چگونگی نوشتن تیتر جذاب را بیاموزید

چگونگی نوشتن تیتر جذاب

فرض کنید در فضای وب به دنبال یک مطلب یا محصول هستید. بعد از جستجوی اولیه چه چیزی نظر شما را جلب میکند؟ بله درست حدس زدید. این تیتر جذاب وبسایت ها است که شما را ترغیب به کلیک کردن میکند. چگونگی نوشتن تیتر جذاب ، مقوله ای مهم برای افزایش بازدید شماست. البته اصولی وجود دارد که عدم رعایت آنها دارای تاثیر منفی ای است ، که قابل چشم پوشی نیست. در ادامه این مقاله همراه تیم تولید محتوای پارسینه وب باشید ، تا با چگونگی نوشتن تیتر جذاب آشنا شوید.

اصول نوشتن یک تیتر جذاب را بدانید

تیتری جذاب با بیانگر مفهوم کلی

شما ممکن است یک تیتر فوق العاده جذاب و کلیک خور برای محتوایتان در نظر بگیرید. اما خودتان را جای مخاطب بگذارید. اگر یک نوشته جذاب ولی بی مفهوم ببینید چه میکنید ؟ احتمالا همانند یک خط خبر ساده یا مانند یک لطیفه ی کوتاه از کنار آن گذر میکنید. و برای آن مطلب و محتوا ارزشی قائل نمیشوید. پس حتما سعی کنید در تیتر محتوای خود مفهوم کلی نوشته تان را بیان کنید تا یک تیتر جذاب و مخاطب پسند داشته باشید. تا مخاطب منظور شما را تا حد قابل قبولی متوجه شود.

یک تیتر قانع کننده بنویسید

جدا از بحث مفهوم ، مخاطب باید قانع شود. حالا چگونه ؟ مطلب اصلی این است که مخاطب وقتی تمایل پیدا میکند به روی لینک سایت شما کلیک کند که حس کند آن چیزی که در تیتر میبیند برایش مفید است. و پاسخگوی نیازش است. درنتیجه سعی کنید در نوشتن یک تیتر جذاب ، دقیق و خلاق باشید تا مخاطب راحت تر به شما و محتوایتان اعتماد کند.

دروغ نگویید!

اگر ما مرحله ی نوشتن تیتر جذاب و قانع کننده را رد کردیم ، و مخاطب با شوق و تمایل زیاد وارد سایت شما شد. حالا مخاطب مطلب مورد نظر را در صفحه ی سایتتان پیدا نمیکند. مخاطب این را حس میکند که به آن دروغ گفته اید و سریع از سایت شما خارج میشود. و شاید دیگر به سایت تان برنگردد. این اتفاق فقط از دست دادن چند مخاطب اولیه نیست. چنین اتفاقی باعث آسیب به سئو  وبسایت شما میشود. درنتبجه صرفا نوشتن تیتر جذاب اینجا مطرح نیست. مسائلی مانند اعتماد مخاطب و گول نزدن کاربزان هم قطعا حائز اهمیت است. این اصل دقیقا همان اصلی است که ، رعایت نکردن آن تاثیرات بسیار منفی روی وبسایتتان میگذارد.

حتما بخوانید : راهنمای نوشتن قوانین و مقررات وبسایت

این روش تیترنویسی با بقیه فرق دارد !

اگر شما تیتر را خواندید و فورا ادامه ی من را دنبال کردید ، برای این بود که خواستید کدام روش با بقیه فرق دارد ؟ و چرا باید متمایز از دیگری باشد. کنجکاو کردن مخاطب میشود گفت از اصلی ترین راه های نوشتن یک تیتر جذاب است. در نتیجه سعی کنید خوراک کوچک و ایدهخ آلی از مطلبتان را  به کاربر دهید. به گونه ای که کاربر تشنه تمام محتوایتان شود.

نحوه نوشتن تیتر جذاب

 

روش های رایج نوشتن تیتر جذاب

به طور کلی ، روش های بسیار مختلفی برای نوشتن تیتر جذاب وجود دارد. در واقع ، روش های انجام این کار بی نهایت است. اما ما ، چند مورد از ملموس ترین و مرسوم ترین آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

نوشتن تیتر همراه با عدد

تیتر هایی که با عدد همراه هستند ، همیشه جذاب بوده و هستند. بطور کلی میشود گفت ، مخاطب پله پله بودن محتوا را همیشه میپسندد. اعداد دقیقا همین کاربرد را دارند. مخاطب میداند که با یک چیز واضح و مشخص سر و کار دارد. و دوباره بحث اعتماد مطرح میشود. و اعتماد مخاطب آسان تر جلب میشود.

چرا تیتر سوالی نه ؟

مشاهده کردید ؟ دقیقا هدف همین است. کنجکاو کردن شما. سوالات باعث میشود مخاطب ، با شور و شوق مطلب را دنبال کند. چه بهتر از این است که ، کاربر تا پایان مطلب همراه شما باشد؟ مطمئن باشید بازخوردها در استفاده تیتر های سوالی مثبت است .

ابزار ها را فراموش نکنید

امروزه ابزارهایی وجود دارند که فقط با داشتن کلمه کلیدی مورد نظر شما  ، میتوانند تیتر های جذابی برای شما تهیه کنند. تنها موضوعی که شاید کمی ناراحتتان کند ، این است که این ابزارها به زبان انگیسی هستند . اما طبیعتا میتوانید با استفاده از ترجمه ، کار خود را در تیتر نویسی راحت کنید. یا حداقل ایده های مفیدی بگیرید. چند تا از بهترین تیتر نویس های هوشمند را میشود اینگونه نام برد :Impact، HubSpot ، SeoPressor ، Protent، Headline Analyzer و Studio و .. اشاره کرد.

قدرت کلمات ، حلالِ مشکلاتتان

شاید بنظر هیچ کداممان نیاید ، ولی انتخاب کلمات در جریان زندگی روزمره مان تاثیر انکارناپذیری دارند. کلمات میتوانند نشان دهنده ی مولفه های مختلفی مانند ، اعتماد بنفس ، میزان مفیدی متن ، احساسات ، ضرورت ها و بسیاری دیگر از فاکتورها باشد. که چه در نوشتن تیتر جذاب و چه در مکالمات زندگی مان محور اصلی به حساب می آیند. در نتیجه اگر برای نوشتن تیتر دو کلمه مترادف به ذهنتان آمد ، کلمه ای را انتخاب کنید که حس اش با حال و هوای کلی نوشته تان مطابقت داشته باشد.

 

چگونگی نوشتن تیتر جذاب

از ” گام به گام ” استفاده کنید

مخاطب شما همیشه دوست دارد یک مسیر مشخص تا یادگیری و فهم یک چیز را طی کند و آشفتگی در مطلب آن را آزرده خاطر میکند. تیترهایی با عبارت ” گام به گام ” یا ” پله به پله ” و موارد مشابه دیگر ، باعث جذاب تر شدن تیتر شما میشود و درنتیجه احتمال اینکه مخاطب روی سایت شما کلیک کند بسیار بالا میرود.

در تیتر عناوین منفی را بکار بگیرید

عنوان هایی همانند ، “ده کاری که هر روز برای مرگ زودرس مان انجام میدهیم.” را مشاهده کردید ؟ طبیعتا مرگ کلمه ای با بار منفی به حساب می آید ولی در بعضی کاربرد ها ، میتواند برای مخاطب جذاب باشد. پس نوشتن یک تیتر جذاب را میشود به روش هایی که بنظرتان نمی آید نیز انجام داد.

سخن پایانی

نوشتن تیتر جذاب ، به مانند درِ ورودی یک عمارت می ماند . درنیجه هر چی ظاهر بیرونی ما جذاب تر باشد. ورودی بیشتری خواهیم داشت. هر چند خود محتوا نیز از اهمیت ویژه تری برخوردار است. پیشنهاد میکنیم ، تولید محتوا در سایت را نیز بیاموزید.


برای مطالعه مطالب جذاب بیشتر به بلاگ ما سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *