نکات تولید محتوا در سایت

نکات راه اندازی سایت

تولید محتوا برای اولین بار جذاب و در عین حال ترسناک است. راه اندازی وبلاگ برای اولین بار کار سختی است، مخصوصا اگر شما تازه کار باشید. در واقع نکات زیادی وجود دارد که باعث موفقیت سایت شما میشود. شما با دانستن نکات تولید محتوا میتوانید رتبه سایت خود را بالا ببرید.

ما در این مطلب سعی کردیم 7 نکته به شما بیاموزیم که برای تولید محتوا به یک سری از مشکلات برنخورید. شما با همراهی ما در ادامه این مقاله و به کارگیری نکات تولید محتوا که در ادامه معرفی میکنیم میتوانید در موتور های جستجو موفق شوید.

7 نکته برای تولید محتوا 

قبل از شروع مطلب بهتر است بدانیم که سئو چقدر آسان است. شما قبل از خواندن این مطلب بهتر است مقاله باورهای اشتباه در سئو  را بخوانید تا علاوه بر نکاتی که در ادامه ذکر میکنیم، اشتباه های مربوط سئو را نیز بدانید تا اشتباه نکنید.

استفاده از لینک های داخلی

استفاده از لینک های داخلی برای تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است. لینک های داخلی به منظور چرخیدن کابر از صفحه ای به صفحه دیگر در صفحه سایت شما است. لینک های داخلی برای سئو شما مهم است ولی برای کاربرانی که از سایت شما دیدن میکنند هم مهم است زیرا به آنها اجازه میدهد به راحتی در بلاگ شما بچرخند. استفاده از لینک های داخلی بهترین روش برای ترغیب کاربران به خواندن مقاله هایی است که در گذشته نوشته اید. شاید استفاده از لینک های داخلی را باید از پایه ای ترین نکات تولید محتوا دانست.

استفاده از لینک های داخلی از نکات تولید محتوا در سایت

 

استفاده از شبکه های اجتماعی از مهمترین نکات تولید محتوا

رسانه های اجتماعی و وبلاگ دو دوست جدایی ناپذیر هستند. شما نمیتوانید یکی از آنها را بدون دیگری داشته باشید و به نتیجه برسید. هیچ چیز ناامید کننده تر از آن نیست که شما مدت زمان زیادی را صرف تولید محتوا برای سایت خود کنید، ولی نتوانید آن را به دیگران نشان دهید و برای خود نظرات مثبت و منفی بگیرید که همگی منجر به بهتر شدن کار شما و در نتیجه باعث کسب در آن برای شما بشود.

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از ترفند های افزایش فروش سایت است. کسانی که سایت فروشگاهی دارند باید در کنار سایت برای خود در شبکات مجازی نیز فعالیت کنند.

علت این است که اکثر مردم در صفحات مجازی فعالیت میکنند. شما میتوانید از شبکه های اجتماعی به عنوان یک پلتفرم برای نشان دادن مقاله ها و محصولات خود استفاده کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی از نکات تولید محتوا

 

استفاده از کابران برای انتخاب موضوع های محتوا

اینکه شما موضوعات و محصولات مرتبط با آنچه فکر میکنید کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما دوست داشته باشند را ارائه کنید مثل یک قرئه کشی است که ممکن است شما برنده شوید و یا برنده نشوید. اما اگر شما هرآن چیز که کاربران شما دوست را برای آنها فراهم کنید، به گونه ای دارید پیروزی و موفقیت خود را در رقابت با بسیاری از سایت های دیگر گارانتی میکنید.

برای اینکه از علائق کاربران و مخاطبین خود با خبر شوید راهکار های زیادی وجود دارد  که مهمترین آنها شبکه های اجتماعی است. یکی دیگر از راهکار هایی که شما میتوانید از علائق کاربران با خبر شوید استفاده از نظرات کاربران زیر محصولات و پست ها در شبکه های مجازی میباشد.

توجه به زمان لود سایت از ضروری ترین نکات تولید محتوا

زمانی که شما در حال تولید محتوا برای آنلاین شاپ و یا سایت خود برای کسب درآمد هستید، توجه به زمان لود سایت بسیار حائز اهمیت است. گوگل زمان لود سایت شما یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی نتایج جستجوی خود میداند. اگر زمان لود سایت شما زیاد شود، بسیاری از کاربران بدون اینکه کاربر به محتوای شما دسترسی پیدا کند و آن را بخواند سایت شما را میبندد. توجه به زمان لود سایت بسیار مهم است. کاربران میخواهند در کمترین زمان ممکن به مطلب مورد نظر دسترسی پیدا کنند و شما مدت زمان بسیار کمی دارید.

سرعت لود سایت باعث بهبود بخشیدن سئو سایت شما میشود. وقتی سئو شما بهینه میشود، رتبه شما در گوگل بهتر میشود. در نتیجه کاربران زیادی وارد سایت شما میشوند.

اگر روش های بهینه سازی سایت خود را نمیدانید حتما مقاله بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرسی را مطالعه کنید.

انتخاب کیفیت به کمیت

توجه به این نکته که کیفیت نسبت به کمیت برتری دارد از مواردی است که باید قبل از تولید محتوا بدانید. در مورد پست ها و محصولات در سایت کیفیت همیشه کمیت را شکست میدهد.

اینکه شما هرروز یا هر هفته مقاله یا محصولات جدید را به نمایش بگذارید ولی آنها مورد رضایت کاربران شما نباشند نه تنها باعث پیشرفت شما نمیشوند بلکه موجب پایین آمدن رتبه سایت شما نیز میشود. شما اگر ماهی یکبار از محصول جدید رونمایی کنید یا مقاله ای انتشار دهید که مورد پسند کاربران باشند تاثیر زیادی در پیشرفت بلاگ شما دارد و از فاکتور های مهم است که باید هنگام راه اندازی وبلاگ به آن توجه کنید.

برتری کیفیت نسبت به کمیت از مهمترین نکات تولید محتوا

برای درک بهتر این موضوع شما می‌توانید از تقویم محتوا استفاده کنید.

رایگان کردن محتواهای ارزشمند از نکات مهم تولید محتوا

گاهی اوقات شما محتوایی را گردآوردی میکنید که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و در سایت های دیگر محتواهایی شبیه آن را با دریافت پول در اختیار کاریران قرار میدهند. شما با رایگان کردن آن محتوا حجم زیادی از کاربرانی که دنبال آن محتوا بودند را وارد سایت خود میکنید. اینکار علاوه بر حضور کاربران در سایت شما برای خواندن آن مقاله باعث میشود آنها در قسمت های دیگر سایت شما نیز بگردند و این سبب بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو میشود.

فرض کنید شما در رادیو به آهنگ گوش میدهید. آهنگ هایی که در آن گوش میکنید همگی رایگان است. این به این علت است که اگر شما از صدای خواننده ای خوشتان آمد بقیه آهنگ های آن خواننده را دانلود بکنید. این باعث معروف شدن آن خواننده و در نتیجه باعث کسب درآمد او میشود.

اگر شما بتوانید محتوایی را گردآوردی کنید که در سایت های دیگران با پرداخت پول در دسترس قرار میگیرد و شما آن را به صورت رایگان به کاربران بدهید، در دراز مدت باعث دیده شدن سایت شما و در نتیجه کسب در آمد بیشتر شما میشود. شاید ارائه رایگان برخی از محتواها از بااهمیت ترین نکات تولید محتوا باشد که در دراز مدت باعث پیشرفت شما میشود.

استفاده از بخش سوالات متداول 

در هر کسب و کاری جدا از حضوری یا آنلاین بودن آن یکسری سوالاتی است که خریدار از فروشنده میپرسد. شما هنگام تولید محتوا در سایت خود حتما باید به این نکته توجه کنید که بخشی با عنوان سوالات متداول (FAQ) را در سایت خود قرار دهید تا سوالات پر تکرار کاربران را آنجا بگذارید. اینکار باعث صرف جویی وقت شما در پاسخگویی به سوالات همه کاربران میشود. برای دانستن طراحی یا مزایای بخش سوالات متداول مقاله راهنمایی طراحی صفحه سوالات متداول را مطالعه بفرمایید.

بخش سوالات متداول از آن نکات تولید محتوایی است که کمتر کسی به آن توجه میکند.شما با گذاشتن چنین بخشی در سایت خود اعتماد گوگل را جذب کرده اید و گوگل حجم انبوهی از کاربران را به سایت شما میفرستد.

FAQ از نکات تولید محتوا

حرف آخر

در آخر باید گفت تولید محتوا بسیار ساده به نظر میرسد، اما فاصله بین تولید محتوا و تولید محتوای کاربر پسند زیاد است که همگی نیازمند رعایت نکات تولید محتوا میباشد. کارهایی از قبیل نوشتن، اصلاح کردن، قالب بندی کردن، لینک دهی، استفاده از شبکه های مجازی و … باید انجام شود.

امیدواریم پارسینه وب شما را با بیان نکات تولید محتوا در این مقاله یاری کرده باشد تا شما از اشتباهات معمول که خیلی ها آنها را انجام میدهند دوری کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که اولین قدم برای تولید محتوا، انتخاب موضوع مناسب است.

برای مطالب بیشتر به بلاگ مراجعه کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *