طراحی سایت محلی چیست؟ تفاوت ها و مولفه های مهم طراحی

طراحی سایت محلی چیست؟ تفاوت ها و مولفه های مهم طراحی

تصور عموم صاحبین کسب و کار محلی این است که نمی توانند در فضای اینترنت به درآمد زایی برسند. ما در این مطلب ، به این خواهیم پرداخت که طراحی سایت محلی و کسب درآمد از آن براحتی امکان پذیر است. در ادامه به مولفه های تاثیرگذار در طراحی سایت محلی میپردازیم. همراه ما باشید تا درباره طراحی سایت محلی چیزهای جدیدی بیاموزید.

سایت محلی چیست ؟

سایت محلی ، سایتی است که برای کسب و کار محلی شما ، راه اندازی شده است و در مولفه هایی مانند هاست ، تصاویر ، رنگ و … متفاوت است. شاید بنظرتان نیاید ، ولی طراحی یک سایت محلی کاملا با یک سایت جهانی متفاوت است. حالا تفاوت سایت محلی و جهانی در چیست ؟

تفاوت سایت محلی و جهانی چیست ؟ 

اگر بطور خلاصه توضیح دهیم ، تفاوت سایت محلی و جهانی در طراحی ، سئو و مخاطب هدفشان است. مخاطب سایت محلی ، محدود به مردم آن منطقه است. این ابعاد می تواند در حد یک شهر باشد یا یک کشور . فرقی نمی کند به هر حال سایت محلی به حساب می آیند. اما سایت جهانی ، مخاطبینی در سطح کشورهای مختلف دارد. و مخاطبان این سایت ها بسیار گسترده اند. مثلا علایق یک مشتری آسیایی طبیعتا با یک مشتری آمریکایی متفاوت است. در ادامه بررسی می کنیم که طراحی سایت حتی برای مشاغل محلی کوچک که فعالیت محدودی دارند ، امکان پذیر است یا خیر ؟

آیا طراحی سایت برای مشاغل محلی امکان پذیر است ؟

پاسخ صراحتا بله است. اگر شما صاحب کسب و کار محلی و حتی کوچکی هستید و می خواهید سایت داشته باشید ، در حال خواندن مطلب درستی هستید. احتمالا پیش از این تصور شما این بوده که ، فضای اینترنت مخصوص کسب و کارهای بسیار بزرگ است که عموما در سراسر کشور و یا حتی در سطح جهانی فروش دارند. ولی اینگونه نیست ، با تکنیک های متفاوتی می توان طراحی سایتی انجام داد که مناسب کسب و کار محلی شما باشد. حالا این مولفه ها و تکنیک ها چه هستند ؟

مولفه های مهم در طراحی سایت محلی 

1.انتخاب هاست و دامنه مناسب

قبل از اینکه تصمیم به سفارش طراحی سایت بدهید ، درمورد جهانی بودن یا محلی بودن سایت و کسب و کارتان تصمیم گیری کنید. چون باید هاست و سرور و دامنه مناسبی برای خودتان انتخاب کنید. برای مثال : اگر میخواهید ، در محدوده محلی تهران فعالیت کنید باید هاستی تهیه کنید که ترجیحا در تهران باشد. مثلا شما اگر هاست خود را در شهر کالیفرنیا تهیه کنید ، در جستجوها بصورت محدود نشان داده می شوید. چون ، گوگل مکان کاربر را تشخیص می دهد و هم چنین مکان هاست شما را. بعد بنظر گوگل منطقی نمی آید که کاربر ایرانی را به سایت آمریکایی متصل کند. هم چنین تفاوت سئوی محلی و جهانی نیز دقیقا مانند طراحی شان ، با هم بسیار متفاوت است. جواب سوال اینکه چرا بر سئوی محلی تمرکز کنید را در اینجا پیدا خواهید کرد. هم چنین پسوند دامنه و سرور نیز تاثیرگزار است. برای فعالیت در سطح جهانی پسوند های دامنه محلی ، مانند .ir اصلا مناسب نیستند.

طراحی سایت محلی چیست؟ تفاوت ها و مولفه های مهم طراحی

2. انتخاب تصاویر و ویدیوها 

کاور برای طراحی سایت محلی

این مطلب را با مثال شروع می کنیم. برای مثال شما یک وبسایت فروش غذای ایرانی در ایران دارید. اگر شما بیاید و در طراحی صفحه اصلی سایت از تصویر یک فرد چینی در حال خوردن غذا استفاده کنید ، طبیعتا کار اشتباهی انجام داده اید. پس از تصاویر درست و تاثیرگذار برای طراحی صفحه اصلی وبسایت خود استفاده کنید تا مخاطب هدف خود را جذب کنید.

تصاویر داخل متن 

شما در متن محتوای سایت خود ، باید از تصاویری استفاده کنید که برای کاربران محلی قابل فهم و جذاب باشد. مثلا ممکن است شما تصویری در متن خود قرار دهید که بیانگر یک ضرب المثل خارجی باشد و اصلا برای مخاطب شما قابل فهم نباشد.در نتیجه این را در طراحی سایت محلی تان در نظر بگیرید.

3. رنگ مناسب سایت محلی

طراحی سایت محلی چیست؟ تفاوت ها و مولفه های مهم طراحی

رنگ ها هر کدام در دل خود ، مفاهیمی دارند که افراد نسبت به موقعیت جغرافیایی که در آن به دنیا آمده اند یا نحوه تربیت شان ، رنگ ها را متفاوت درک میکنند. برای مثال رنگ نارنجی بیشتر نشان دهنده ی تخفیفات یا کالاهای ارزان قیمت ، در ایالات متحده آمریکا است اما در کشورهای شرقی نشان از تجمل دارد و این دو مفهوم تقریبا در تضاد هم هستند. در نظر داشته باشید که رنگ ها ، فقط یک معنا و مفهوم ندارند بلکه مفاهیم آنها بسیار گسترده است. پسحتما از متخصصین در خصوص رنگ های مناسب برای طراحی سایت محلی تان نظرخواهی کنید و صرفا به سلیقه خودتان تکیه نکنید.

4. نوشته ها در طراحی سایت محلی 

بخش بلاگ سایت محلی

نوشته ها ، مقالات یا بهتر بگوییم بخش بلاگ یک وبسایت از بخش های اصلی آن هستند. در نتیجه خیلی مهم است که بخش نوشته ها نیز از عناصر محلی بهره برده باشد. ما توصیه می کنیم حتما از مثال ها ، کلمات ، ضرب المثل ها و جملات ملموس برای کاربر مخصوص خودتان استفاده کنید. فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار در شهر مشهد هستید. شما اگر از ضرب المثل های شهر خودتان در مطلب تان استفاده کنید بسیار شانس بیشتری برای سئو شدن دارید. نسبت به اینکه از اصطلاحات قابل فهم مردمان دیگر شهر ها استفاده کنید.

شاید برایتان جالب باشد : برای سئو موفق چند مقاله در هفته یا ماه لازم است ؟

بخش طراحی صفحات وبسایت

در این بخش هم متون تاثیرگذارند. شبکه های اجتماعی را مثال میزنم. برای مثال شاید در کشور ایران ، پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام باشند اما در کشور آمریکا ، فیسبوک و توییتر محبوب تر باشند. پس حتی این جزئیات در طراحی سایت محلی تاثیرگزارند.

نتیجه گیری 

پس طبق صحبت هایی که انجام دادیم ، می شود گفت تمام کسب و کار ها ، می توانند وبسایت داشته باشند. و اگر حتی صاحب یک کسب و کار کوچک در شهر یا محل خودتان هستید ، می توانید طراحی سایت محلی خودتان را به پارسینه وب بسپارید و خیال خودتان را راحت کنید. و مولفه های تاثیرگذار در سایت های محلی را با هم مرور کردیم. امیدواریم در این مطلب ، توانسته باشیم شک شما در مورد طراحی سایت برای کسب و کار محلی تان برطرف کرده باشیم.


برای مطالعه مطالب بیشتر به بلاگ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *