تاثیر محتوا کپی در رتبه سایت

محتوا کپی

کپی کردن مطالب سایت برای تولید محتوا یکی از دغدغه های اصلی مدیران سایت ها می باشد. محتوا کپی ممکن است در برخی مواقع باعث جریمه سایت شما شود، و یا حتی باعث افت رتبه سایت در نتایج جستجو گردد. هنگامی که یک محتوای تقریبا یکسان در چند آدرس اینترنتی وجود دارد، برای گوگل دشوار می شود که از بین این آدرس ها، کدام یک را در هنگام جستجو به کاربران نشان دهد

در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که محتوای تکراری چیست، چه مشکلاتی به همراه دارد، چگونه ایجاد می‌شود، چه تاثیری بر سئو دارد، چگونه باید مشکل آن را رفع کنیم.

آنچه در این مقاله میخوانیم:

محتوا کپی (تکراری) چیست؟

محتوای تکراری (کپی) یا همان Duplicate Content، محتوایی است که در چند آدرس اینترنتی یا اصطلاحا URL به طور یکسان و بدون هیچ تغییری وجود دارد. بنابراین اگر یک محتوا از سایتی در چند URL (آدرس) مشاهده گردد، و حتی اگر محتواها کاملا با یکدیگر هم‌سان نباشند و بخش اعظم آن‌ها با یکدیگر مشابه باشند نیز، با مشکل محتوای تکراری روبرو است.

 

محتوا تکراری چیست

انواع مشکلات مربوط به محتوا تکراری

محتوای کپی (تکراری) یا همان duplicate content در داخل سایت، مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد می کند از جمله:

۱.URL های مشابه ایجاد می شود

تصور کنید که محتوای یک صفحه، در سه یو آر ال وجود دارد.در این صورت فرض می کنیم که URL اولی، صفحه ی مورد نظر شما است و می خواهید این صفحه در نتایج صفحه ی اول گوگل ظاهر شود، اما ممکن است که ربات های گوگل نتوانند تشخیص دهند که کدام محتوا به عنوان صفحه ی مد نظر شما و باید در گوگل ظاهر شود، در نتیجه ممکن است که صفحات دیگر شما که دارای duplicate content هستند، جای URL اصلی را بگیرند و در نتیجه، ممکن است کاربران روی لینکی که دارای محتوای تکراری می باشد کلیک نکنند، و باعث کاهش بازدید سایت شود.

2.بر روی محتوای اصلی تاثیر منفی می گذارد

در برخی موارد ممکن است که شما به یک وب سایت دیگر اجازه بدهید تا از محتواهای سایت شما در روند فعالیت های خودش استفاده کند و یا اینکه ممکن است صاحبان یک سایت از محتواهای تولیدی شما استفاده کنند و آن ها را عینا به صورت کپی شده و یا با کمی تغییرات در وب سایت خود قرار دهند که این روند باعث نابود شدن رتبه ی صفحه شما می شود.

3.اعتبار بک لینک ها تقسیم می شود

فرض کنید، یک محتوا شما در رتبه ی 2 گوگل قرار دارد و اگر شما یک محتوای تکراری تولید کنید، در اینگونه مواقع، احتمال زیادی دارد که رتبه ی 2 شما، تبدیل به رتبه ی 9 شود و معمولا، هر دو مطلب مشابه شما در رتبه ی 9 و 10 نمایش داده می شود و در چنین مواقعی، باید بدانید که اعتبار بک لینک ها، بین هر دو صفحه شما تقسیم شده است.پس برای بهینه سازی اصولی و پایدار، به شما پیشنهاد می کنیم که از ایجاد محتوای تکراری جدا خودداری کنید، زیرا گوگل با اینگونه محتواها کاملا متفاوت برخورد میکند.

 

مشکلات محتواهای تکراری

4. زمان ربات های بررسی کننده گوگل هدر می رود

صفحات مختلف سایت شما توسط ربات های گوگل شناسایی می شود و با استفاده از لینک هایی که در صفحات قدیمی سایت شما وجود دارد، به مرور زمان صفحات جدید وب شما بررسی می شود و در چنین مواقعی، اگر محتوا جدید شما، همان محتواهای تکراری باشد، حتما خزنده های گوگل بیهوده صفحاتی را از سایت شما را ایندکس کرده اند؛ بنابراین گوگل عملکرد فوق العاده قدرتمندی در پیدا کردن محتواهای تکراری دارد و شما باید به این موضوع مهم رسیدگی کنید.

تاثیر محتوای تکراری بر سئو سایت

تا این‌ جای مقاله مشخص شد که این نوع محتوا کپی بر سئوی وبسایت چه تاثیرات منفی خواهد گذاشت. هدف از سئو بیشینه‌سازی ترافیک سایت شما و افزایش رتبه آن در صفحه گوگل است.

برای آشنایی بیشتر در مورد سئو کردن محتوا می توانید مقاله “تکنیک های سئو محتوا در وردپرس” را مطالعه نمایید.

پس اگر گوگل با وبسایت هایی مواجه شود که چندین نسخه هم‌سان از دقیقا یک محتوا را ارائه داده اند قطعا تاثیرات منفی در آن وبسایت ها لحاظ می کند! اگر برنامه‌نویسان سایت شما به درستی کار نکرده باشند، ممکن است گوگل در تشخیص صفحه اصلی و تفکیک آن از محتوای تکراری اشتباه کند. تولید محتوا با این روش یکی از باور های اشتباه در سئو می باشد که منجر به بهم ریختگی برنامه‌های شما برای سئوی صفحات خاص و ایجاد ترافیک بر روی آن‌ها می شود؛ که در نتیجه بازدید کنندگان خود را از دست می دهید.

 

محتوای تکراری

اگر می خواهید سایت شما رتبه بالا و ارزشمندی داشته باشد پیشنهاد ما استفاده از “خدمات سئو سایت” است.

چگونگی نوشتن محتوای منحصر به فرد

برای اینکه بتوانیم محتوای خاص و منحصر به فردی را تولید کنیم باید دید کاملی به موضوع داشته باشیم در ادامه چند راهکار ساده را بیان می کنیم:

  • خلاصه آنچه را که از چند متن مختلف برداشت کرده اید، بنویسید.
  • با استفاده از تجربه های شخصی، دانسته ها و… محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید
  • استفاده از نقل قول از سایرین

یکی از روش‌ها برای اینکه بتوانید محتوای منحصر به فرد داشته‌باشید ایجاد محتوای تالیفی است. برای اطلاعات بیشتر محتوای تالیفی چیست را مطالعه کنید.

راه حل رفع مشکل محتوای تکراری

برای رفع این مشکل چند روش مفید را به شما معرفی می‌کنیم:

استفاده از سرچ گوگل

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص محتوا کپی استفاده از سرچ گوگل است. به هر عبارتی که مشکوک هستید آن را درون “” قرار دهید و در گوگل سرچ کنید. این موتور جستجو محتواهای تکراری را به شما نشان خواهد داد و می‌توانید بعد از آن اقدام کنید.

نحوه پیدا کردن مطلب کپی شده
برای مشاهده بهتر، روی تصویر کلیک کنید

استفاده از ابزار های تشخیص محتوا کپی

در این قسمت از مقاله ابزار هایی با ویژگی ها مختلف، برای تشخیص محتوا کپی شده را معرفی می کنیم:

  • plagscan
  • edubirdie 
  • articlechecker
  • plagiarismcheckerx
  • duplichecker
  • siteliner
  • copyscape

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی در مورد محتوا کپی بیان کنیم. پس اگر می خواهید که رتبه سایت شما افزایش یابد و در صفحات اول گوگل قرار بگیرید، پیشنهاد می کنیم هرگز از محتوای تکراری استفاده نکنید. تنها راز موفقیت سایت های معتبر تولید محتوای منحصر به فرد است. محتوایی که برای اولین بار از آن ها منتشر می شود و طرفداران زیادی را به مراتب دارد.بطور کل هیچ سایتی وجود ندارد که با محتوای کپی موفق شده باشد پس برای مخاطبانتان ارزش قائل شوید و بهترین محتوا را به آن ها ارائه دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *