود خبر نداده است، اما شیوه امتیاز دهی به سایت شما نشان دهنده ارزش محتوا سایت شما را نشان میدهد. شما با خواندن دو مقاله تکنیک های سئو محتوا و نکات تولید محتوا در سایت میتوانید ارزش محتوای تولیدی خود را زیاد کنید.

به طور کلی عملکرد موتور جستجوی گوگل را در سه بخش میتوان طبقه بندی کرد:

بررسی کردن

در این مرحله گوگل تمام لینک ها و کدها را مورد بررسی قرار میدهد. گوگل با این کار میخواهد کاربر را به نتایج دلخواهش برساند.

فهرست بندی

در این بخش، گوگل نتایجی که در مرحله قبل پیدا کرده بود را دسته بندی میکند. به این ترتیب هر صفحه سایت شما برای یک کلید واژه خاص گروه بندی میشود.

رتبه بندی

در این بخش، گوگل اقدامات لازم برای نمایش دادن بهترین نتایج را به کاربر انجام میدهد. هرچه کیفیت مطالب و محتواها بیشتر، رتبه سایت شما نیز بهتر میشود.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم‌ های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ و تخصصی هستند که به منظور یافتن مرتبط‌ترین صفحات با کلمات کلیدی جستجو شده و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط گوگل به کار گرفته می‌شوند. این الگوریتم‌ها قابلیت، عملکرد و کیفیت وب‌سایت‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند.

الگوریتم های گوگل به دنبال یافتن مرتبط ترین صفحات با کلمات کلیدی جستجو شده هستند. این الگوریتم ها در بهبود سایت شما در رتبه بندی گوگل کمک میکنند.

در حالت کلی الگوریتم های گوگل بر 5 استراتژی ساخته شده اند.

  1. آنالیز دیتا
  2. تناسب عبارت کلیدی و محتوا
  3. رتبه دهی به سایت ها
  4. لحاظ کردن موقعیت جغرافیایی
  5. نمایش بهتر نتایج

آنالیز دیتای ورودی

الگوریتم های گوگل عبارات کلیدی را مورد بررسی قرار میدهند. معنای کلمات کلیدی و نوع داده و محتوا با هم بررسی میشوند.

تناسب عبارت کلیدی و محتوا

به طور کلی، صفحه ای که نسبت کلمات کلیدی آن به حجم محتوا آن بهتر و متناسب تر باشد، الگوریتم های گوگل به آن رتبه بهتری میدهند.

رتبه دهی به سایت ها

همانطور که بالاتر گفتیم، سایتی که محتوای بهتر و با کیفیت تری داشته باشد، حجم انبوهی از کاربران وارد آن سایت میشوند. پس الگوریتم های گوگل از محتوای شما برای رتبه دهی استفاده میکنند.

لحاظ کردن موقعیت جغرافیایی

یکی از مهمترین کار های الگوریتم های گوگل دانستن موقعیت جغرافیای کاربر است. اینکار در راحتی کاربر موثر است.

نمایش بهتر نتایج

با توجه به تمام فاکتور های بالا، گوگل بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش در میآورد و کاربر به صفحه مورد نظر میرود.

عملکرد موتور جستجوی گوگل

عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی گوگل

بالاتر گفتیم که کسی نحوه رتبه بندی و عملکرد موتور جستجوی گوگل را نمیداند. اما با بررسی بسیاری از صاحب نظران و نتایجی که بدست آورده اند، 4 مورد در رتبه بندی گوگل موثر هستند:

ارزش مند بودن محتوا

هرچقدر محتوا نیاز کاربر را راحتتر برآورده کند، آن محتوا ارزش مند تر است. در اصل کاربر باید با خواندن مطلب شما، سراغ منابع دیگر نرود.

ارتباط محتوا با عبارت کلیدی

محتوای شما باید با عبارات کلیدی که انتخاب میکنید هماهنگ باشند. موتور های جستجو مانند گوگل به راحتی این محتوا ها را پیدا میکنند.
مقاله نحوه انتخاب کلمات کلیدی میتواند به شما کمک کند.

کپی نبودن محتوا

کپی بودن محتوا تاثیر بسیار بدی بر رتبه سایت شما میگذارد. برای همین بهتر است شما از محتوا های منحصر به فرد استفاده کنید سعی کنید. خودتان آنرا تولید کنید.

گوگل محتوای تکراری را به کاربر معرفی نمیکند. خواندن تاثیر محتوا کپی در رتبه سایت به خوبی به شما کمک میکند.

بررسی عماکرد موتور جستجوی گوگل

 

کیفیت محتوا

محتوای شما، با کیفیت نیز باید باشد. برای همین کار شما بهتر است تکنیک ها و نکات تولید محتوا را بخوانید.

نتیجه گیری از عملکرد موتور جستجوی گوگل

در این مطلب به نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل پرداختیم. شناخت فاکتور های موفقیت سایت به ما کمک زیادی میکند. دانستن عملکرد موتور های جستجو نقش بسیار بسزایی در آینده سایت شما دارند. گوگل سختگیری های زیادی دارد، اما این سختگیری ها برای راحتی کاربران است. این سختگیری های گوگل باعث شده اند که گوگل به عنوان مهمترین و با کیفیت ترین موتور جستجوی جهان شناخته شود.

به عنوان نکته آخر این را بدانید که اگر شما طبق الگوریتم های گوگل پیش نروید، یا عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی سایت خود را انجام ندهید و یا حتی بخواهید برای موفق شدن سایت خود، گوگل را فریب دهید، سایت شما توسط گوگل جریمه میشود و بعد از آن کل هزینه و زمانی که برای سایت خود گذاشته اید هدر میرود.

برای همین بهتر است قبل از راه اندازی سایت و شروع کردن تولید محتوا با یک متخصص حرف بزنید تا از جریمه شدن توسط گوگل دوری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *