تاثیر قدرت دامنه در سئو و بررسی آن

تاثیر قدرت دامنه در سئو و بررسی آن

یکی از عوامل مهم بر افزایش و یا کاهش سئو یک سایت، قدرت دامنه یا همان Domain Authority می باشد. عوامل مختلفی بر قدرت دامنه تاثیر گذار هستند که در این مقاله پس از بررسی تعریف قدرت دامنه به بررسی راه های افزایش آن و همچنین تاثیر قدرت دامنه در سئو می پردازیم.

آنچه که در این مقاله می خوانیم:

  • قدرت دامنه یا Domain Authority چیست؟
  • تاثیر اعتبار دامنه در سئو (SEO)
  • عوامل موثر بر قدرت دامنه چیست؟
  • روش های بررسی قدرت دامنه
  • Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

قدرت دامنه یا Domain Authority چیست؟

قدرت دامنه یکی از تأثیر گذارترین موارد در سئو یک سایت می باشد. اگر دقت داشته باشید وقتی چیزی را سرچ می‌کنید یکسری سایت در صفحه اول و در بالا (نتیجه اول) برای شما نمایش داده می‌شود که این نتایج سایت هایی در ردیف اول جستجو گوگل قرار می گیرند که از قدرت دامنه بالاتری برخوردار اند.

در کل قدرت دامنه یک نوع قابلیت است که اگر شما آن را عددی بین صفر تا صد در نظر بگیرید، قاعدتا هرچه این عدد بالاتر باشد سایت از قدرت دامنه‌ و اعتبار بیش‌تری برخوردار است. 

در ادامه راهکار هایی را معرفی می کنیم که با اسفاده از آن ها می‌توانید اعتبار یک دامنه (سایت) را بسنجید:

  1. میزان محبوبیت و اعتبار آن سایت نزد دیگران
  2. اطلاعات محتوای آن وب‌سایت در ارتباط با موضوع ارائه شده
  3. کیفیت و ارزش اطلاعات ارائه شده
  4. جایگاه سایت در مقایسه با سایت‌ های رقیب

تاثیر قدرت دامنه در سئو (SEO)

تاثیر قدرت دامنه در سئو (SEO)

یکی از عوامل مهم در مقایسه با رقبا در سایت های مشابه، اعتبار دامنه (قدرت دامنه) است. افزایش قدرت دامنه به معنی افزایش شانس شما برای فروش است. اگر سایت شما با قوانین و الگوریتم های گوگل هماهنگ باشد اعتبار دامنه شما از عدد صفر به صد نزدیکتر می شود. وقتی از امتیاز های سایت خود مطلع شوید، می توانید نقاط ضعف سایت خود را شناسایی و با برنامه ریزی در رابطه با افزایش قدرت دامنه سایت خود، بازدیدکنندگان بیشتری دریافت کنید.

در رابطه با تاثیر قدرت دامنه در سئو باید بدانید که نام دامنه شما به صورت مستقیم، هیچ تاثیری بر سئوی سایتتان نخواهد داشت. اما هرچه دامنه شما از قدرت بالاتری برخوردار باشد، بدون شک در نتایج جستجو بهتر نمایش داده می‌شود. بنابراین، اعتبار دامنه بر سئو سایت، تاثیر می‌گذارد. البته هر سایت فروشگاهی نیاز به یک نام مناسب دارد. زیرا کاربران بدون مطالعه کردن محتوا سایت می‌توانند با خواندن نام و آدرس آن، تا حدودی از محتوا یک وب سایت آگاه شوند. پس باید نام دامنه سایت شما با کسب و کارتان ارتباط و هماهنگی داشته باشد.

عوامل موثر بر قدرت دامنه چیست؟

اعتبار در شبکه های اجتماعی

مهم ترین عامل مرتبط با افزایش دامنه، محبوبیت یک کسب وکار در شبکه های اجتماعی می باشد. این مضوع بدین معنی است که محتوای شما به چه میزان در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و چقدر مورد پسند واقع شده است. زمانی که کاربران مطالب شما را به اشتراک می گذارند به این معناست که مطلب و محتواهای شما مفید بوده و سایتتان به عنوان مرجع در نظر گرفته شده است.

بک لینک گیری

کیفیت قدرت دامنه و لینک های ورودی از سایت های دیگر و فاکتور هایی مانند طول عمر دامنه، و…  محاسبه می شوند.

شاید مطالعه مقاله “تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک” برایتان مفید باشد.

کیفیت محتوا

ارزش و تاثیر محتوا و لینک های داخلی به اندازه بک لینک هایی است که از سایت های دیگر دریافت می کنید. زمانی که شروع به تولید محتوا با کیفیت می کنید و یا  از محتوا کپی اجتناب می کنید به این معناست که تمایل به افزایش رتبه دارید. سایت‌هایی که اطلاعات آن‌ ها از روی محتوای سایت های دیگر است، از نظر محتوایی ارزش بسیار کمتری دارند و همچنین سئو منفی را برای سایتشان به همراه دارد.

روش های بررسی قدرت دامنه

شما می توانید به راحتی در بسیاری از سایت ها اعتبار سایت خود را مشاهده کنید. موارد زیر قدرت دامنه وب سایت را تشخیص می دهند و به نمایش می گذراند:

  • ranking keywords : تعداد کلمات کلیدی دامنه که جز ۵۰ جایگاه برتر گوگل قرار دارد « این گذینه برای کلمات انگلیسی کاربرد دارد »
  • linking domain : تعداد دامنه هایی که به وب سایت لینک داده شده اند.
  • lnbound links : تعداد کل لینک هایی که از دامنه های مختلف به وب سایت لینک داده شده اند.

تاثیر قدرت دامنه

Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

بک لینک ها مهم ترین فاکتور در تعیین Domain Authority هستند. به جای این که به کمییت و تعداد لینک های ورودی به سایت خود توجه کنید می توانید به معتبر بودن ان ها از دید گوگل اهمیت بیشتری بدهید.

بک لینک ها زمانی از دید گوگل قابل اطمینان هستند که دامنه هایی با عمر بالا هم دارند. معیار های دیگری علاوه بر لینک سازی در اعتبار سایت نقش دارد که عبارتند از:

  • جستجوی زیاد کسب و کار شما توسط کاربران
  • اشاره کردن به برند شما در فضای انلاین
  • هر چه عمر دامنه بالا باشد، شانس بیشتری برای DA بالا دارید.
  • دریافت سیگنال های قوی و مثبت از شبکه های اجتماعی

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله به معرفی قدرت دامنه و همچنین تاثیر قدرت دامنه در سئو بپردازیم. همانطور که در قبل گفته شد؛ افزایش قدرت دامنه در افزایش سئو و قدرت فروش سایت شما بسیار تاثیر گذار است. پس با استفاده از روش ها و راهکار های گفته شده سعی به افزایش قدرت دامنه خود کنید و از آن نتایج مثبت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *