نحوه انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی

در سئو کردن محتواها کارهای زیادی صورت میگیرد، اما اولین مرحله در سئو کردن محتواها یافتن کلمات کلیدی سایت است. نحوه انتخاب کلمات کلیدی بدین صورت است که باید مشخص کنید در این محتوا چه کلیدواژه هایی وجود دارد و در ادامه کلیدواژه مرکزی یا همان عبارت کلیدی را پیدا کنید و طبق اولویت بندی کلیدواژه های فرعی را نیز مشخص کنید.

ما در این مقاله تمامی نکات مهمی که به انتخاب کلمه کلیدی شما کمک می کند را معرفی می کنیم و به بررسی هر یک می پردازیم :

مشخص کردن هدف جستجو

بار ها پیش آمده که برخی از افراد بدون در نظر گرفتن هدف جستجو خود، به دنبال انتخاب کلمات کلیدی پر تقاضا هستند. به عبارتی دیگر بدون اینکه بدانند در سایت خود چه می خواهند، فقط به دنبال آن دسته از کلماتی می روند که بیشتر سرچ می شود.

به عنوان مثال فرض کنید شما سایتی را طراحی که کرده اید که در آن به فروش “مبل های راحتی” پرداخته اید. و در هنگام جستجو کلمات کلیدی متوجه می شوید که بیشترین سرچ در مورد عبارت ” نحوه تمیز کردن مبل های راحتی ” است. اما این عبارت کلیدی برای شما آنچنان سود آور نیست، بلکه می توانید به جای استفاده از این عبارات از کلمات دیگری استفاده کنید که کاربران به هدفشان نزدیک تر شوند.

به عنوان مثال اگر فروشگاه شما در تهران باشد عبارات ” فروش مبل های راحتی در تهران ” ، ” مبل راحتی ارزان “، ” خرید آنلاین مبل راحتی ” و … برای شما گزینه های بهتری هستند، و می توانند در کوتاه مدت باعث جلب اعتماد مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتری شوند زیرا به هدف شما و محتوا شما نزدیک تر می باشند.

 

نحوه انتخاب کلمات کلیدی

استفاده از پیشنهادات گوگل

پس از آنکه هدف خود را در انتخاب کلمات کلیدی مشخص کردید، می توانید از پیشنهادات گوگل که یکی از بهترین منابع یافتن کلمات کلیدی ارزشمند است، استفاده کنید. برای استفاده از این روش کافیست کلمه‌ی اصلی مد نظر خود را در کادر جست و جو تایپ کرده و منتظر پیشنهادات گوگل بمانید.

گوگل همواره به دنبال نمایش مفیدترین نتایج و هدایت شما به آن صفحات است و سعی می کنند کلمات پرتکرار و متداول را به شما پیشنهاد دهد. زمانی که کلمه ای را در گوگل سرچ می کنیم، و عبارت های مشابه آن کلمه به عنوان پیشنهادات گوگل به ما نمایش داده می شود، می توانیم به ارزش آن عبارات پی ببریم و نتیجه بگیریم که افراد زیادی به دنبال جستجو آن هستند و بیشترین سرچ را دارند.

باید بدانم که الگوریتم های گوگل در نشان دادن نتایج جستجو ، محدودیتی ندارند و با توجه به عوامل گوناگون این الگوریتم ها متغیر هستند، اما هدف اصلی گوگل نشان دادن نزدیک ترین و دقیق ترین نتیجه ای است که بیشترین سرچ و محبوبیت را دارا است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نوشتن محتواهای منحصر به فرد می توانید مقاله ” تکنیک های سئو محتوا در وردپرس ” را مطالعه نمایید.

 

استفاده از پیشنهادات گوگل در انتخاب کلمات کلیدی

استفاده از جستجو های مرتبط گوگل

جستجو های مرتبط گوگل زمانی نمایش داده می شوند که عبارت کلیدی مد نظر خود را سرچ کنید و بعد از اینکه دکمه‌ی اینتر را فشار دادید، درست در انتهای اولین صفحه‌ی جست و جو و پایین آخرین نتیجه به نمایش در می آیند.

در این قسمت می توانید به خوبی عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با واژه‌ی اصلی تان هستند را کشف کنید. عموما گوگل هشت عبارت مرتبط با جست و جوی شما را در این قسمت نشان خواهد داد. شما با استفاده از هدف جستجو خود، می توانید بهترین پیشنهاد گوگل را به عنوان کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال در تصویر زیر پیشنهادات مرتبط به عبارت ” طراحی سایت ” که در آخر صفحه اول گوگل نمایش داده شده است را مشاهده می کنید که می توان از آن ها در انتخاب کلمات کلیدی استفاده کرد.

پیشنهادات گوگل برای انتخاب کلمه کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی با توجه به رقبا

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در صفحات گوگل چه کسانی رقبای شما هستند؟ و یا ممکن است فکر کرده باشید که سایت هایی با محتوای بهتر و رتبه های بالاتر، لزوما رقیب شما محسوب نمیشوند؟

در نظر گرفتن رقبا و بررسی فعالیت آنها باعث میشود تا کلمات کلیدی جدیدتری را بشناسید. البته تو این موضوع باید توجه داشته باشید که رقبای خود را به درستی پیدا کنید.

به عنوان مثال اگر در حوزه ” فروش لوازم خانگی ” فعالیت می کنید، سایت های بزرگ محتوایی که در حوزه تکنولوژی ساخت انواع لوازم خاگی و … نه اینکه رقیب شما نباشند ولی رقیب اصلی شما نیستند، بلکه رقیب مستقیم شما سایت های فروش لوازم خانگی هستند و باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشد. 

استفاده از کلمات کلیدی طولانی‌ ( Long-Tail )

به دلیل اینکه کلمات کلیدی طولانی حجم جستجوی کمتری دارند، سئوکارها و مارکترها کمتر سراغ آنها میروند. و این مورد یکی از رایج ترین باور های اشتباه در سئو می باشد.

به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی طولانی معمولا با هدف سرچ می شوند و سرمایه گذاری روی آنها در واقع پیدا کردن افرادی است که آماده خرید کردن هستند. و از طرفی رتبه گرفتن روی عبارت های طولانی راحت تر است؛ پس انتخاب کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید.

انتخاب کلمات کلیدی دم دراز

استفاده از ابزار های کاربردی در انتخاب کلمات کلیدی

در این قسمت از مقاله برای تحلیل کلمات و یافتن پیشنهادات جدید، ابزارهایی را در این حوزه برای استفاده معرفی میکنیم.استفاده از ابزار ها یکی از روش های انتخاب کلمات کلیدی می باشد. 

ابزار های زیر از کاربردی ترین ابزار های موجود، برای انتخاب کلمات کلیدی می باشند: 

افزونه ابزار کلمات کلیدی گوگل Keyword Tool

افزونه ابزار کلمات کلیدی گوگل علاوه بر اینکه پیشنهاد هایی برای انتخاب کلمه کلیدی به شما میدهد ، بلکه میتواند کلمات کلیدی که بقیه افراد در گوگل جستجو کردند را هم برای شما نمایش دهد.

ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی

 

ابزار گوگل ترندز (Google Trends) 

 اینکه مردم در حال حاضر چه چیزی را بیشتر جستجو می کنند و از کدام کلمات استفاده می کنند، به تفکیک زبان و مناطق جغرافیایی مختلف را می توانید در گوگل ترندز (trends.google.com) ببینید.

شبکه های اجتماعی

راه دیگر پیدا کردن کلمات مرتبط از پیشنهادات و نتایج جست و جو در یوتیوب، توئیتر یا اینستاگرام است که با توجه تعداد بالای کاربران شان معیار خوبی در تشخیص ارزش و محبوبیت یک عبارت بشمار می روند.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم کاربردی ترین و آسان ترین روش های پیدا کردن کلمات کلیدی را به شما معرفی کنیم. انتخاب کلمات کلیدی با رعایت نکات بالا از این پس برای شما دشوار نخواهد بود؛ و با تولید محتوا حول آن عبارات می توانید به سایت خود اعتبار و رتبه ببخشید،زیرا انتخاب کلمات کلیدی مناسب شانس بسیار زیادی جهت ظاهر شدن در صفحه نتایج موتورهای جستجو هنگام جستجوی مشتریان به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *