جایگاه صفر گوگل و اهمیت آن

جایگاه صفر گوگل و اهمیت آن

حتما شما هنگام سرچ در گوگل به نتایج و مطالبی برخورده اید که بالاتر از همه سایت ها قرار دارد و همه یا بخشی از مطالب شما را به صورت خلاصه و بدون نیاز کلیک بر روی آدرس سایت به شما نشان میدهد. این جایگاه، جایگاه صفر گوگل است.

محتوایی که در موتور های جستجو مانند گوگل در جایگاه صفر قرار میگیرد، از نظر ارزش،محتوا و اعتبار نسبت به رقبای خود برتری دارد. جایگاه صفر بخشی از محتوای مقاله که مرتبط با نیاز کاربر است را نشان میدهد. رسیدن به جایگاه صفر گوگل کار آسانی نیست و شما نیاز به یک محتوای قدرتمند و قوی دارید. این جایگاه آرزوی بسیاری از سایت ها و مدیرانشان است.

حال سوال اینجاست که جایگاه صفر چیست؟ اهمیت جایگاه صفر چیست؟ چگونه میتوان به جایگاه صفر دست پیدا کرد.

در ادمه مطلب با پارسینه وب یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه سایت و وب همراه شوید تا جواب سوالات بالا را بدست آورید

جایگاه صفر گوگل یا همان (position zero) چیست؟

در تعریف کلی جایگاه صفر میتوان گفت اولین نتیجه ای که گوگل آنرا به کاربر نمایش میدهد و آن نسبت به بقیه محتواها بالاترین مطلب را دارد. این بالاتر بودن بدین معنی است که آن محتوا از نظر ارزش بالاتر است.

شاید برایتان سوال باشد که چرا گوگل همچین قابلیتی دارد؟ در جواب باید گفت این ویژگی برای این است که کاربران بدون ورود به سایت، پاسخ سوال خود را بگیرند.

جایگاه صفر میتواند قبل یا بعد از تبلیغات ظاهر شود. اگر شما عبارت “خاک شفلرا اسیدی یا قلیایی” را در گوگل جستجو کنید با محتوای زیر رو به رو خواهید شد.

همانطور که دربالا مشاهده کردید، جایگاه صفر برای این است که کاریر بدون اینکه وارد سایتی شود و مدت زمانی را آنجا صرف کند، پاسخ خود را بیابد.

شما میتوانید در مورد خیلی از مطالبی که در گوگل سرچ میکنید جایگاه صفر را در ابتدای صفحه خود ببینید.

 

 

جایگاه صفر گوگل و اهمیت آن

اگر کاربران بخواهند اطلاعات بیشتری در مورد مطلب مورد نظر کسب کنند، میتوانند با کلیک روی عنوان سایت که با رنگ آبی نمایش داده شده است، قسمت های دیگر محتوا را بخوانند.

دلایل با اهمیت و با ارزش بودن جایگاه صفر

تا به اینجای مقاله با مفهوم جایگاه صفر آشنا شدیم. در ادامه به بررسی علل اهمیت آن میپردازیم.

    • بهبود رتبه در صفحه نتایج موتور جستجو
    • الگو نمایش دقیق
    •  افزایش ورود کاربران به سایت شما از نتاج جایگاه صفر گوگل
    • افزایش نتایج صفر در گذر زمان

بهبود رتبه در صفحه نتایج موتور جستجو

اگر یک محتوای شما در مورد موضوعی خاص بتواند جایگاه صفر گوگل را اشغال کند، قطعا جایگاه شما را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش میدهد. به عبارتی دیگر اگر جستجو های کاربران با موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط انجام شود، تعداد بسیار زیادی از کاربران که به دنبال جواب سوال خود میگردند وارد سایت شما میشوند. از طرفی دیگر، گوگل تشخیص میدهد که اطلاعات سایت شما در مورد اطلاعات مورد نظر کاربر نسبت به سایت های دیگر مفید تر است. همین امر سبب افزایش ورودی به سایت شما میشود.

الگو نمایش دقیق

الگوی نمایش دقیق از دلایل اهمیت جایگاه صفر است. به سخنی دیگر اگر کاربر عبارتی را جستجو کند در جایگاه صفر نتیجه را مشاهده میکند و با کلیک بر روی لینک سایت آن محتوا دقیقا به قسمت محتوایی جایگاه صفر منتقل میشود.مانند تصویر زیر میبینید که با کلیک بر روی لینک وب سایت دقیقا به همان محتوایی منتقل شدیم که در تصویر بالا جایگاه صفر بوده است. این اتفاق بخاطر وجود ربات هایی است که در سایت شما میگردند تا بتوانند جواب مخاطب را به بهترین شکل ممکن بدهند.

 

جایگاه صفر گوگل و اهمیت آن

 افزایش ورود کاربران به سایت شما از نتاج جایگاه صفر گوگل

بسیاری از مدیران سایت بر این باور هستند که نمایش اطلاعات مورد نیاز کاربران بدون نیاز به کلیک به روی لینک سایت، سبب کاهش ورود کاربران به سایت شما میشود. اما طبق تحقیقات، جایگاه صفر گوگل بیشترین دریافت کلیک را دارند. رتبه صفر گوگل خواننده را ترغیب میکند ادامه مطلب را بخواند چون از نظر محتوایی بهترین جایگاه گوگل را دریافت کرده است.

افزایش نتایج صفر در گذر زمان

طبق آمار و ارقام های بدست آمده حدود 12 درصد از نتایج جستجو های انجام شده توسط کاربران تا سال 2020 شامل جایگاه صفر بوده اند. همانگونه که پیش بینی میشد این آمار تا سال 2023 افزایش یافته است. همچنین حدود 28.5 درصد از کاربران، روی جایگاه صفر گوگل کلیک کرده اند.

بنابراین کسب و کار هایی که رتبه یک گوگل را در صفحه اول بدست آورده اند نباید خود را برترین بدانند. علت این است که در اکثر مواقع جایگاه صفر جواب کاربران را میدهد و اگر کاربران بخواهند اطلاعات بیشتری در مورد مطلب مورد نظر بدست آورند همان سایتی که جایگاه صفر را از آن خود کرده را انتخاب میکنند زیرا میدانند گوگل به او اعتماد کرده، پس مقاله او از نظر محتوایی بسیار کامل است. شما با رعایت کردن تکنیک های سئو میتوانید به جایگاه صفر برسید.

چگونه به جایگاه صفر گوگل برسیم؟

بعد از بررسی موارد مرتبط به جایگاه صفر گوگل باید به سوال چگونه به جایگاه صفر برسیم ، پاسخ دهیم. قبل از هرچیز باید بدانید این جایگاه به چه المان هایی از محتوا اختصاص داده میشود. چند مورد از این المان های عبارتند از:

  • جدول ها
  • نمودار ها
  • تصاویر
  • ویدئو ها

اگر می خواهید محتوا شما بازخورد خوبی داشته باشد و در جایگاه صفر گوگل به نمایش درآید، در یک عبارت کلی و مفید سوالی مطرح کنید و پاسخ آن را به طور کامل و ارزشمند قرار دهید. با این روش قطعا به جایگاه صفر خواهید رسید. حتما توجه داشته باشید که کیفیت اطلاعات محتوا و اعتبار آن ها برای گوگل بسیار حائز اهمیت است.

جمع بندی

در این مقاله با جایگاه صفر گوگل آشنا شدیم و دلایل اهمیت آن را بررسی کردیم. در ادامه متوجه شدیم که چگونه این جایگاه باعث افزایش ورودی سایت شما میشود. با توجه با این شیوه جدید رتبه بندی، شما باید سعی کنید محتوایی مناسب رتبه صفر گوگل تولید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *