بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت

بایدها و نبایدها در طراحی سایت

طراحی یک سایت موضوع پیچیده ای است . موارد زیادی وجود دارد که هنگام طراحی یک سایت باید در نظر بگیرید . برای همین باید یکسری از باید ها و نباید ها را رعایت کنید . همه این کارها اصول ساده ای هستند که به راحتی میتوانید آنها را متوجه شوید . استراتژی که شما برای سایت خود تعیین میکنید میتواند موفقیت یا شکست سایت شما در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال را مشخص کند . به همین بهتر است بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت را بدانید تا در این رقابت پیروز شوید .

در ادامه با پارسینه وب همراه شوید تا در مورد بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت اطلاعات خود را بالا ببرید .

آنچه در این مقاله میخوانیم :

باید ها در طراحی سایت ها

امروزه حضور آنلاین برای هر کسب و کاری حیاتی است . ایجاد یک وبسایت برای فروشگاه هایی که کار های الکترونیک هم انجام نمیدهند ضروری است . اما برای انجام این اینکار بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت باید رعایت شوند تا یک سایت کاربر پسند طراحی و راه‌اندازی شود . برای راه اندازی یک وبسایت باید یکسری از کارها انجام شود . برخی از این کار ها شامل موارد زیر میشوند .

طراحی ریسپانسیو اولین باید در بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت

بازدید کنندگان با دستگاه های مختلفی سایت شما را بازدید میکنند . برخی با موبایل ، عده ای با تبلت و تعدادی با دسکتاپ . عناصری که در یک دستگاه نمایش داده میشود ، در یک دستگاه دیگر نیز باید نمایش داده شود . تاثیر طراحی ریسپانسیو در سئو زیاد است و علاوه بر آن روی تجربه کاربری نیز تاثیر دارد . نکته مهم این است که کاربر باید در هر دستگاه تجربه مشابهی داشته باشد . نسخه موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد . برای دانستن اهمیت و مزایا نسخه موبایل میتوانید مقاله 6 دلیل اهمیت نسخه موبایل سایت وردپرسی را مطالعه کنید.

اهمیت نسخه موبایل سایت وردپرسی

 

طبق تحقیقات بزرگسالان روزانه بیشتر از 5 ساعت در روز از موبایل خود استفاده میکنند . بیشتر آنها خرید های خود را با گوشی انجام میدهند . برای همین اگر سایت فروشگاهی دارید باید به فکر نسخه موبایل سایت خود باشید . با توجه به توضیحات نسخه موبایل سایت شما باید تجربه و حسی خوبی را در کاربر ایجاد کند .

استفاده از المان های گرافیکی درست

اینکه کاربر بداند هر دکمه مخصوص به کدام بخش است و بتواند از آن به راحتی استفاده کند از مهمترین قسمت های بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت است . مهم نیست که سایت شما چقدر خوب طراحی شده است . اگر کاربر نتواند در سایت شما مسیریابی کند و به مقصدی که میخواهد برسد از سایت شما بیرون خواهد آمد .

برای استفاده درست از المان های گرافیکی باید بدانید که :

  • هر سایتی باید یک ساختار گرافیکی ساده ولی جذاب داشته باشد .
  • استفاده از المان های گرافیکی باید به گونه ای باشند که کاربر را در پیدا کردن صفحه مورد نیاز راهنمایی کند .
  • المان های گرافیکی استفاده شده در هر صفحه باید شبیه به یکدیگر باشند .

استفاده از المان های گرافیکی باید به گونه ای باشد که کاربر را در سریع ترین زمان ممکن و به سرعت کمک کند . استفاده از المان های گرافیکی یکی از فاکتور های مهم در بایدها و نبایدها در راه اندازی سایت است . برای مثال آیکون گرافیکی زیر معنی موقعیت مکانی میدهد .

دلایل راه اندازی وب سایت شخصی

 

تغییر رنگ لینک های کلیک شده

لینک ها یک عامل مهم و کلیدی در فرایند مسیریابی در سایت شما هستند . با استفاده از لینک ها شما کاربر در سایت خود نگه میدارید . استفاده از لینک دهی داخلی یکی از انواع استراتژی های سئو است . اما اگر لینک هایی که قبلا کلیک خورده اند تغییر رنگ ندهند ممکن است که کاربر روی آن چند بار کلیک کند و بلافاصله آن را ببندد . این کار به سئو سایت ضربه میزند . به همین دلیل تغییر رنگ لینک های کلیک شده یکی از مهمترین فاکتورها در بایدها و نبایدها در راه اندازی سایت هستند که باید به آن توجه کنید.

رعایت کردن سلسله مراتب

هنگامی که کاربران وارد سایت شما میشوند ، به احتمال زیاد صفحات شما را به سرعت اسکرول میکنند تا همه چیز را بخوانند . برای همین شما باید خود را جای بازدید کننده قرار دهید . ببینید که او دوست دارد چه چیزی را ببیند . چه بخشی را قبل یا بعد بخش دیگری ببیند . برای اینکه او رابط کاربری خوبی با سایت شما داشته باشد باید به سلسله مراتب دقت کنید .

سلسله مراتب بصری بخش بسیار با اهمیتی در بایدها و نبایدها در راه اندازی سایت است . رعایت کردن این سلسله مراتب بسیار مهم است و میتواند کاربر را تشویق به دیدن دیگر قسمت های سایت کند .

 

دلایل راه اندازی وبسایت شخصی

یکی از نکات رعایت کردن سلسله مراتب این است که بدانید در قسمت بالایی سایت خود از عناوین مهم چگونه و به چه ترتیبی استفاده کنید . شما باید عناوین مهم مثل تماس با ما ، درباره ما ، سوالات متداول ، یا اگر سایت فروشگاهی دارید ، محصولات و تخفیف ویژه را در بالای سایت قرار دهید .

دابل چک کردن لینک های سایت

دابل چک کردن لینک های سایت آخرین باید از بایدها و نبایدها در راه اندازی سایت است که باید به آن توجه کنید .

وقتی کاربران هر لینک را در سایت شما کلیک میکنند انتظار یک برگه جدید در سایت را دارند . اما وقتی با خطای 404 برخورد میکنند از سایت شما نا امید میشوند . کاربران انتظار دارند که هر لینک آنها را به جایی که انتظار دارند برساند و اصلا انتظار خطای 404 را ندارند .

نباید ها در طراحی سایت

بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت باید رعایت شوند تا سایت شما پیشرفت کنند . برخی از باید ها در بالا گفته شد . اما یک سری کارها هست که نباید آنها را انجام دهیم .

نباید ها در طراحی سایت :

نگه داشتن کاربران برای طولانی مدت اولین نباید در بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت

دامنه صبر کاربران به حدود 7 ثانیه کاهش یافته است . برای همین شما مدت زمان بسیار کمی برای نگه داشتن کاربران در سایت خود دارید . برای همین باید تمام تلاش خود را بکنید تا کاربران را در سایت خود نگه دارید . زمانی که بازیدکنندگان برای مدتی منتظر لود شدن سایت شما باشند ، احتمال زیاد از سایت شما ناامید شوند و سایت را ترک میکنند .

حتی اگر شما از زیباترین گرافیک ها برای بارگذاری سایت استفاده کنید ، بازهم بعد از گذشتن مدت زمانی ، آنها سایت شما را ترک میکنند . برای همین اگر سرعت لود سایت شما پایین است ، بهتر است مقاله بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرسی را مطالعه کنید .

بازکردن لینک در برگه جدید

شما با اینکار دکمه بازگشت به آن صفحه از سایت را غیر فعال میکنید . باز شدن لینک داخلی در صفحه جدید روش غیر عادی است که باید به آن توجه کنید. فرض کنید شما در حال بازدید از یک قسمت سایت هستید و میخواهید در مورد موضوعی که شما لینک داده اید برود . اگر برگه جدیدی باز شود ، برای بازگشت کاربر باید وارد یک صفحه دیگر شود که خیلی ها آنرا دوست ندارند .

باز کردن خودکار ویدئو ها 

باز شدن خودکار ویدئوها در سایت اصلا استراتژی خوبی نیست . اگر محتوای ویدئو شامل صحنه های پزشکی باشد که برای خیلی ها مناسب نیست یا محتوا های شخصی ، ممکن است بازدید کنندگان را آزرده خاطر کند .

برای مثال ممکن است کاربری بخواهد ویدئو آموزشی ببیند . اگر او در فضای عمومی باشد شاید دوست نداشته باشد که آن ویدئو آنجا پخش شود . چون ممکن است قسمت های مختلفی از آن ویدئو را متوجه نشود . به همین دلیل باز شدن خودکار ویدئوها از آن دسته بایدها و نبایدها در راه اندازی سایت است که خیلی ها به آن توجه نمیکنند و کاربران زیادی را از دست میدهند .

ترجیح دادن زیبایی به قابلیت

راه اندازی سایت یک هنر است که نیازمند خلاقیت زیادی است . شما باید بدانید که یک طراحی سایت حرفه ای بگونه ای است که در عین زیبایی کاربرد های فراوانی دارد . طراحی سایت نباید در توانایی کاربر برای خواندن محتوای صفحات تداخل ایجاد کند . شما باید بدانید که هر المان گرافیکی ارزش پیاده کردن را دارد یا نه ؟ باید بدانید که آن المان گرافیکی میتواند نیاز کاربر را رفع کند یا نه ؟ اگر رویکرد یک المان درست باشد ، میتوانید از آن استفاده کنید . درغیر این صورت به ضرر خود کار انجام داده اید.

اینکه ما بتوانیم قابلیت را بر زیبایی ترجیه دهیم نکته ای مهم در بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت است .

استفاده از تصاویر استوک

استفاده از تصاویر استوک یا تصاویری که به راحتی در اینترنت پیدا میشوند بهتر از آن است که از هیچ تصویری استفاده نکنید . اما بهتر است که از تصاویر واقعی استفاده کنید که خودتان گرفته اید . بزرگترین عیب تصاویر استوک این است که کاربران تصویری واقعی از کسب و کار شما را نمیدانند . به همین دلیل نمیتوانند اعتبار کسب و کار شما را تایید کنند . اگر شما درحال طراحی سایت فروشگاهی هستید ، سعی کنید از عکس های منحصر به فرد همان کار استفاده کنید تا اعتماد مشتریان به شما بیشتر شود .

نتیجه

در مقاله بالا سعی کردیم بایدها و نبایدها در راه‌ اندازی سایت را به شما توضیح دهیم.  غیر از موارد بالا مواردی هستند که باید رعایت شوند . موارد بالا مهمترین عواملی بودند که هنگام طراحی سایت باید به آنها توجه کنید .

اگر فروشگاه دارید و یا خدمتی ارائه میدهید و میخواهید کسب و کار خود را در فضای اینترنت گسترده کنید ، تیم پارسینه وب میتواند به شما کمک کند .


برای اطلاعات بیشتر به بلاگ مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *