روش های کسب درآمد از وبسایت + نکاتی که باید بدانید

روش های کسب درآمد

کسب درآمد از وبسایت ، امروزه روش جا افتاده و در حال رشدی است که حتی صاحبان کسب و کاری که به صورت سنتی کار میکردند ، به این روش نیز روی آورده اند. در حقیقت راه های مختلفی برای کسب درآمد از وبسایت وجود دارد که ما در این مقاله به چندتا از شاخص ترین آنها اشاره کردیم. و در آخر نکاتی را بررسی کردیم که بی شک در توسعه شغلی تان و کسب درآمد از وبسایت برای شما فوق العاده موثر است.

کسب درآمد از سایت فروشگاهی

ملموس ترین مثال برای کسب درآمد از وبسایت ، کسب درآمد از وبسایت فروشگاهی است. که طبیعتا درآمد خوبی نیز دارد. ولی بازار رقابتی در وبسایت های فروشگاهی بسیار داغ است. درنتیجه به صبوری و ذکاوت زیادی برای موفقیت در این بازار نیاز دارد.

چرا میگوییم صبور باشید ؟ چون برای کسب درآمد از وبسایت فروشگاهی شما نیاز دارید ، مخاطب کافی جذب کنید و این مخاطبان مایل به خرید از وبسایتتان کنید. در نتیجه فروش بالای شما مستلزم مخاطب هدفمند و تنوع و ارائه خوب محصولات است.

روش های کسب درآمد از وبسایت + نکاتی که باید بدانید
یک وبسایت فروشگاهی طراحی شده توسط پارسینه وب

نکته ای که مشکل اکثریت افراد است ، این است که در شروع یک وبسایت فروشگاهی بسیار کمال گرا هستند. یعنی دوست دارند ، در همان روز های اول وبسایتی به بزرگی دیجی کالا و … داشته باشند که عملا غیر ممکن است. چون سرمایه فوق العاده زیادی برای این کار لازم است. هم چنین همه چیز فقط سرمایه نیست. شما نیاز دارید در بازار بمانید تا شناخته شوید. یک شبه نمیتوان به یکی از بزرگ ترین وبسایت های فروشگاهی ایران تبدیل شد.

هم چنین ، در نظر داشته باشید در ابتدا نیاز نیست خیلی گسترده محصولات ارائه کنید. ترجیحا روی دسته محصولات محدودی تمرکز کنید و به مرور زمان وبسایتتان را از لحاظ تنوع و گستردگی فروشگاهی توسعه دهید. برای کسب درآمد از وبسایت فروشگاهی ابتدا باید برای خود یک وسایت داشته باشید . تیم طراحی سایت پارسینه وب اینجاست تا شما را در طراحی و راه اندزی وبسایت فروشگاهی یاری کند.

پس اینطور خلاصه کنیم که صبور باشید و ترجیحا در ابتدا با کالاهای محدودی شروع به فعالیت کنید و کمال گرا نباشید.

کسب درآمد از وبسایت فروش فایل و محصولات دانلودی

این مدل کسب درآمد از وبسایت برای کسانی که سرمایه اولیه بسیار کمی دارند ، خیلی کناسب است . چرا ؟ چون شما نیاز به تهیه کالا فیزیکی ندارید. و تامین کالاهای دیجیتالی بسیار ارزان تر است. مورد بعدی این است که ، فایل ها و کالاها ی دیجیتال ، فضای فیزیکی اشغال نمیکنند. و شما نیاز به انبار و … ندارید. از طرفی دیگر درگیر بحث ارسال محصولات و پست و … نیستید.

این مدل از کسب درآمد درست است که سبت به محصولات فیزیکی ، دایره مشتر کمتری دارد. ولی با این حال باز بسیار پر درآمد و بصورت قابل توجهی ، کم دردسر تر است. البته همکاری در فروش فایل نیز از روش هایی است که این کار را بسیار آسان تر نیز میکند.

از مثال های این حوزه میتوان به فروشگاه های فروش افزونه های وردپرسی یا برای مثال ، خرید امکاناتی منحصر به بازی های خاصی مثل پابجی. این دو مثال گوشه ای از وبسایت های دانلود و فروش فایل است. اگر تمایل به طراحی وبسایت دانلود و فروش فایل داشتید ، تیم با تجربه پارسینه وب ، این کا را برایتان به نحو احسن انجام میدهد. 

روش کسب درآمد از سایت مشاوره

اگر تخصصی در هر حوزه ای دارید ، میتوانید یک وبسایت برای خود تاسیس کنید و در آن در زمینه های مختلف به کاربرتان مشاوره دهید. مثل مشاوره در خصوص مسائل خانواده ، تربیت فرزند و … .

کسب درآمد وبسایت مشاوره ای ، یک شرط کلی دارد. اینکه شما باید در زمینه ای که مشاوره میدهید تخصص قابل قبولی داشته باشید. اگر مسیر مشاوره ای تان ، مربوط به مسائل روانشناسی و … است ، که طبیعتا داشتن مدرک معتبر ، شرط است. ولی در بعضی حوزه ها ممکن است مدرک آن چنان مطرح نباشد. مثل مشاوره برای کسب و کار در شبکه های اجتماعی و … .

در کل این روش روشی است که کماکان آنطور که باید جا نیفتاده است. و ناآشنا بودن اکثریت با این روش ، کار را برایتان آسان تر میکنئد. ولی در نظر داشته باشید ، مخاطبی از شما مشاوره میگرد ، که اعتماد بسیار بالایی به شما داشته باشد. درنتیجه اعتماد سازی و جذب مخاطب باید جزئی از برنامه ثابت وبسایتتان باشد.

روش کسب درآمد از همکاری در فروش

همکاری در فروش اصلا یعنی چیه ؟ یعنی شما یک سایتی طراحی میکنید و در آن خدمات خودتان را انجام میدهید. ولی در کنار آن  اقدام به فروش محصولات دیگران میکنید و درصدی از سود فروش برای شما میشود .این کار برای این انجام میشود که ممکن است بعضی از تولیدکنندگان ، توانایی ارائه و فروش خوبی نداشته باشند. در نتیجه کسی مانند شما ، به آن تولید کننده کمک میکند تا بهتر بتواند محصولاتش را در معرض عموم بگذارد و بفروشد.

برای مثال ، در سایت های دانلود آهنگ ممکن است آگهی خرید هدفون یا هندزفری خورده باشد . این دقیقا مصداق بارزی از همکاری در فروش است. این روش برای کسانی که انگیزه و وقت لازم برای امور پشتیبانی و ارسال محصولات یا تهیه محصولات را ندارند بسیار مناسب است.

نکاتی که باید در این روش حتما رعایت کنید

  • سعی تان بر این اساس باشد ، که با فروشگاه های خوب همکاری کنید. و هم چنین کالاهایی را در وبساییتان بگذارید که با کیفیت باشد و بدرد کاربر شما بخورد. صرفا همکاری در فروش و ارائه هر کالایی در وبسایتتان بسیار میتواند برای شما و کسب و کارتان آسیب زا باشد.
  • مورد دوم این است که همکاری در فروش کالای های مرتبط کنید. برای مثال فکرش را بکنید در وبسایت ارافه خدمات طراحی سایت ، آگهی خرید مبل درج شود. بنظر شما آیا این درست است ؟ طبیعتا نه !

با دقت به دو نکته بالا میتوانید بسیار بی دردسر درآمد خوبی کسب کنید.

مدل کسب درآمد از تبلیغات

در نهایت آخرین نحوه کسب درآمدی که در این مقاله ارائه کردیم ، انجام تبلیغات است. اگر مخاطب زیادی دارید و میزان افرادی که وبسایت شما را دنبال میکنند ، زیاد است ، از این روش غافل نشوید.

البته در ابتدا که سایت شما نوپا است میتوانید ، کسب درآمد از تبلیغ دیگر وبسایت ها را  در دستور کارتان قرار دهید ولی این کار خیلی پیشنهاد نمیشود.

کسب درآمد از وبسایت

چه زمانی کسب درآمد از سایت را شروع کنیم؟

این که چه زمانی ، شروع به کسب درآمد از وبسایت خود کنید ، مقوله ی منعطفی است که بستگی به شما ، مخاطبانتان و نوع کسب و کارتان دارد.

بعضی از افراد مایلند ، مخاطب جذب کنند و سایت خود را پر از مطالب خوب کنند. راحت تر بگوییم کمی در حوزه خودشان جا بیفتند و بعد کسب درآمد کنند .اما خیلی ها هم نه به این دیدگاه اعتقادی ندارند و دوست دارند از روز های اول وبسایت اقدام به درآمد زایی کنند.

بحث دیگری که در زمان شروع کسب درآمد شما ، مورد بحث است ، نوع کسب و کارتان است. برای مثال اگر یک وبسایت فروشگاهی تاسیس کنید و در همان روزهای ابتدایی اقدام به فروش نکنید ،هیچ مشتری به سمت شما نمی آید و همان تعداد محدود مشتری ای که بدست آوردید نیز از دستتان میرود.

همانطور که گفته شد شما هر زمانی که بخواهید میتوانید از سایت یا وبلاگ تان کسب درآمد کنید اما قبل از آن لازم است تا موارد و نکاتی را در نظر بگیرید:

۵ نکته ای که قبل از شروع کسب درآمد از سایت خود باید در نظر بگیرید.

قبل از آنکه از وبسایت تازه تاسیس خود کسب درآمد کنید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا سایت تان به تعداد کافی بازدید کننده از گوگل یا موتورهای جستجو جذب میکند؟
  • آیا تعداد کافی فالور یا دنبال کننده و مخاطب برای سایت تان دارید؟
  • آیا بازار هدف خود را به خوبی میشناسید؟
  • آیا قالب سایت تان برای شروع کسب درآمد آنلاین بهینه سازی و آماده استفاده می باشد؟

حالا مفصل پاسخ هر یک از سوالات مطرح شده را بررسی میکنیم.

آیا سایت تان به تعداد کافی بازدید کننده از موتور جستجوی گوگل جذب میکند؟

بازدید کننده هدفمندی که از طریق موتور جستجو وارد سایت شما میشود یکی از با ارزش ترین و مهمترین عنوامل موفقیت یک سایت یا کسب و کار اینترنتی هست.
روزانه افراد بسیاری برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود در مورد هر چیزی یا راهنمایی برای خرید محصولات و خدماتی که لازم دارند از گوگل استفاده می کنند.
 
اما سوال اینجاست که آیا سایت شما به اندازه کافی بازدید کننده از این موتور جستجوی قدرتمند یعنی گوگل جذب میکند تا بتوانید از این تعداد بازدید کننده برای کسب درآمد از سایت خود استفاده کنید یا خیر؟
اگر جواب سوالات تان خیر است بهتر است فکر کسب درآمد از سایت خود را فعلا کنار گذاشته و به فکر تولید محتوای بهتر و هم چنین تبلیغات و سئوی محتوا برای وبسایت تان باشید.

روش های کسب درآمد از وبسایت + نکات

چه تعداد بازدید کننده کافی است تا کسب درآمد از سایت خود را آغاز کنید؟

این طبیعی است که هر چه بازدید کننده بیشتری از گوگل وارد سایت تان شود بهتر بوده و به همان نسبت نیز درآمدتان افزایش خواهد داشت، البته در صورتی که محتوای مرتبط خوبی تولید کنید.
محتوای خوب برای کسانی که وبسایت دارند ، محتوایی است با محصول در حال فروش آنها مرتبط باشد و جذابیت زیادی برای کاربران داشته باشد. پیشنهاد تیم پارسینه وب این است که تعداد بازدید کننده تان را حدودا به عدد ۱۰۰ برسانید و سپس اقدام به فروش کنید.

آیا بازار هدف خود را به خوبی میشناسید ؟

صرفا جذب مخاطب برای کسب درآمد از وبسایت برای شما مطرح نیست. بلکه شما باید مخاطبی راجذب کنید که تمایل به استفاده از محصول ارائه شده شما دارد. برای مثال ، برای یک وبسایت لوازم آرایشی میشود گفت ، جذب آقایان خیلی پربازده نیست.

آیا قالب سایت تان کاربر پسند و جذاب است؟

طبیعتا در یک وبسایت وردپرسی ، افزونه ها  تاثیر زیادی در مسیر وبسایت شما دارند. برای مثال افزونه های یک وبسایت فروشگاهی با یک وبسایت خدماتی متفاوت است. انتخاب درست افزونه ها و طراحی خوب وبسایت ، باعث میشود ، وبسایت شما کاربرپسند تر باشد و کاربر تمایل بیشتری پیدا کند که در وبسایت شما بماند. درنتیجه نیاز های خود را به طراح وبسایتتان بگویید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اگر تمایل به داشتن یک وبسایت با قالب و افزونه های کاربرپسند دارید ، پارسینه وب بهترین انتخاب برای شماست.
روش های کسب درآمد از وبسایت + نکاتی که باید بدانید

جمع بندی 

در کل ، کسب درآمد از وبسایت ، آن قدری که بنظر می آید کار راحتی نیست ، و نیاز به صبر و استراتژی مناسب دارد. در این کار باید ریز بین باشید و در جزئیات خوب عمل کنید تا بتوانید با پا به پای رقبا پیش روید.


یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از طریق سایت با  سرمایه کم کسب درآمد کنید دراپ شیپینگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *