عناصر صفحه اصلی سایت فروشگاهی

عناصر صفحه اصلی سایت فروشگاهی

اگر شما به دنبال طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود هستید یا می خواهید بدانید که چگونه می توانید بازدید کننده های بیشتری برای وب سایت خود جذب کنید، بهترین کار این است که از “عناصر صفحه ی اصلی” شروع کنید.وقتی که بازدیده کننده ها وارد سایت شما می شوند، در هر صفحه ای که باشند، معمولا گزینه ی صفحه ی اصلی را پیدا کرده و وارد آن می شوند زیرا آنها می خواهند در یک نگاه اجمالی صفحه اصلی سایت فروشگاهی شما را بشناسند.بنابراین صفحه ی اصلی باید محصولات شما را بی درنگ معرفی کند.اما عناصر صفحه ی اصلی شما باید شامل عناصری باشد که این نیاز ها را برطرف کنند.

عناصر مورد نیاز

  1. 1.نقش لوگو در عناصر صفحه اصلی
  2. منوی سایت فروشگاهی
  3. عنوان
  4. قسمت ورود کاربران از عناصر صفحه اصلی
  5. عکس زمینه
  6. استفاده از نمونه کار در سایت فروشگاهی
  7. ویژگی ها و مزایا
  8. قابلیت جستجو در سایت فروشگاهی
  9. دکمه دعوت به عملیات
  10. پیشنهاد
  11. اثبات کیفیت و خدمات از راه های اجتماعی
  12. دکمه فراخوان ثانویه
  13. وبلاگ از اصلی ترین عناصر صفحه اصلی
  14. تاثیر بسته های محتوا در عناصر صفحه اصلی
  15. اشتراک در خبرنامه
  16. کلمات کلیدی
  17. فوتر
  18. لینک به شبکه های اجتماعی

 

عناصر صفحه اصلی سایت فروشگاهی

1.نقش لوگو در عناصر صفحه اصلی

اولین چیزی که کاربران به آن توجه می کنند و در عناصر صفحه اصی سایت فروشگاهی تاثیر گذار می باشد، لوگو است که بهتر است برای سایت های فارسی زبان در سمت راست و بالای صفحه و برای سایت های انگلیسی زبان  یا زبان های دیگر  که از چپ به راست خوانده  می شوند در سمت چپ بالای صفحه قرار داشته باشد.

2. منوی سایت فروشگاهی

منو به کاربران کمک می کند تا به سرعت بخش های مورد نیاز خود را پیدا کنند.پس در نظر داشته باشید که منو را در بخش عناصر صفحه اصلی قرار دهید.

3. عنوان

مهم ترین قسمت وب سایت شما، عنوان صفحه ی اصلی است که جزء اصلی ترین عناصر صفحه اصلی سایت شماست.عنوان باید در چند کلمه بیان شود و در عرض سه ثانیه ، در این چند کلمه به کاربران بگوید که این کسب و کار  چه محصول یا چه خدمتی ارائه می کند. این همان جایی است که عنوان باید مطرح شود و مهم ترین بخش وب سایت شماست.

4. قسمت ورود کاربران از عناصر صفحه اصلی

سایت های فروشگاهی به دلیل محصولاتی ک ارائه می دهند نیازمند دادن دسترسی به بخش های خاصی از فروشگاه به کاربران می باشند که برای رفع این نیاز ایجاد قسمت ورود کاربران یا لاگین از عناصر صفحه اصلی سایت فروشگاهی یک تدبیر بسیار زیبا است.

5. عکس زمینه

بیشتر افراد بصری هستند. حتما برای نشان دادن محصولات خود از یک عکس (یا یک فیلم کوتاه) استفاده کنید. بهتر است از عکس هایی استفاده کنید احساسات را جلب کند و واکنش برانگیز باشد ، طوری که افراد ترغیب شوند از فروشگاه شما خرید کنند. برای اینکه عکس های خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید، از عکس های سایز بزرگ استفاده کنید که سایز کوچک هم داشته باشد.

6.استفاده از نمونه کار در سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی بهتر است عکس ها یا فیلم هایی از نمونه کار های خود را قرار دهید که محصولات شما را توصیف کنند . چون این عمل باعث سهولت کار میشود و این چیزی است که کاربران  از هر چیز دیگری مشتاق به دیدن آن هستند.

7. ویژگی ها و مزایا

چون هدف وب سایت شما این است که چیزی را به فروش برسانید، می توانید با توصیف ویژگی های محصول خود در صفحه ی اصلی شانس خود را برای فروش بالا ببرید.

8. قابلیت جستجو در سایت فروشگاهی

تعداد صفحات سایت های فروشگاهی معمولا زیاد است. طراحی یک فیلد جستجو در صفحه ی اصلی کار بسیار عاقلانه ای است. قابلیت جستجو باعث می شود که بازدید کنندگان خیلی راحت و سریع به محصول مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند بدون اینکه نیاز به گشتن زیاد داشته باشند.

9. دکمه دعوت به عملیات

صفحه ی اصلی سایت شما باید چندین دکمه ی فراخوانی (call to action (CTA)) داشته باشد. یک دکمه ی واضح بسازید و آن را روی عکس زمینه قرار دهید یا یک نشان کاملا واضح و بدون تردید بسازید و در سمت راست آن قرار دهید.” ترجیحا قبل از اینکه صفحه نیاز با پایین آمدن داشته باشد باید دیده شود.”

10. پیشنهاد

یکی دیگر از راه های تاثیر گذار برای جذب بازدید کننده از طریق عناصر صفحه ی اصلی سایت فروشگاهی، این است که یک پیشنهاد جذاب ایجاد کنیم. انتخاب های شما برای این کار بی نهایت است.

مانند تخفیف یا کوپن که می تواند یک پیشنهاد خیلی متقاعد کننده باشد.

چطور باید پیشنهاد خود را نمایان کنیم؟

  • یک فرم در عکس زمینه
  • یک سطر در صفحه ی اصلی سایت فروشگاهی
  • نمایش یک آگهی (که منجر به یک صفحه ی فرود ( landing page ) یا فرم می شود)

یا می توانید پیشنهاد خود را به اشکال زیر نمایان کنید

  • یک پنجره در یک ساید بار
  • یک Pop-up
  • قسمتی از Footer

11. اثبات کیفیت و خدمات از راه های اجتماعی

این بخش تاثیر زیادی در ایجاد اعتماد دارد و باعث می شود مشتریان زیادی از سایت فروشگاهی شما محصولاتی را خریداری کنند.میتوان گفت مهم ترین قسمت طراحی سایت بر بازاریابی مختص به اثبات کیفیت محصولات است. در عناصر صفحه اصلی سایت فروشگاهی خود بخشی را ایجاد کنید که بتوانید آن را به این بخش اختصاص دهید. این کار را می توانید از روش های زیر انجام دهید:

  • تعریف از زبان مشتریان
  • آرم مشتری یا داستان های موفقیت مشتریان
  • گواهی نامه ها و تقدیر نامه ها
  • جوایز و تشویق ها
  • تعداد (مشتریان راضی، رتبه بندی، مشترکین و…)
  • اشاره ی مطبوعات
  • بررسی ها و رتبه بندی ها.

12. دکمه فراخوان ثانویه

دکمه ی فراخوان ثانویه عبارت است از دکمه های فراخوان دیگری در صفحه ی اصلی سایت فروشگاهی شما که برای افرادی که به هدف اولیه علاقه مند نیستند، جذابیت دیگری را ایجاد می کند.می توانید به عنوان طرح های احتمالی به آنها بنگرید: آنها برای بازدید کنندگانی که در حال حاضر آماده ی پذیرفتن پیشنهادات اصلی نیستند، راه دیگری را پیشنهاد می کنند.در حالی که دکمه ی فراخوان اولیه باید در بالای صفحه  قرار داده شود، دکمه ی فراخوان ثانویه را زیر بخش اصلی قرار دهید تا وقتی بازدید کننده به سمت پایین صفحه ی حرکت می کند همه توجهش جلب شود.

13. وبلاگ از اصلی ترین عناصر صفحه اصلی

اکثریت قریب به اتفاق سایت های فروشگاهی، بازاریابان محتوا، انتشار دهنده  محتوا نیز هستند. وقتی بازدید کنندگان برای اولین بار در صفحه ی اصلی و وبلاگ شما گشت می زنند، تعامل بین شما و بازدید کننده ها افزایش پیدا می کند و به دنبال آن مشتریان بیشتری به دست می آورید.وبلاگ میتواند از اصلی ترن عناصر صفحه اصلی سایت شما به حساب آید.

14. تاثیر بسته های محتوا در عناصر صفحه اصلی

این بسته ها یا بخش های محتوایی معمولا شامل ۲، ۳، یا ۴ ردیف هستند و معمولا تمایل دارند که در صفحه ی نمایش گوشی های هوشمند روی یکدیگر قرار بگیرند.

شما می توانید از بسته های محتوایی که گزینه مناسبی برای عناصر صفحه اصلی سایت شما است، برای ارائه کردن هر چیزی که احتمال می دهید برای کاربران شما ارزشمند است استفاده نمایید. که گزینه  مانند:

  • محصولات
  • پیشنهاد ها
  • جایزه ها
  • مشتری ها
  • پروفایل شخصی اعضای تیم یا لینکی به صفحه ی کارکنان
  • اخبار
  • وقایع

15. اشتراک در خبرنامه

یک گزینه ی محبوبی که وجود دارد، بخشی از صفحه ی اصلی است که برای جذب بازدید کننده به فرم اشتراک در خبرنامه ارائه شده است. این بخش می تواند به صورت یک ردیف زیر بنر اصلی، بالای فوتر، در بخش کناری وب سایت (ساید بار) و یا به صورت یک ردیف در وسط صفحه باشد.

16. کلمات کلیدی

کلمات کلیدی صفحه ی اصلی شما را تقویت می کند. شما نباید یک مکان اختصاصی فقط برای نمایش کلمات کلیدی در صفحه اصلی قرار دهید. به عبارتی این کلمات کلیدی باید به صورت پراکنده در تمامی مطالب وجود داشته باشد.برای سهولت جستجو می توانید کلمات کلیدی را در این مکان ها قرار دهید:

  • در تگ عنوان (title)
  • در عنوان (headline)
  • در آیتم های منو
  • پشت عکس (alt tag)
  • در توضیحات متا

17. فوتر

فوتر صفحه ی اصلی شما همانند هِدِر، یک ویژگی استاندارد در عناصر صفحه اصلی سایت شماست. اگر شما می خواهید یک فوتر بسازید باید به دقت بر روی عناصر تشکیل دهنده ی آن تمرکز کنید.

عناصر تشکیل دهنده ی فوتر می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات تماس
  • نقشه یا لوکیشن
  • آیکون های شبکه های اجتماعی و ویجت ها
  • فرم ثبت نام با ایمیل
  • گالری
  • جوایز یا گواهی نامه ها
  • خلاصه ی پست وبلاگ
  • یک دکمه فراخوان نهایی

18. لینک به شبکه های اجتماعی

اگر می خواهید که کاربران فروشگاه شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده و تشویق کنند،  بهتر است در صفحه اصلی سایت خود، در یک مکان ثابت و مرسوم (معمولا در هِدِر و فوتر)، دکمه های شبکه های اجتماعی را قرار دهید تا وقتی مورد نیاز است به راحتی بتوان آن را پیدا کرد.

جمع‌بندی

با پیشرفت علم، کسب‌ و کارها به سمت تجارت الکترونیک گرایش پیدا کرده‌اند. تعداد بی‌شماری وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی در شبکه جهانی وب وجود دارند که ترفندهای افزایش فروش سایت را برای خود پیاده می کنند. تولید محتوا بهینه شده، بهترین راهکار برای موفق شدن در این بازار اینترنتی است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهینه سازی محتوا برای وبسایت را مطالعه کنید.

همان‌طور که افراد برای خرید برخی فروشگاه‌ها را به دیگری ترجیح می‌دهند، در بستر وب و خرید آنلاین نیز این موضوع صدق می‌کند. بنابراین هرچقدر استراتژی بازاریابی قوی و هوشمند داشته باشید، شما نمی‌توانید مخاطبان خود را درگیر کنید، مگر اینکه سایت فروشگاهی تجارت الکترونیکی شما مطرح و جذاب باشد و از عناصر صفحه اصلی مفیدی برخوردار باشد که برای طراحی اینگونه سایت ها میتوانید از خدمات طراحی سایت ویژه شرکت پارسینه وب استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *